G4Media.ro

Curtea de Apel obligă Compania de Autostrăzi să reevalueze ofertele primite pentru…

Curtea de Apel obligă Compania de Autostrăzi să reevalueze ofertele primite pentru construcția a 28 de kilometri din autostrada Suplacu de Barcău-Borș. API: Un nou exemplu de incompetență crasă a CNAIR

Opt luni au analizat angajații Companiei de Administrare a Infrastructurii ofertele depuse pentru construirea celor 28,5 kilometri de autostradă între Chiribiș și Biharia, și tot prost le-a ieșit. Curtea de Apel a obligat CNAIR să reevalueze ofertele clasate pe primele două locuri. Alt timp pierdut. Asociația Pro Infrastructură cere șefiilor din CNAIR „analizeze competența comisiei de evaluare de pe acest proiect și să ia măsurile care se impun, calitatea muncii prestate în 8 luni fiind sub orice critică”.

Licitația pentru construirea lotului 2 al autostrăzii Suplacu de Barcău-Borș a fost lansată încă din august 2017. Ofertele au fost depuse în februarie anului trecut, iar timp de opt luni angajații Companiei de Drumuri le-au tot analizat.

Câștigătorul a fost anunțat oficial în octombrie. Atunci Compania de Administrare a Infrastructurii anunța că de construcția celor 28,5 kilometri de autostradă se vor ocupa cei de la Trameco, parte din grupul Selina, pentru circa 69 de milioane de euro (326,5 milioane de lei).

Rezultatul licitației a fost, însă, contestat de Strabag în instanță, iar magistrații de la Curtea de Apel le-au dat dreptate. Compania de Drumuri a fost obligată de instanță prin decizia din 15 ianuarie să reevalueze ofertele depuse de firmele clasate primele două locuri „de la etapa verificării admisibilităţii propunerilor financiare şi tehnice”.

„CNAIR nu a cerut câștigătorului să justifice prețurile ofertei pentru aproape nicio categorie de lucrări (terasamente, poduri, pasaje, viaducte, protecția mediului, asfalt). Principalii candidați nu au inclus prețul aferent schimbării asfaltului pe perioada de garanție. În plus, câștigătorul a pus în documentație aceiași experți prezentați și în alte contracte paralele. Solicităm conducerii CNAIR să analizeze competența comisiei de evaluare de pe acest proiect și să ia măsurile care se impun, calitatea muncii prestate în 8 luni fiind sub orice critică. Cerem ca reevaluarea ofertelor să se facă în regim de urgență și într-un mod profesionist!”, scriu cei de Asociația Pro Infrastructura.

Ce a cerut instanța:

A. Pentru firmele/asocierile clasate pe primele două locuri:
1. justificarea prețului ofertat pentru:
– terasamente, poduri, pasaje, viaducte, racorduri cu terasamente, restabiliri legături rutiere, lucrări de protecţia mediului şi relocări temporare-drumuri
– structura rutieră (inclusiv sub aspectul stratului de mixtură asfaltică-tip AB 31.5 prevăzut în documentaţia de atribuire)
2. includerea în preţul ofertat a costului lucrărilor de schimbare a stratului de uzură la 5 ani şi la 10 ani de la recepţia la terminarea lucrărilor
3. asigurarea laboratorului de pe şantier, conform documentaţiei de atribuire
4. includerea în preţul ofertat şi oferta tehnică a resurselor umane şi a utilajelor conform documentaţiei de atribuire sub aspectul verificării capacităţii de a oferta aceste tipuri de resurse în mod simultan pentru două loturi aflate în procedura de atribuire
5. includerea în oferta tehnică a modului de realizare a structurii rutiere, a personalului (experţi cheie) /asociaţi/subcontractanţi/terţi susţinători ofertat/e/ţi pentru realizarea proiectării în cadrul procedurii de achiziţie publică (inclusiv sub aspectul capacităţii tehnice şi profesionale de realizare a proiectării pentru contractul de achiziţie publică).

B. Pentru ofertantul clasat pe locul 2:
– justificarea preţului ofertat pentru siguranţa rutieră, includerea în graficul de execuţie a utilajelor necesare executării lucrărilor şi a asigurării, conform documentaţiei de atribuire, prin includerea în oferta financiară a costului cu asistenţa tehnică arheologică şi asigurarea sub aspectul capacităţii tehnice şi profesionale, precum şi în propunerea tehnică a personalului autorizat pentru această activitate (asistenţa tehnică arheologică), conform documentaţiei de atribuire.

Orădenii de la Trameco, câștigători și pe lotul 3. Firma orădeană Trameco a câștigat și licitația pentru proiectarea și construirea lotului 3 al autostrăzii Suplacu de Barcău-Borș, respectiv a secțiunii de 5,35 kilometri dintre Biharia și Borș. Contractul în valoare de circa 28,5 milioane de euro (circa 134,22 milioane lei), fără TVA, a fost semnat în decembrie.

Așteaptă încă desemnarea unui constructor cei 26,3 kilometri de autostradă dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș, respctiv lotul 1 al autostrăzii Suplacu de Barcău-Borș.

Suplacu de Barcău – Borş, cu o lungime de aproape 64 de kilometri, a fost inițial parte a contractului semnat de statul român cu americanii de la Bechtel. Înainte de a le fi reziliat contractul. în mai 2013, americanii realizaseră 50% din lucrări. Aceștia au cerut atunci încă 250 de milioane de euro pentru a finaliza lucrarea.

După rezilierea contractului cu Bechtel, Compania de Drumuri a scos la licitație finalizarea lucrărilor. În mai 2015 se semna contractul cu Asocierea Corsan – Corviam Construccion – SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL pentru circa 701 milioane de lei (fara TVA). Contractul a fost, însă, reziliat în noiembrie 2016.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează