G4Media.ro

Cum să îngropi în birocrație un miliard de euro. Povestea românească a…

Cum să îngropi în birocrație un miliard de euro. Povestea românească a ajutorului de stat pentru firmele care au avut de suferit de pe urma epidemiei de coronavirus

Autoritățile din România nu au reușit să gestioneze în timpul convenit cu Comisia Europeană ajutorul de stat de aproape un miliard de euro destinat firmelor care au avut de suferit de pe urma epidemiei de coronavirus.

Timp de mai multe luni, pe parcursul cărora s-au înregistrat mai multe episoade de o birocrație dusă la extrem și maximă incoerență în comunicare, autoritățile s-au pierdut în modificări succesive, uneori chiar contradictorii, ale documentelor, spre disperarea beneficiarilor și a consultanților.

După o serie lungă de hotărâri de guvern, legi și ordonanțe deja adoptate, Ministerul Economiei a stabilit ca IMM-urile să poată depune cereri de finanțare în perioada 3 decembrie 2020 – 29 ianuarie 2021.

Prin hățișul de documente emise până acum, unele în conflict cu altele, ministerul a publicat oficial forma finală a procedurii de implementare, a schemei de finanțare, formularul planului de investiții și alte documente necesare beneficiarilor.

Termenul de semnare a contractelor de finanțare prin care firmele mici și mijlocii din România care doresc granturi pentru investiții, de câte 50.000-200.000 de euro, a fost inițial 31 decembrie. După mai multe ordonanțe de urgență care generează diferențe majore între ele, mai multe hotărâri și o lege, autoritățile române au decis că timpul nu este suficient și au cerut Comisiei Europene prelungirea schemei de ajutor de stat de la 31 decembrie 2020 până pe 31 iunie 2021.

Totul a început cu OUG 130 legată de măsuri pentru acordarea de sprijin financiar nerambursabil în contextul crizei provocate de COVID-19

Formele de sprijin din fonduri externe nerambursabile prevăzute de ordonanța de urgență se referă la 3 măsuri:

  • microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile sub formă de sumă forfetară;
  • granturi pentru capital de lucru acordate sub formă de sumă forfetară și în procent din cifra de afaceri;
  • granturi pentru investiții productive acordate din fonduri externe nerambursabile în baza evaluării proiectului de investiții depus.

Banii europeni vin prin Ministerul Fondurilor Europene, dar administratorul schemei este Ministerul Economiei.

Pentru măsurile 1 și 2 (microgranturi și granturi pentru capital de lucru) criteriul de selecție a fost ”primul venit, primul servit”, pentru măsura 3, selecția se face în baza unei grile de evaluare.

Reglementarea a început cu Ordonanța de urgență 130, emisă în 31 iulie și publicată în 6 august în Monitorul Oficial. În data de 2 septembrie 2020, proiectul de aprobare a OUG a trecut de Senat și a plecat spre Camera Deputaților, cameră decizională. Acest proiect venea deja cu modificări față de ordonanță, atât pe grila de punctaj, cât și pe codurile CAEN eligibile.

În 9 septembrie a fost emis ordinul pentru aprobarea schemei de ajutor de stat, dublat în aceeași zi de o erată.

În 25 septembrie, Ministerul Economiei a publicat o procedură de implementare care modifica OUG 130 (din nou, inclusiv la condițiile de eligibilitate).

În 14 octombrie apare OUG 174, care modifică OUG 130 și aduce modificări la 2 dintre cele 4 criterii de punctaj aferente măsurii 3, cea căreia i-au fost alocați cei mai mulți bani.

Modifică o parte dintre codurile CAEN și schimbă modul de punctare a Ratei Interne de Rentabilitate – RIR. Dacă în prima variantă se puncta maxim performanța firmei, în cea de-a doua este exact invers: se punctează firmele cu performanțele cele mai slabe. Mai mult, cu un RIR negativ (care înseamnă o afacere în pragul colapsului), punctajul obținut este maxim.

Abia în 20 octombrie, Camera Deputaților (for decizional) a aprobat proiectul de lege de adoptare a OUG 130. Proiectul a trecut cu amendamente suplimentare față de forma de la Senat.

Și de această dată vorbim despre noi modificări care vizează pe lângă măsura 3, inclusiv la măsurile 1 și 2; asta în condițiile în care perioada de aplicare pe măsura 1 era deja încheiată.

Mai mult decât atât, depunerea de proiecte pentru măsura 2 a început la două zile după aceea, în 22 octombrie. Doar că forma finală a legii nu a putut fi aplicată pentru că nu a fost publicată în Monitorul Oficial. În acest condiții, beneficiarii au depus proiecte bazate pe reglementările anterioare. Altfel spus, unii potențiali beneficiari nu au putut aplica din cauza codului CAEN neeligibil în reglementările inițiale, dar eligibili conform formei finale a legii, nepublicate.

Măsura 3 sau bâlbele în valoare de 500 de milioane de euro

Problema codurilor CAEN, de la măsura 2, apare și la măsura 3 (care totalizează 500 de milioane de euro). Spre exemplu, o companie care este eligibilă potrivit ultimei variante a legii, nepublicate la momentul respectiv, putea fi neeligibilă dacă lansarea apelului se făcea pe prevederile OUG (în vigoare până la publicarea legii în Monitorul Oficial).

Există însă și diferențe față de primele măsuri. Suplimentar față de măsurile anterioare, măsura 3 presupune o grilă de evaluare cu punctajul aferent, ceea ce nu era cazul potrivit reglementărilor inițiale din ordonanța 130.

Documentele de finanțare ar fi trebuit depuse până la 31 octombrie, însă în aceste condiții nimeni nu știa care sunt grilele corecte după care se va face evaluarea.

Asta în condițiile în care există o grilă stabilită prin anexa 4 a OUG 130 și altă grilă, importată din POR, stabilită prin legea de aprobare a acestei ordonanțe, în Camera Deputaților. În plus, legea aa adus și modificări ale eligibilității solicitanților, respectiv au fost introduse la finanțare noi coduri CAEN.

Cum să scapi de o lege inutilă

După multe luni de la Ordonanța 130, exista în sfârșit o lege adoptată. Legea a fost promulgată de președintele Iohannis și publicată în Monitorul Oficial în data de 30 octombrie. Aplicarea ei nu mai era posibilă astfel încât a fost amânată printr-o nouă ordonanță de urgență. Dar:

  • Printre altele, legea promulgată de Iohannis a introdus coduri CAEN noi și în lista de domenii eligibile de la Măsura 2 – granturi de capital de lucru de 2.000-150.000 de euro, dar aici înscrierile s-au terminat în data de 28 octombrie, cu două zile înainte de publicarea ei în MO.
  • Legat de măsura 3 – granturi de investiții de 50.000-200.000 de euro pentru IMM – legea a introdus noi coduri CAEN și a schimbat total și grila de punctaj, înlocuind indicatorul ratei interne de rentabilitate a investiției cu solvabilitatea și cu numărul de angajați din firme.

În aceste condiții, Ministrul Economiei a spus atunci că întenționează să deschidă înscrierile la Măsura 3 la în prima parte lunii noiembrie, pe baza reglementărilor în vigoare (OUG 130/2020 modificată prin OUG 174), deci nu pe baza noii legi, care era inutilă. Motivul oficial: legea mai avea nevoie de o notificare la Comisia Europeană pentru modificarea schemei de ajutor de stat și asta durează.

28 noiembrie 2020: noi precizări, noi modificări ale procedurii

În data de 28 noiembrie, s-a modificat din nou procedura. Este vorba despre modificări introduse în forma procedurii publicate în 28 noiembrie, față de varianta anterioară, care avea doar o zi vechime: 27 noiembrie.

Varianta ”finală” a rămas aceea potrivit căreia, se va aplica grila de punctaj care conține și rata internă de rentabilitate (RIR) a investiției, prevăzută de OUG 130/2020, însă în sensul modificat prin OUG 174/2020.

Pentru a putea să aplice aceast variantă, Guvernul avea nevoie de o nouă ordonanță de urgență, să proroge aplicarea Legii 2020/2020, adoptată de Parlament și promulgată de președintele Iohannis.

Inițial era vorba despre suspendarea aplicării legii respective până în data de 1 martie 2021. Și aici a apărut o nouă modificare. În textul noii OUG 199/2020, nu mai apare data respectivă și se precizează doar că suspendarea modificărilor schemei de finanțare operate de Parlament se va face până la autorizarea acestor modificări de către Comisia Europeană. Până atunci, se va aplica schema de finanțare cu RIR, din OUG 130/2020 modificată prin OUG 174/2020.

Practic, toate autoritățile statului român au depus un efort birocratic imens, pentru a obține o lege inutilă. Între timp, singurul rezultat vizibil a fost acela că banii europeni nu au ajuns la firmele afectate de epidemia de coronavirus.

Mai mulți dintre consultanții specializați în fonduri europene spun că în condițiile în care au avut de-a face cu atât de multe modificări și întârzieri, este imposibil pentru beneficiari să își fundamenteze solicitările cu planuri de afaceri utile pentru ei și cu adevărat aplicabile în beneficiul companiei.

  • ”Suntem în situația în care documentele vor fi depuse (în termen) doar pentru a obține respectivii bani, nu neapărat la utilizarea lor eficientă de către companii. Practic se poate urmări doar respectarea condițiilor de formă pentru a obține maxim de puncte, fără a se pune accent pe calitatea și conținutul documentației. Iar acest lucru este contrar tocmai filosofiei acestor finanțări” a spus unul dintre aceștia.

De menționat că nici unul dintre consultanții chestionați de G4Media pentru documentarea acestui articol nu a dorit să își asume public comentarii legate de modul în care a fost gestionată până acum acordarea ajutorului de stat.

Articolele din această secțiune sunt realizate cu respectarea independenței editoriale a redacției.

Acest articol a fost publicat pe PressHub.ro și G4 Media în cadrul proiectului “Cohesion Policy: Better Understanding, Reporting, Dissemination”, cofinanțat de UE prin DG Regio.
Informațiile prezentate nu reprezintă poziția oficială a UE. Întreaga răspundere asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine autorului.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

38 comentarii

  1. Demisia ! Asa ceva nu am mai pomenit, Virgil popescu, Liviu Rogojinaru sa isi de-a demisia, nici pana acuma nu am contractul de la MEEMA, din 12 octombrie am aplicat la M1, dupa multe luni de asteptat…
    Nu inteleg ce se tot evalueaza la Masura 1…
    Sa-l opreasca cineva pe ministrul asta, ca e din greseala in greseala, e CONFUZ. Oare e nevoie sa ajunga la plangeri penale si de discriminare pe numele lui sa realizeze REALITATEA?
    La cat de mult si au batut joc de noi, ar trebui la fel sa facem si noi la alegeri.

    • A-propos de MInsitrul Economiei, Virgil Popescu, parca a avut o presimtire sau STIA de Miliardul asta pierdut:
      Interviu cu Virgil Popescu, AGERPRES, 27 Noiembrie 2020: „Cel mai mare PERICOL pentru economia României este să NU ne putem organiza, astfel încât să avem Capacitatea Administrativă să absorbim cele 90 de miliarde de euro care vor veni de la Uniunea Europeană în următorii ani, a declarat ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, într-un interviu acordat AGERPRES.
      AGERPRES: Care credeţi că este, în acest moment, cel mai mare pericol pentru economia României?
      Virgil Popescu: Sunt foarte mulţi bani europeni care vor veni în perioada următoare de la Uniunea Europeană, vorbim de 80 de miliarde, încă 4 miliarde prin programul SURE şi încă 6 miliarde prin Programul de Modernizare. Deci, vorbim de 90 de miliarde de euro. PERICOLUL pe care îl văd eu cel mai mare este să NU ne putem organiza, astfel încât să avem capacitatea administrativă să absorbim aceşti bani. NU vom avea capacitatea sa absorbim BANII Europeni FARA Digitalizarea masiva a Adminsitratiei publice”.
      Premonitie sau omul STIE ce INCOMPETENTA colcaie in Institutiile Statului Roman?!!!

      INTREBAREA ramane: CINE RASPUNDE?!
      In Institutiile publice din Romania NU raspunde NIMENI, NICIODATA!
      La o firma privata, cel RESPONSABIL paraseste firma imediat.

  2. Imi imaginez usor cum se vor „mobiliza” si vor „reusi” sa „gestioneze” Autoritatile Romane cele 80 de Miliarde de Euro din Pactul pentru Redresare si rezilienta…

  3. Felicitări pentru articol.
    O singura soluție partiala: demiterea factorilor de decizie din Guvern, Virgil Popescu și Liviu Rogojinaru, pentru INCOMPETENTA. Ar putea fi acuzați și de prostie ireparabila, dar asta numai în particular.

  4. La ora 6 sear iar apare dulapul si incepe sa behaie si sa repete fara sens: psd, psd, psd, greaua mostenire, psd, psd, eu stiu cel mai bine, psd, eu sunt bun, ei sunt rai!

    • votam USR-PLUS! fara PSD de pe 6 decembrie

  5. Bravo pentru articol ! Cazul prezentat este o mostră de incompetență greu de imaginat și de egalat.

  6. Leberalii! Ca ei nimeni! Neica nimeni, la el m-am referit, doar nu credeati ca ma refer la altcineva. Poate totusi se trezesc pe ultima suta. Oricum ma termina psihic Orban. Conceptia lui despre viata se reduce la doua cuvinte: ASTA ESTE. Cred ca e cel mai slab prim-ministru al Romaniei. La momentul in care s-a indignat pe Citu ca nu se dadea dus din functia propusa mi-a soptit o pasa-rea de gura, ca Sica Mandolina e in Norul nr.9 , ca e zen, ca e pe langa, desi are minte, ca se pierde in detalii si micromanagement si ca nu e in stare de o imagine de ansamblu, ca habar nu are sa coordoneze, sa delege si sa verifice. Ca uita de la mana pana la gura si nu are conceptul de finalitate. El e asa, intr-o poveste in care orice se intampla bun sau rau, asta este. Nu am crezut atunci, dar sunt ferm convins acum. E complet pe langa si cu mult sub timpuri. E doar o usa la partid si atit.
    Acum, pentru cei cu capul pe umeri, ca poate mai sunt si oameni inteligenti care citesc si sunt si decidenti, faceti in asa fel incat unul din obiectivele pe care sa le dezvoltam cu banii de la UE sa fie si un terminal de gaze lichefiate, la Marea Neagra. Nu veti regreta, in contextul in care retragerea unor firme mari din proiectul de exploatare a gazelor naturale de pe platforma Marii Negre este si rodul traficului de influenta maghiar, rusesc si turcesc. Pana pornim noi exploatarea macar sa avem terminalul. Spunem adio importurilor rusesti si apoi vedem ce facem cu ce avem in Marea Neagra!

  7. Eu tot n-am inteles, cine e de vina, Guvernul care a dat OUG in iulie sau Parlamentul care a modificat si votat legea abia in 20 octombrie? …promulgata de Iohannis pe 30.

    Trebuia parlamentul sa modifice legea sau nu? Ce spune expertul care nu-si asuma?

    • Acum e 100% de vina, Guvernul, din Octombrie asteptam sa evalueaze cererile fratilor!
      Sunt retarzi.

    • Ministerul Economiei s-a balbait, s-a sucit si rasucit, Parlamentul a mai tinut si el lucrurile in loc pana la 20 Octombrie cand Legea a trecut de Camera Deputailor(camera decizionala), uite asa din 31 Iulie cand a fost Adoptata OUG 130 respectiv 6 August cand a fost publicata in MO, balbele Guvernului si lalaiala din Parlament(pana in 20 Octombrie) au demosntrat cat le pasa, cat de competenti sunt, cata IMPORTANTA dau acestui AJUTOR pentru firmele mici si mijlocii, destinat firmelor care au avut de suferit de pe urma epidemiei de coronavirus.
      Cand e ceva URGENT pentru PSD, Parlamentul voteaza intr-o zi orice OUG, imaginati-va ca era o OUG pentru Pensiile lor SPECIALE!!!

    • @george

      Mananci cacao.

      Eu maine semnez contractul pentru capitalul de lucru. Ramane doar sa primesc banii in contul firmei.

      Ce va spune la partid?

  8. fara suparare, romania este la coada ue din tr-un motiv simplu: p r o s t i e. poti sa ai dat de la natura dar daca nu te duce capu n-ai drumuri, spitale, businesuri care sa fie competive. Sa marim slarille la bugetari si pensie care umfla PIB-ul e ok pe termen scurt dar dupa cazi in cap cum s-a intimplat in Grecia

  9. Este 1.500.000.000 mil boșilor

  10. La masura 1 au anuntat ca microgranturile se vor acorda in ordinea înscrierilor dar nu s-au tinut de cuvânt, cu număr de ordine in jur de 7.500 nici macar nu am primit contractul, in timp ce alții cu 16.000 au primit si banii.
    Am un stand intr-un centru comercial, m-au inchis in primavara, in timp ce frizeria/coafura au lasat-o deschisa, acolo nu era pericol de infectare, era cand treceau oamenii prin fata standului meu!!
    De vreun sprijin, nici vorba, cica nu m-am incadrat, bine ca s-au incadrat însă toți din bazar care declara venituri de 500 lei/an…acum la microgranturi ma incadrez, dar grație iluștrilor de la minister, poate mai trebuie așteptat cateva luni.

  11. Nivelul de trai (puterea de cumparare) a majoritatii traitorilor in colonia Romanica va fi drastic diminuata , mai dur decat in perioada 1996-2000 si 2010-2013 . Bineinteles ca totul se va face de catre guvernul si parlamentul Gaulei_erului klauSS , dar fiti linistiti ca celor foarte bogati , precum si celor din zonele de interes ale PNL,USR si PMP , le va fi extraordinar de bine .

  12. Zicea bine Daniel Funeriu, degeaba pui ministri daca functionarii raman din vechea ocarmuire. Iese un mare fas.

  13. Votez PNL din razbunare pe cei care au votat PNL. Poate dupa 4 ani de suferinta s-or destepta romanii sa vada mai departe de lozinci

  14. In cazul masurii 2 lucrurile stau si mai prost. De exemplu, au inclus domenii afectate, dar care au ramas inchise incepand din luna martie (organizatori conferinte, congrese, expozitii). Cei care au aplicat pentru grant vor trebui sa reporneasca activitatea!!! Autoritatile nu permit acest lucru, dar firmele trebuie sa reporneasca. Apoi, banii trebuie cheltuiti in termen de 6 luni, ce ramane trebuie returnat. In plus, lista de cheltuieli este foarte restransa (neadaptata domeniului). Cel mai probabil, multe dintre firme vor renunta sa semneze contractul de finantare. Altfel, conditiile impuse depasesc beneficiile. Dar… ceea ce conteaza este imaginea: guvernul a anuntat in spatiul public ca ajuta firmele din Romania! Substanta nu conteaza niciodata in Romania, iar reprezentantii guvernului nu prea au legatura cu lumea reala si nici nu sunt dispusi sa asculte, sa incerce sa inteleaga. Vom vedea cine va mai plati, incepand din 2021, sporurile pentru „deteriorarea organismului”. Abia astept!

    • ma, e bine ca tu ai inteles ceva din procedurile lor. da cred ca de fapt nu ai citit tot, ai luat informatii de prin presa. adevaru e ca nu e nimic de inteles, ca toate se bat cap in cap in legile si ordinele lor. asa ca mai usor cu concluziile, mai asteapta 1-2 luni sa incerce si ei sa inteleaga ce vor sa faca, apoi trage concluzii si tu.

  15. In legatura cu ,ajutoarele’ sub forma de capital de lucru (307.500.000 Euro). Ca sa para ,ca-i pe bune’ au pus 22.226 patroni de firme care s-au inscris pentru a primi ,ajutoare’ sa se alinieze la start apoi au dat semnalul (la ora 10) cu un princiupiu ,primul venit, primul servit’. Astfel, au apucat sa ia din fond vreo 5000 de firme si, asa cum se intampla tot mai evident pe la noi, au luat ,cine trebuie’. Explicatia ,autoritatilor’ pentru idiotii ramasi cu buza umflata a fost ca ,fondul a fost limitat’ cine s-a priceput sa se descurce cu pasii aia rapid si a trimis ,cererea’ printre primii a fost castigator cine nu sa mai exerseze.Sigur ca daca era pe bune in primele 3 minute toti cei 22.226 solicitanti ar fi trimis ,cererea’ dar era riscul ca cine trebuie sa nu ia nici un ban si cine mai risca cand exista metode sigure de castig?
    Din ce se aude-n targ a fost ca la americani. Cica numai din ,,soft” se putea aranja. Cum? Simplu.Ai o lista de 22.226 conturi care vor capital de lucru (si 22.226 cui-uri aferente). Ai o suma de bani. Ai criterii (15% din cifra de afaceri). Ai o lista la negru formata inainte de start prin interventii. Vezi cati s-au adunat pe lista asta ,,neoficiala” si la astia prin platforma le dai acces (cont, cui) ca sa poata trimite cererea la start pana la epuizarea sumei iar la ceilalti NU, apoi ai dat drumul la toti pt. a putea sa trimita cererea. ,Priceputi-s” cu banii, ailalti fluiera a paguba gandind ca bine ca inscriera a fost gratuita si n-au pierdut nici un ban. Cica in tari mai civilizate au avut un fond si un nr. de firme solicitante apoi au gasit o formula prin care au impartit banii la TOATE firmele. Ex. la nemtii (bogati) s-a dat max. 30.000 Euro/ firma iar la noi (saracii Europei) au dat 150.000 Euro/ firma. Descurcareti romanii …

    • ma agitatule, tu esti d ala cu conspiratii, a? stai ma Bula calm, ca la mijloc e doar prostia astora din guvern, nu e nici o hotie. eu is in primii 1000 si nu am primit nici un contract. de bani ce sa mai spun? deci ba ”cine trebuie”, stai jos. in loc sa scrii aici 100 de randuri, mai bine invatai procedura la inscriere. desi, corect, era tot degeaba

    • Uite-un ,,Ionete” revoltat ca-i in primii 1000 ,,fara interventii” si inca n-a primit banii. Poate explica ,,cititorilor” cum se face de ex. ca un brand foarte popular pe aceste meleaguri ,,a reusit” sa se incadreze intre primi 5000 cu 10 firme (una proprie + 9 francize, verificabil, se intelege, pe baza de cui). ,,E foarte destepti” ca ,,Ionete” care ,,a invatat procedura”?. Era de dat cateva click-uri, banalitati pe care le putea rezolva orice retardat in cateva minute daca nu intimpina ,,dificultati”. Deaia credibil ce spune Scepticu’ ca daca era pe bune in primele 3 minute toti cei 22.000 solicitanti ar fi trimis ,cererea’ da’ era riscul ca alde ,,Ionete” sa nu fie nici in primi 5000 si atunci nu mai erau revoltati ca inca n-au primit banii ,,promisi”.

    • Exact asa s-a si intamplat…accesul in sistem, in cazul meu, l-am primit la 10:15 si in 2 minute am completat si transmis cerere…dar era cam tarzior, locul 9000 si ceva. Cum ar spune ilustrul nostru conducator…GHINION.

  16. Chiar la final, observam cum bravii consultanti nu au curajul sa-si asume nici o declaratie…De asta hatisul birocratic nu intampina rezistenta decat din partea clientilor nemultumiti, consultantii tac si zambesc in continuare luand banii fraierilor. Ceva gen, not my problem cu diferenta e ca tot ei practic fac aceste legi…desigur nu astia care comenteaza pe sub mustati de frica ca tanti Florica de la AIMMAIPE o sa vada comentariile lor acide si o sa le respinga proiectele…pentru care iar nu vor sa zica mare lucru pt ca ar putea sa piarda altele…

  17. Virgil Popescu afirma in 30 Octombrie : „Astăzi am participat, împreună cu premierul Ludovic Orban, la evenimentul de lansare al „Topului Naţional al Firmelor Private din România”, organizat de CNIPMMR. Am transmis că până la sfârșitul lunii noiembrie, aplicanţii la măsurile 1 şi 2, din schema de ajutor de stat pentru IMM-uri, îşi vor primi banii.”
    Adevarul este ca nici un sfert din aplicanti nu si-au primit banii pana azi.La Masura 1 nici macar un PFA nu a primit contract! Si multi sunt intr-o situatie dificila.

    • Sunt PFA si confirm ca nu am primit inca nici contractul (masura 1). Las asta aici pentru altii ca mine care cauta informatii despre statusul programului.

  18. Pentru M2, au spus ca au impartit 22226 de dosare la verificat, erau 2222 pt fiecare agentie regioanala + Bucuresti+ Minister. Dar au impartit doar 2500 in total . sa fie evaluate pana la alegeri. Restul cand o sa fie gata!!!!!????

    • Nu inteleg de ce au mai facut aplicatia, daca le iau cu lunile sa trimita niste contracte..

      G4 media va rugam sa sunati la MEEMA la Virgil Popescu. A stagnat pur si simplu tot de 8 zile
      Contractele numai sunt semnate inapoi de catre agentia regioanal . Numai se primesc raspunsuri la cereri.

      Multumim!

  19. Măsura 3 , atenție la art.12 din contract.

  20. Daca termenul este pana pe 31 iunie, nu-i panica.

  21. O societate saraca si needucata este visul oricarui om politic de orientare pro-sovietica sau bananiera( depinde de localizare).
    Acest proiect a fost de la bun inceput cu tinta electorala pentru Guvern, dar s-au prins si PSD-istii, care au facut absolut tot ce se putea sa-l intirzie sau blocheze. Guvernul nu a avut „taria” sa re-organizeze Agentiile la timp. Inca o data, acest guvern a fost proiectat pentru alegeri anticipate, dar, nu-i asa, cind vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada, spune-i planurile tale…Acestea sunt ingredientele pentru regres.

  22. Buna ziua, cred ca este o problema de sistem, nu neaparat al liderilor politici. Probabil eroarea liderilor este ca nu si -au sortat personalul din ministere si agentii si sunt multi inutili si degeaba.
    depasirea termenelor este o problema, avem de a face de fapt Din NOU, de lipsa predictibilitatii, de o comunicare deficitara si abuziva si de modificari care duc la instabilitate legislativa si incalcarea dispozitiilor din toate procedurile din cele trei masuri. Pentru masura 1 si 2 verificarile conform OUG 130 sunt realizate prin esantion, insa functionarii verifica si solicita clarificari OBSESIV SI ILEGAL SI GRESIT SI INTARZIE SEMNAREA CONTRACTELOR. ORDINUL PRIVIND APROBAREA GHIDURILOR adauga la OUG 130 cu prevederi noi. La masura 3 a eliminat activitatea de promovare prin marketing, au adaugat auditul financiar obligatoriu. DEFINITIIse vorbeste de plan de afaceri, de investitii initiale, de concepte care nu sunt definitii. In plus e ABUZ SA modifice procedura postand pe website ului ministerului online in 28 nov. dar Ordinul privind aprobarea procedurii este din 27 nov. Cine a putut face rost de oferte luni, marti 1-2 decembrie in zile libere, daca pe 28 nov a fost lansat textul procedurii. ABUZ DE DREPT SI E VINA NOASTRA A TUTUROR CA ACCEPTAM SI NU ACTIONAM LEGAL

  23. Astazi, 09.12.2020, nu am primit nici un raspuns la cererea depusa in 13.10.2020.

  24. Sunt niste incompetenti , oameni fara viziune … Lucrez in industria nuntilor si tocmai a venit o decize de re spingere pe masura 1 .. stiti pentru ce ? ca firma este pe pierdere , pai fratilor am un credit in desfasurare , am chirie la birou , investitii de amortizat , dar platesc in fiecare trimestru impozit pe micro-intreprindere …. praf in ochi ! din gura ajutati dar in realitate , dupa ce am asteptat de prin august ce 2000 euro promisi acum spuneti ca nu ne incadram . La primit nu ne incadram dar la dat suntem buni de dat impozite , sa va fie rusine !!!!
    ma intreb ce o sa facem de l 1 ianuarie ca ratele la banca nu se mai amana si nunti tot nu se fac … 🙁

  25. Salutare.
    Si eu am aplicat pe masura 1, si mi-au respins cererea deoarece nu ma incadrez in lista de beneficiari din ordinul 2989/2020, adica nu sunt PFA/ONG. sunt II.
    Am contestat pe motiv ca OUG199 modifica OUG130 si include si II iar ordinul 2989/2020 nu este in concordanta cu forma actuala a actului de baza. Mi-au repsins contestatia cum ca OUG199 nu se aplica retroactiv…
    Este normal asa ceva? In 19 octombrie seara se modifica actul normativ, in 20 octombrie de publica in MO si in 21 octombrie se inchide masura 1.
    Nu este asta discriminare (ca de incompetenta nu mai are rost sa vorbim)? Nu se poate face nimic?

  26. Vad ca in ultimul timp
    exista o avalansa de consultanti
    cum este posibil ca o firma de consultanta sa intocmeasca 2-3-5000 de proiecte , la care ia 4-5% din valoare si sa le si inscrie in primele 5 minute
    ce fel de planuri de afaceri se fac, beneficiarul cunoaste acel plan ,sau il fac consultantii din burta si apoi beneficiarul trage ponoasele
    Aceasta activitate de consultanta a devenit vad prioritara in Romania, s-a creat o intreaga industrie si 5% din aceste fonduri se duc in aceasta activitate, inexistenta inainte de anul 1990
    Mai mult s-a permis ca firma de consultanta sa foloseasca o singura semnatura electronica la mii de proiecte, fara o imputernicire cel putin notariala, deoarece se vor trezi cu mii de firme fantoma si milioane de euro disparute
    Trebuie ca fiecare beneficiar sa isi cunoasca planul de afaceri, sa il discute cu consultantul si sa fie semnat digital doar de beneficiar si nu de interpusi deveniti consultanti peste noapte