G4Media.ro

Cum s-a prăbușit elicopterul trimis să caute avionul MIG căzut în 2…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Exact ca in Rusia, nu stiu sefii care dintre ei e mai special.

  2. In foto e un IAR 316 Alouette, nincidecum un IAR 330 Puma.

  3. Bravo! Pensii speciale, pardon, pensii de serviciu, la domnii comandanti.

  4. Cam asta este armata română, te crucești!

  5. Nici pilotii nu par prea bine pregatiti, din pacate. Si asta nu e vina lor.

    Elicopterul: „Ice! Caution, ice! Caution, ice! Caution, ice! Caution, ice! Caution, ice!”

    Pilotul: ”Ce vrea ăsta mă?” – e greu de spus daca la momentul asta elicopterul mai poate fi salvat in vreun fel, dar pare ca pilotul nici macar nu stie ce inseamna alarma. Ceea ce e ciudat, avand in vedere ca el a cerut copilotului activarea sistemului de detectie a inghetului inainte de decolare, deci se astepta la aceasta problema.

    Pilotul, ceva mai tarziu: ”Suntem la orizontala acum?” – clar era dezorientat si nu urmarea cum trebuie instrumentele. Probabil era cu ochii pe geam, in loc sa se concentreze pe instrumente, cum ar fi fost normal in conditii de vizibilitate redusa si noapte. Nu mai vorbim ca a trebuit sa-i atraga celalalt pilot atentia ca pierd altitudine.

    Dar asta e mai putin important, se pare ca oricum deja elicopterul nu mai era pilotabil la acel moment, din cauza ghetii. Poate daca ceva mai devreme ar fi incercat sa aterizeze pe vreun camp era mai bine, dar in conditii de vizibilitate minima era un risc foarte mare sa loveasca ceva, vreun copac.

    Problema principala e ca un elicopter nu avea ce cauta in aer daca exista risc de inghet, mai ales in conditii de vizibilitate redusa. Elicopterele sunt foarte sensibile la gheata, si e sinucidere sa zbori in astfel de conditii.