G4Media.ro

Cum își examinează un profesor de la Cibernetică studenții, pentru a se…

Cum își examinează un profesor de la Cibernetică studenții, pentru a se asigura că nu copiază. Răzvan Bologa: Avem un instrument software care folosește machine learning și monitorizează dacă studenții răspund la fel, iar ultimul pas este video

Studenții care învață programare la Cibernetică susțin în anul I un examen de tip open book, iar răspunsurile sunt verificate printr-un instrument software care folosește machine learning, pentru a vedea dacă rezultatele sunt similare. Se întâmplă la materiile Informatică economică și Sisteme informatice integrate, unde profesorul Răzvan Bologa a aplicat examinarea aceasta de la începutul anului. “Ultimul pas este o etapă video: studentul trebuie să producă un mic videoclip în care analizează un text sau o bucată din textul respectiv și face un mic eseu video”, a declarat Bologa pentru Edupedu.ro.

Profesor la Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice București (ASE), Răzvan Bologa a explicat pentru Edupedu.ro care sunt instrumentele pe care le folosește cu studenții pentru a se asigura că aceștia nu copiază, în contextul studiilor online din timpul pandemiei. Însă problema de care se lovește atunci când preia studenții de anul I nu este aceea de a frauda examenele, ci că “încearcă să învețe mecanic, să memoreze, ceea ce în domeniul ciberneticii este contraproductiv”, a declarat Bologa.

Rep: Cum vă asigurați, ca profesor la Cibernetică, de faptul că studenții nu copiază la examenele și testările pe care le organizați în perioada aceasta de cursuri online?

Răzvan Bologa / Foto: Facebook.com

Răzvan Bologa: Eu am introdus începând cu perioada pandemică, în mod experimental, examinările de tip open book. Adică studenții primesc un text care de obicei e foarte amplu sau o colecție de texte și au sarcina de a răspunde la niște întrebări specifice, într-un interval de timp, pe baza textului de referință.

Întrebările variază de la o grupă la alta și de la o sesiune la alta și sunt în așa fel formulate încât răspunsurile care rezultă în urma unor căutări rapide pe Google să fie evidente. Textul trebuie deci ales astfel încât rularea întrebărilor pe un motor de căutare să nu dea rezultatele corecte.

Și avem și un mic instrument software care folosește machine learning pentru a monitoriza dacă studenții răspund la fel la o anumită întrebare. Afișează câți studenți au dat răspunsuri similare cu studentul al cărui text este citit în timp real. Dacă eu mă uit la un student la întrebarea 3, pot să văd câți alți studenți au dat un răspuns similar la întrebarea 3.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

9 comentarii

  1. Deci scopul examinarii este sa observe cine copiaza, nu cine intelege materia.

    • Exista ceva numit generative adversarial networks. Va va face AI-ul in cateva incercari. Pana atunci fiecare raspuns corect si examen trecut si picat pe motiv copiatul”dovedit” de AI, care nu poate explica CUM a ajuns la acea concluzie, va fi confirmat in instanta, iar proful va plati daune morale si materiale😎😀
      We are the best and THEY know it.

  2. Din suita „invatati ca va dau la examen” in loc sa invete pentru ei sau pentru ca intr-adevar le ajuta la ceva.

  3. Mai dai dracu că ăștia din ziua de azi de nimic nu sunt in stare . Zici că sunt într-o bula de cristal și dacă-i pui sa facă ceva , nu știu nimic. Vai și amar de generațiile astea …

  4. Dragi profesori pedanti si cu reflexe din epoca de aur: Nu conteaza daca elevul copieaza sau nu. Nu vorbim de medicina aici. Simplul fapt ca este fortat sa citeasca intebarea, sa caute raspunsul, sa-l inteleaga partial si sa-l scrie este un proces de invatare. Armata SUA asa invata hackerii de elita dandu-le scopuri, si NU ÎI INTERESEAZA CUM LE REZOLVA! Google? Ok.hackuit tot framworkul ok. Spatr wifi la prof? Ok. Tocit tot semestrul? Ok.Metoda de comanda sovietica nu are ce cauta in IT ul de performanta.
    Raspuns corect = 200; //Nu conteaza cum.

  5. Va zice aici taticul cum se face la test.
    Dai un test la care ii lasi cu orice vor ei pe masa.Daca la materii care folosesc matematica la greu un profesor nu e capabil sa faca asta,nu e profesor si nici nu a predat suficient astfel aia sa inteleaga materia in loc sa copiezi din minte.Copiatul din minte pe foaie nu e educatie.Pt Geografie si ce naiba altceva unde intradevar nu prea ai cum sa ii lasi cu ce vor ei in fata,aia e.
    Dar in rest,se poate.
    Pai asa e si la munca in IT.Ai voie cu ce vrei tu sa rezolvi probleme,evident.Dar nu toti le pot rezolva.La fel la mate in liceu:daca proful da o problema serioasa,poate sa te lase si 1 zi intreaga cu tot ce vrei tu.Pai Euclid,Newton,Leibniz,Maxwell,Gauss etc astia nu aveau tot ce voiau in fata?Cati puteau sa faca demonstratiile pe care ei le faceau?Extrem de putini.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.