G4Media.ro

Cum compromite filmul ”21 de rubini” valorile democratice

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Stimate domnule profesor, regret că ați luat acest film atât de simplist. Filmul, a cărui calitate o puneți sub semnul întrebării, este de departe un film care iese din clișeele obișnuite, mă rog cele care ne-au fost „servite” în ultimii ani: scenarii simple și lineare, happy-end, replici fără inteligență și fără creativitate… și, de cele mai multe ori povești pe care le uitat până la micul dejun de a doua zi.
    Cel puțin filmul – așa cum l-am înțeles eu – este o metaforă și „o oglindă” de privit pentru a-ți vedea propriul tău suflet; în niciun caz nu este un film despre Biserică (cum aberant sugera cineva, și care reclama lipsa dimensiunii divine a instituției divino-umane)… deși totul se țese printre păcatele și virtuțile Bisericii (ce-i drept, ultimele mai puțin evidente în film).
    Că filmul e o metaforă se vede din foarte multe, inclusiv din faptul că secretarul de stat american este o caricatură de om, cum niciodată americanii nu ar pune într-un așa post. Dar dacă nu ați înțeles că omul întruchipează metaforic aroganța unui guvern care, pe lângă sprijinul acordat dorește să-ți impună propria ei cale, nu a țării tale… înseamnă că filmul are nevoie și de un ghid hermeneutic.
    Dacă nu ați înțeles că reprezentanta Comisiei europene reprezintă metafora unei ideologii politice duplicitare… evlavie evanghelică la vedere (întâlnirea cu patriarhul), libertinism sexual în viața personală (sărutul smuls Ninei)… aș putea crede că nu ați pătruns esența acestui film și ați rămas la „coaja” lui….
    Filmul este o trimitere la ceea ce nu se spune, prin cele ce se spun și se văd. De aceea cred, filmul cere o anume atenție și o pătrundere a lucrurilor. Una peste alta, eu cred că – spre deosebire de „Un pas în urma serafimilor”, un alt film care pătrundea hrubele ascunse ale Bisericii dar care a fost prost realizat – filmul lui Ciprian Mega va rămâne un film de referință care presupune ceva mai mult decât doi ochi pentru privit.