G4Media.ro

Cum arată Disneyland Paris în epidemie: Fără cozi, dar cu 21.000 de…

Cum arată Disneyland Paris în epidemie: Fără cozi, dar cu 21.000 de litri de dezinfectant pentru mâini și mască obligatorie / Ce s-a schimbat în celebrul parc de distracții

Cu câteva luni în urmă, cănile din magazinele de suveniruri din Disneyland Paris, decorate cu îndrăznețul Buzz Lightyear din Toy Story și cu fraza „I Need Space”, ar fi fost interpretate într-un mod foarte diferit de către vizitatori.

Dar multe lucruri s-au schimbat în cel mai vizitat parc tematic din Europa, care, de obicei, pe parcursul întregului an, este arhiplin de prințese și super-eroi în devenire și de fani dedicați Disney, care se aventurează la înălțime cu cele mai palpitante rollercoaster-e și cu acea unică magie Disney, scrie The Telegraph, citată de Rador.

În urmă cu doi ani, împreună cu fiica mea, am stat la coadă aproape o oră în căldura teribilă a verii, pentru a ne învârti în cănile Pălărierului Nebun și am renunțat cu totul la caruselul elefantului zburător Dumbo, atât de interminabilă era coada.

Când am fost ieri în vizită, mulțimile sufocante și cozile obositoare dispăruseră, fiind înlocuite de vizitatori relaxați Disney din era Covid (inclusiv un cuplu pe care l-am observat plimbându-se prin Fantasyland cu un copil în cărucior și cu tatuajele potrivite cu Mickey și Minnie Mouse).

Parcul s-a redeschis publicului larg pe 15 iulie după ce a fost închis, la fel ca restul Franței, din cauza pandemiei Covid-19 la jumătatea lunii martie. Și, ca să fim extrem de sinceri, experiența mai puțin frenetică, mai lentă, este un vis devenit realitate.

În conformitate cu noile reglementări strict aplicate, am cumpărat în avans biletele de o zi prin mediul online – singura modalitate de a cumpăra bilete în prezent datorită capacității dramatic reduse de vizitatorilor. Liniile militărești de bariere din metal verde orbitor și semnele desenate pe podea în fața porților de securitate ale parcului au asigurat că cei câțiva vizitatori care așteptau să intre respectau regula distanțării de un metru, în timp ce o armată de membri entuziaști ai personalului se plimbau în jur verificând dacă toată lumea poartă masca, acum obligatorie.

Copiii sub 11 ani sunt scutiți, deși fiica mea de 10 ani a purtat o mască, la fel ca alți copii de vârsta ei sau mai mici.
La o tonetă de suveniruri retro, parcată strategic la intrarea parcului, am observat pachete de măști de unică folosință (1,90 € / 1,72 £ pentru două bucăți) și sticle în miniatură de gel dezinfectant marca Disney, afișate discret sub mai multe tuburi fermecătoare cu bomboane de un roz ciudat și sub mănușile gigantice de Mickey Mouse (care nu sunt cu siguranță destinate vizitatorilor care preferă să poarte mănuși în timpul acestor vremuri riscante Covid-19?)

Sursa Foto: Disneyland Paris / Facebook

Vorbind de atingere, minunatele hărți, de modă veche, imprimate ale parcului tematic nu mai există: descărcați aplicația Disneyland pentru a naviga prin parc.

În Piața Orașului din Disneyland, petrecerea de inaugurare era în plină desfășurare. Mickey, Minnie, Pluto și Goofy au dansat și au salutat oaspeții de la balconul gării stației de tren Disney, în timp ce membrii ai personalului îmbrăcați în jachete roșii strălucitoare salutau veseli de pe stradă – totul pe ritmul melodiei răsunătoare „Venind Acasă la Disneyland” care se auzea în toată piața.

Departe de a mă face „să mă simt bine”, melodia familiară – piesă tematică a paradei principale Disney de la sfârșitul zilei cu versurile rescrise pentru redeschidere – a fost un memento dulce-acrișor că această zi specială cu fiica mea nu se va termina cu punctul culminant al spectacolului impresionant de sfârșit de zi al lui Elsa, Olaf, Stitch, Peter Pan și zeci de alte personaje emblematice Disney dansând și cântând de-a lungul străzii principale SUA.

Anulată din cauza mulțimilor uriașe pe care le atrage, parada starurilor Disney Stars este o altă victimă a pandemiei Covid-19, la fel ca tradiționalele focuri de artificii de la apus deasupra castelului Frumoasei Adormite, locurile de joacă pentru copii, toate spectacolele, restaurantul personajelor și întâlnirile cu personajele Disney.

Obișnuiți, la sosire, să ne repezim frenetic la atracția noastră preferată pentru a evita aglomerația, ne-am simțit ciudat de bine plimbându-ne pe cărările pustii către Big Thunder Mountain din Frontierland. Nu era nicio coadă, autocolantele de pe jos indicau unde se puteau așeza oaspeții, iar dezinfectantul de mâini înainte de îmbarcare era obligatoriu.

Distanțarea socială a însemnat ocuparea locurilor pe scaun în mod alternant, cu oamenii care țipau, în căutare de senzații țări, în timp ce caruselul gonea printre rocile roșii false din Vestul Sălbatic. A fost același proces la Hyperspace Mountain, la zborul lui Peter Pan, la Indiana Jones și la Templul Pierzaniei, fiecare călătorie, operând în modul Fastpass de „sari peste rând” – suspendat temporar – care era oricum complet inutil.

Fiica mea era bineînțeles dornică să cunoască o prințesă. Am navigat singure într-o barcă prin extravagantul „It’s a Small World”, după care am intrat în pavilionul din vecinătate al prințeselor pentru a o putea întâlni pe Cenușăreasa și pe Ariel. Însa nu am văzut nici o prințesă – doar un tron gol, de dimensiuni mari, pentru oaspeții tineri care vor fi fie pozați așezați pe el.

Întâlnirea cu Mickey Mouse a fost o experiență puțin mai emoționantă, cu Mickey țopăind și pozând de la o distanță sigură pe scenă în timp ce oaspeții făceau poze în fața lui. Poți uita totuși de îmbrățișări, pupici, autografe și trucuri magice. Întâlnirile apropiate cu personajele nu fac parte din noul Disneyland.

Cu multe standuri de clătite din nefericire închise și cabanele de vară din Rendez-Vous Gourmand din Parcul Walt Disney Studios, cel mai probabil eliminate în acest sezon, am luat masa printre farfuriile gigantice de la Chez Rémy – unul dintre cele trei restaurante deschise în ambele parcuri (în afara mai multor furgonete de fast-food).

Masă se rezervă în avans, codurile QR scanabile înlocuiesc meniurile de hârtie, mesele sunt distanțate la un metru și se încurajează plata fără contact. Am intrat pe la intrarea obișnuită a bistroului și am ieșit folosind o ușă de urgență, igienizându-ne mâinile – pentru a 36-a oară în acea zi – cu gel de la distribuitoarele automate de perete, amplasate strategic în ambele locuri. Nesurprinzător, parcul tematic a estimat că va folosi 21.000 de litri de produse pe lună pentru dezinfectarea mâinilor.

Prietenii de pe rețelele de socializare au comentat cu privire la nervii de oțel pe care eu și fiica mea i-am avut în timpul vizitei noastre la Disneyland Paris. Dar, cu multă sinceritate, pot spune că ne-am simțit mai în siguranță decât în supermarketul nostru local sau pe traseul de drumeție aglomerat pe care l-am găsit din întâmplare săptămâna trecută în Morzine.

Anunțurile din difuzoare, de-a lungul zilei, au repetat noile reguli de sănătate și siguranță, în timp ce membrii personalului – în mod clar entuziasmați să se întoarcă la muncă, în ciuda măștilor și a vizitatorilor ocazionali neascultători – au oferit un memento uman mai prietenos. Înainte de a pleca, ne-am răsfățat cu o singură cursa învârtită și magică deasupra orizontului Disney în caruselul elefantului zburător Dumbo. S-ar putea ca data viitoare să fim nevoite să stăm la coadă.

Sursa Foto: The Telegraph/ Rador/ Traducerea: Teodora Stirbat

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.