G4Media.ro

Criza „microcipurilor” afectează cei mai mari producători europeni de automobile

Foto: Ford Romania

Criza „microcipurilor” afectează cei mai mari producători europeni de automobile

Criza semiconductorilor continuă să se extindă rapid și afectează acum atât Grupul Renault, cât și noul grup Stellantis – născut din fuziunea FCA și PSA, transmite publicația spaniolă El Mundo, citată de Rador. Cele două mari grupuri europene vor trebui să ajusteze producția unora dintre fabricile lor din cauza lipsei în aprovizionarea cu aceste componente electronice.

Renault a anunțat că va opri producția la mai multe fabrici, printre care și cea din România, pentru câteva zile în această săptămână, dar nu a oferit detalii privind impactul asupra producției. Fabricile ar fi cele din Sandouville (Franța), care asamblează camionete; Tanger, în Maroc, care produce câteva modele Dacia și Renault pentru export în Africa și Orientul Mijlociu; și principala fabrică Dacia Pitești (România). Potrivit mai multor mass-media franceze, pauza ar fi de „două – trei zile”.

Lipsa de semiconductori a forțat, de asemenea, Stellantis să-și oprească fabrica din Eisenach, Germania, și ar putea face același lucru cu fabrica din Poissy, Franța, unde sunt fabricate modelele Peugeot și DS. De asemenea, Stellantis intenționează să oprească producția la fabrica sa din Melfi (Italia), care produce modele Jeep și Fiat.

Criză la nivel global

Grupul Volkswagen a fost primul care, în urmă cu câteva săptămâni, a anunțat că acest obstacol îl va obliga să revizuiască în permanență previziunile de producție ale fabricilor sale din întreaga lume, din China până în SUA. De exemplu, în Spania a afectat Seat în Martorell, cu un șomaj tehnic de cinci luni. Dar producția din Landaben, unde sunt fabricate mașini VW mici, este sigură pentru moment.

Ford, Daimler, Honda, Mazda sau Toyota sunt alți producători auto importanți afectați de această problemă. Firma de consultanță IHS Markit a făcut acest lucru pentru ei și a calculat că doar în acest prim trimestru ar putea fi o pierdere de 672.000 de vehicule în întreaga lume; dar cel mai grav este că efectele ar putea dura până dincolo de vară. Tesla a declarat: „Nu cunoaștem impactul pe care îl poate avea lipsa semiconductorilor asupra noastră, ceea ce poate provoca întârzieri în producție, dar și schimbări în proiectarea produsului”. (Foto: Gov.ro)

  • Citește și:

Dacia suspendă producția la Mioveni timp de trei zile în luna februarie din cauza crizei de semiconductori

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...