G4Media.ro

Cristian Ghinea (USR) a depus plângeri la Curtea de Apel București și…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Cristian Ghinea (USR) a depus plângeri la Curtea de Apel București și Curtea de Justiție a UE împotriva șefului DNA, Marius Voineag, în legătură cu achiziția a 300 de BMW-uri de către Ministerul Afacerilor Interne

Cristian Ghinea, coordonatorul Departamentului de Politici Publice al USR, a depus la Curtea de Apel București o plângere prin care cere redeschiderea dosarului DNA privind achiziția de către Ministerul de Interne a 300 de BMW-uri de la firma fondată de un prieten al președintelui Klaus Iohannis și trimiterea dosarului la Parchetul European, potrivit unui comunicat USR.

Anterior, Ghinea făcuse o plângere la DNA împotriva soluției de clasare a dosarului privind achiziția de BMW-uri, iar DNA a respins plângerea printr-o ordonanță. Acum, prin noua plângere adresată Curții de Apel, Ghinea cere ”trimiterea cauzei la procuror pentru redeschiderea Dosarului și sesizarea Parchetului European (EPPO)”, potrivit documentului oficial.

„Practic, procurorul Voineag inventează o formă de impunitate a procurorului: nimeni nu îi poate ataca decizia, de facto. Se încalcă astfel un principiu de bază din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene. Prin urmare, este în interesul legitim al oricărui cetățean să ceară instanțelor naționale, printr-o plângere, răspunsuri din partea autorităților guvernamentale cu privire la modul în care sunt gestionate fondurile publice. Pe fond, Voineag a acoperit ilegalitățile comise de procurorul de caz de la autosesizare, la schimbarea încadrării faptei din fraudă cu fonduri europene în abuz în serviciu”, a declarat Cristian Ghinea.

Fostul ministru USR a sesizat și Curtea de Justiție a Uniunii Europene în acest caz, pentru pronunțarea unei decizii preliminare, adresând două întrebări. Prima cere clarificări dacă, potrivit Tratatului UE, DNA a desfășurat o anchetă în mod ilegal, cu încălcarea prevederilor comunitare în cazurile de fraudă cu fonduri europene.

Cea de-a doua are ca scop să clarifice dacă urmare a deschiderii acestui dosar prin autosesizare a DNA și invocarea ulterior a lipsei de calitate procesuală a lui Cristian Ghinea, procurorul Marius Voineag a dorit, în fapt, închiderea subiectului.

În sesizarea depusă, Cristian Ghinea a arătat că în dosarul licitației pentru autoturisme BMW, DNA nu avea dreptul legal de a efectua vreo activitate, competența de soluționare revenind în exclusivitate EPPO; cu atât mai puțin să dispună o soluție de clasare prin raportare la alte infracțiuni decât cele care privesc interesele financiare ale Uniunii, mai ales în condițiile în care, anterior, a fost formulată o sesizare către EPPO.

O licitație controversată

Poliția Română a cumpărat 300 de mașini BMW de la Automobilie Bavaria, companie fondată de omul de afaceri Michael Schmidt, prietenul președintelui Iohannis.

Contestatarii licitației au susținut că licitația ar fi fost trucată prin introducerea în caietul de sarcini a unor specificații tehnice restrictive, care ar fi eliminat concurența și ar fi favorizat anumiți producători de autoturisme, precum:

  • cutie de viteze automată cu 8+1 trepte
  • tracțiune integrală 4×4
  • ampatament (distanța dintre roți) de minimum 2.800 mm și maximum 3.000 mm
  • lațime de minimum 1.800 mm și maximum 2.100 mm
  • înălțime de minimum 1.410 mm și maximum 1.450 mm
  • lungimea de minimum 4.500 mm și maximum 4.800 mm

Combinația acestor aspecte tehnice foarte specifice restrânge în mare măsură concurența, deoarece, prin comparația vehiculelor similare de clasă cu vehiculul oferit de S.C. Automobile Bavaria S.R.L. (BMW seria 3), rezultă următoarele:

– cerința din specificațiile tehnice cu privire la necesitatea unei cutii de viteze 8+1 exclude un număr mare de vehicule de clasă similară (de la Audi, Volkswagen și Mercedes, precum și toate vehiculele Porsche comparabile (…)

– cerința privind apatamentul exclude, de exemplu, autovehicule preum Skoda Octavia (utilizat de alte forțe de poliție) (…)

– cerința de lungime a exclus alți potențiali producători”, a arătat raportul de control al Direcției Generale Organism Intermediar pentru Transport din Ministerul Transporturilor.

Citește raportul de control DGOIT în întregime aici.

Cum s-a apărat Poliția

IGPR a explicat faptul că și-a dorit un autoturism puternic și sigur. În plus, specificațiile tehnice nu au redus competiția la un singur producător, ci la 5 – a precizat IGPR.

Tracțiunea integrala conferă manevrabilitate maximă în condiții de condus operativ (extrem pentru Poliție), dar și în cazul unor manevre bruște sau frânări puternice, pe carosabil uscat, ud sau acoperit (…)

Cutia de viteze automată permite polițistului desfășurarea altor activități operative în timpul conducerii, respectiv utilizarea stației de emisie recepție, comanda semnalelor acustice și luminoase, etc.

Cutia de viteze cu 8+1 rapoarte conduce la o economie mai mare de carburant și o limitare a pierderii din putere a motorului (…)

Dimensiunile au fost stabilite în raport cu dimensiunile categoriei și clasei de vehicule berlina AA, cu cinci locuri, pentru a asigura spațiul necesar în condiții normale de exploatare pentru polițiștii echipați cu mijloacele din dotare. Limitele dimensiunilor au fost introduse deoarece existau variații ale caroseriilor de la o versiune la alta ale aceluiași tip de vehicul, variații ce pot fi determinate inclusiv de dimensiunile componentelor: anvelope/jante, cursa/tipul suspensiei și dotările caroseriei etc (…)

Toate acestea s-au avut în vedere pentru desfășurarea activităților operative ale poliției, pentru care sunt utilizate autovehiculele în condiții extreme. Realizarea misiunilor în condiții extreme trebuie să fie și în concordanță cu încadrarea în nivelul de consum de carburant si eficiență care ar fi determinat costuri mari pentru întreținerea acestora. Cu alte cuvinte este nevoie de un autovehicul care să poată desfășura misiuni operative în condiții extreme dar și să se asigure un consum optim, adecvat de carburant și consumabile (…)

La momentul lansării procedurii de achiziție a autospecialelor existau pe piață și se încadrau la toate specificațiile tehnice, cel puțin 5 modele de vehicule, respectiv: Mercedes clasa C, Alfa Romeo Giulia, BMW seria 3, Jaguar XE, VOLVO 560, conform specificațiilor tehnice cuprinse ca minim în documentație (…)

În evaluarea OIT (Organismul Intermediar pentru Transport – n.r.) specificațiile tehnice supuse analizei au fost stabilite ca discriminatorii fără a se realiza o raportare la necesitățile structurii beneficiare, respectiv poliția rutieră și nici prin raportare la proiectul tehnic depus odată cu cererea de finanțare”, a arătat IGPR în răspunsul la raportul de control al Direcției Generale Organism Intermediar pentru Transport din Ministerul Transporturilor.

De ce a clasat DNA ancheta

Procedura de achiziție publică s-a desfășurat cu respectarea normelor legale privind achizițiile publice, iar eventualele abateri nu reprezintă decât aspecte de natură administrativă și care implică remedii administrativ-jurisdicționale, inclusiv prin contestarea în fața instanței civile”, este concluzia procurorului care a clasat dosarul BMW-urilor de la DNA, potrivit ordonanței consultată de G4media.ro.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Hai cu dorarelele,hai că se poate .Mișcați dracu justiția asta oarbă …