G4Media.ro

Containere cu piese auto second hand şi maşini lovite, găsite în Portul…

Containere cu piese auto second hand şi maşini lovite, găsite în Portul Constanța / Sunt trimise înapoi și se întocmesc dosare penale pentru importatori

Două containere încărcate cu piese auto second hand şi maşini uzate, descoperite de autorităţi în Portul Constanţa. Acestea sosiseră din Canada, respectiv SUA şi au fost considerate deşeuri, nefiind permisă intrarea în ţară, informează News.ro.

Potrivit unui comunicat de joi al Gărzii de Coastă, autorităţile au verificat două containere sosite în Portul Constanţa.

În primul container, sosit din SUA, s-a constatat că se aflau două autoturisme grav avariate, destinatarii fiind doi cetăţeni români domiciliaţi pe raza judeţului Constanţa.

“În urma verificărilor s-a stabilit că cele două maşini figurau ca daună totală în urma unor accidente de circulaţie. Conform legislaţiei în domeniu, acestea nu pot fi înmatriculate pe teritoriul României, iar piesele acestora nu pot fi folosite, sens în care operaţiunea de import nu a fost finalizată”, a transmis Garda de Coastă.

Sursa citată menţionează că cel de-al doilea container, sosit din Canada, avea ca marfa declarată piese auto second hand şi părţi din autoturisme uzate, destinatarul fiind o firmă de pe raza judeţului Suceava.

“În urma verificărilor s-a constatat că piesele auto, în cantitate totală de 10 tone, provin de la autoturisme lovite, daună totală, ce nu pot fi reparate sau comercializate pe piaţa din România, constatându-se că acestea sunt deşeuri”, a mai precizat comunicatul.

În cele două cazuri autorităţile au dispus măsura nepermiterii intrării pe teritoriul României şi trimiterii containerelor în ţările de expediţie, fiind întocmite dosare penale sub aspectul săvârşirii infracţiunii de import ilegal de deşeuri.

Sursa foto: Portul Constanța

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Chiar, cine verifica la serviceuri ca piesele OEM de pe făcătură (factură) au corespondent in NIR-uri?
    Cum arata frauda contabila in acest domeniu bănos?

    • Era o vreme cand Producatorul auto era responsabil de calitate in service-urile lui.
      Apoi a venit Tariceanu si a spus ca calitatea e asigurata doar in perioada de garanție…

    • cand, tu ca si client, vei pleca cu bon fiscal/factura din service, acesta din urma va fi nevoit sa-si scada piesa de pe stocul de marfa si asta inseamna ca a contabilizat. Daca tu accepti toata treaba la negru…el va baga banii in buzunar, iar stocurile raman fictive.

    • Dar producatorul auto primeste comision de la service pentru fiecare interventie. Daca service-ul îl sare din schema nu îi produce pierderi?
      Saunsunt mînă în mână – românește?

    • Producatorii de piese auto nu lucreaza direct cu service-urile. Piesele sunt furnizate de distribuitorii de piese si accesorii pentru autovehicule.

    • Magariile se fac in service-uri de catre mecanici sau patron. Iti inlocuiesc piesa originala cu una contrafacuta sau de calitate inferioara.
      ca in orice domeniu ce tine de prestari servicii..iti alegi singur meseterul.
      Daca te duci in service de reprezentanta, acolo fraudele sunt doar teoretice. Nimeni nu-si strica blazonul sa te fure de 10 lei. Acolo iti iau banii din ora de manopera

    • Nu cred ca stii ce inseamna franciza in Romănia vs. UE

  2. APIA – Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile are grijă de profiturile lor si nu de timpul nostru pierdut la „doctorii de mașini”.

  3. 2 comtainere restul de 200 au trecut deja

  4. Amok.in service se monteaza piese de caroserie sh sau after market la pret de oem.Patronii se descurca si pe partea de contabilitate si cu inspectorii de daună de la asigurari. facturile sunt umflate si meseriașii lucra pe salar minim pe economie.

  5. lol, fraieri aia care le-au adus in port la Constanta.
    mai ieftin e sa le bagi in UE prim Bremerhaven in Olanda, dupa care pe platforma. Aia nu sunt contra cetateanului ca la noi, daca pe title certificate scrie „SALVAGE” si nu „destruction” sau „non-repairable” atunci masina se poate inmatricula dupa ce e reparata.

    Ei fac confuzie cu dauna totala economica, nu mecanica.

    • Da, da…
      De aia e țara plină de toate cazanele: șpagă la RAR dată de cetățean pentru toate gunoaiele din Vest.
      Dacă i-ar băga la pușcărie pe golanii de la RAR ce dau astfel de aprobări s-ar diminua considerabil fenomenul: am respira și aer mai curat și ar fi un plus de siguranță pe șosele nemaiavând în circulație cotețe.

  6. Deci avem voie sa importam masini lovite (total) din Ue dar din alte parti nu….e bine….