G4Media.ro

Competențele digitale predate în învățământul primar de anul viitor. Evaluarea Națională de…

sursa foto: Pexels

Competențele digitale predate în învățământul primar de anul viitor. Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a să conțină probă de abilități digitale din 2024. Pentru profesori competențele digitale vor fi introduse încă din formarea inițială – măsuri incluse în Strategia privind digitalizarea educației în România / Țintă: 90% din populație să fie alfabetizată digital

În școala primară ar urma să fie incluse, începând din anul școlar 2021-2022, elemente obligatorii de competențe digitale, iar în aceeași perioadă urmează să fie elaborate sau revizuite programele de Informatică/TIC din învățământul secundar – gimnaziu și liceu. În curriculum, în ambele cicluri, urmează să fie incluse elemente de securitate digitală. Ulterior, urmează să fie dezvoltate și programe și resurse pentru părinți, pentru sprijin în alfabetizarea digitală a copiilor. Aceste competențe să fie evaluate și la examenele de clasa a VIII-a, din 2024, nu numai la Bacalaureat.

Acestea sunt obiective incluse în noua Strategie privind digitalizarea educației în România, document lansat în dezbatere publică vineri și consultat de Edupedu.ro. Printre țintele stabilite de strategie: alfabetizare digitală pentru 90% din populația României.

Strategia face trimitere și la un rol considerabil pentru mediul de afaceri, în special în domeniul identificării meseriilor și nevoilor emergente de pe piața muncii, în furnizarea de pregătire de specialitate și în formarea unor huburi educaționale locale. Pentru prima dată strategia a fost făcută fără alocări bugetare de amploare, fără programe de asistență și fără fonduri suplimentare, prin contribuția voluntară a asociațiilor, a fundațiilor, a societății civile și a companiilor implicate direct în procesul de dezbatere și creare a documentului programatic.

Pentru profesori, cele mai multe acțiuni de formare sau întărire a competențelor digitale, ce urmează să fie incluse și în programele de formare psihopedagogică și în Masterul didactic, urmează să fie introduse din 2022.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Strategii, programe, actiuni, karaoke.

    Specialistii nemaivazuti sa dea scris care sunt criteriile de evaluare a rezultatelor implementarii noii strategii si termenul de implememtare. Dupa care testam si in caz ca s-au atins tintele, sa fie premiati. In caz ca nu s-au atins tintele sa dipara pentru totdeauna din birocratia guvernului si sa nu mai poata lucra la stat niciodata, ca ne-a ajuns!

    Am vazut filmul asta de 100 de ori, zici ca e Isus din Nazaret de Pasti …

    Astia nu se intalnesc cu momentul adevarului niciodata! 🙁 Daca sunt specialisti, sigur isi gasesc de lucru in privat pentru tot restul vietii! 🙂

    Sa repetam, cu totii, impreuna: jumatate din produsul sistemului educational românesc este REBUT – recte analfabeti functional! 💡 Si ei vorbesc de procente nerealiste … 90%!!! Si doar pentru asta si i-as evacua. Specialisti in scris documente … caci hartia suporta orice prostie.

    Or fi prieteni cu aia de la „Romania Educata” 😨

    • Crezi ca cealalta jumatate chiar are ceva functional?
      Daca le bifezi Clear/Delete history/temporaries i-ai bagat in categoria analfabetilor.
      Asta obtii cand faci (re)fo’ma cu_camere la bac in loc sa actualizezi programa si „filosofia”.

  2. O mare prostie.
    Abilitatile digitale trebuie sa fie verificate la cei care se indreapta in domeniul respectiv.
    Ce nevoie are de abilitati digitale unul unul care vrea sa fie poet, sportiv, actor, scriitor si multe alte meserii

    • Raspunsul e simplu: ca pe viitor sa fie incapabili sa mai scrie de mana asa cum se intampla de ani buni cu elevi din anumite state UE. Sa devina dependenti de un aparat!

  3. N-ar fi mai simplu sa inceapa alfabetizarea simpla, clasica, a agramatilor din MEC?

  4. Digitalizarea analfabetismului functional
    Rezultatul: o populație cu aifoane și internet de mare viteză care se ca.că tot printre porumbi