G4Media.ro

Compania ucraineană Tatra-Yug a câştigat licitaţia pentru livrarea a 17 tramvaie la…

Sursa Foto: tatra-yug.com.ua

Compania ucraineană Tatra-Yug a câştigat licitaţia pentru livrarea a 17 tramvaie la Craiova / Prețul unui tramvai este de 1, 7 milioane de euro

Producătorul de vagoane de tramvai, compania „Tatra-Yug” (Odesa), care îşi desfăşoară activitatea pe platforma „YujMaş” (Nipru), a câştigat licitaţia de livrare în oraşul Craiova din România a 17 vagoane de tramvai cu lungimea de 25 de metri, propunând un preț de 1,7 milioane euro per bucată, informează publicaţia „Československý Dopravák”, tranmite Interfax, citată de Rador.

Conform informaţiilor publicaţiei, cereri de participare la licitaţie au mai fost depuse de companiile turce „Durmazlar” şi „Bozankay” şi de compania poloneză „Pesa”.

„Československý Dopravák” subliniază că informaţia privind câştigarea licitaţiei de către compania ucraineană a fost publicată pe portalul oficial al achiziţiilor la 29 iulie, iar câştigătorul a fost desemnat la 24 iulie. Însă procedura nu a fost finalizată, participanţii având încă la dispoziţie o săptămână de zile pentru contestarea rezultatului.
Se precizează că, la stabilirea câştigătorului criteriul preţului a contat în proporţie 80%.

Licitaţia a fost anunţată de Ministerul Lucrărilor Publice, al Dezvoltării și Administrației din România şi, potrivit publicaţiei citate, tramvaiele pentru Craiova sunt achiziţionate în cadrul programului regional pe perioada 2014-2020. Însă abia în anul 2018 s-a aflat că oraşul Craiova a alocat doar 2% din suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor.

„Československý Dopravák” scrie că, în prezent, în depoul de la Craiova există peste 30 de tramvaie, însă doar jumătate dintre acestea sunt funcţionale, iar starea parcului de tramvaie este apreciată ca fiind deplorabilă.
Publicaţia citată presupune că, în cazul câştigării licitaţiei de către producătorul ucrainean, la Craiova vor fi livrate vagoane de tramvai cu podea joasă ale noului model K1-T306.

Din informaţiile publicate de „Tatra-Yug” pe pagina sa de Facebook reiese că, potrivit situaţiei de la sfârşitul lunii iunie 2020, primul exemplar al noului model se afla în stadiu final de producţie, iar prezentarea acestuia este planificată pentru toamnă.

Tramvaiul este proiectat de departamentul contructor al companiei şi elaborat în conformitate cu standardele UE. Acesta este format din secțiuni modulare interconectate, care pot fi adăugate la cererea clientului.
Compartimentul pentru pasageri și cabina șoferului sunt echipate cu sisteme de aer condiționat, precum şi cu porturi USB și WiFi.

Compania „Tatra-Yug”, creată ca o întreprindere mixtă ucraineano-cehă pe platforma „YujMaş” împreună cu întreprinderea „Tatra” (Republica Cehia), operează în Ucraina de 27 de ani. În prezent, ea produce vagoane de tramvai în ciclu complet (nivel de localizare – 95%).

În anul 2017, compania a mai câștigat o licitație pentru livrarea a 15 vagoane de tramvai articulate în Alexandria (Egipt), care şi astăzi continuă să fie livrate. Iar în 2018, compania a câștigat o licitație pentru livrarea a 10 tramvaie la Kiev (70% cu podea joasă), dar conform situaţiei din luna iulie anul trecut, capitala ucraineană cumpărat un singur tramvai de la această companie.  (Sursa: Interfax)

Context

Ministerul Lucrărilor Publice a primit în iarna acestui an patru oferte la licitație. Aceasta este a treia oară când Guvernul încearcă să cumpere tramvaie pentru oraș. Cele patru oferte au venit de la ucrainenii de la Tatra – Yug, polonezii de la Pesa, turcii de la Durmazlar și turcii de la Bozankaya, scrie site-ul clubferoviar.ro

Licitația pentru cele 17 tramvaie de 25 metri a fost relansată pe 25 decembrie 2019, după ce precedentele tentative au eșuat. Valoarea contractului este estimată la 170 de milioane de lei, fără TVA, iar cele patru oferte urmau să fie evaluate până pe 11 august 2020, potrivit datelor din platforma de achiziții publice SICAP.

La începutul lunii decembrie 2019, a doua licitație pentru 13 tramvaie noi la Craiova a fost anulată, după ce prima eșuase în vară. Au fost invocate atunci “abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului”.

Ministerul lansase noua licitaţie pe 26 octombrie, după ce precedenta se anulase automat din cauză că nu fusese depusă nicio ofertă până la expirarea termenului – limită din 10 iunie. Achiziţia de tramvaie pentru Craiova, dar şi pentru alte oraşe, este finanţată din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional (POR).

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Noi, și nu numai noi, toți europenii, ar trebui să boicotăm industria otomană. Dar n-ai cu cine, cu Fierea?

  2. E ridicol cand la Arad se produc unele din cele mai bune tramvaie din Europa la Astra Arad. In loc sa ne ajutam industria in perioada de criza dam bani unor ne Europeni.
    Oradea si Cluj au cumparat tramvaie de la Arad.

    • Da, e Romania, romanii sunt niste ticalosi, niste marsavi, numai la spaga se gandesc.

    • E absolut ridicol!

    • Ai vazut ce firme au participat la licitatie?
      Cum ai vrea sa cumpere de la Arad daca aia nu se sinchisesc sa participe?

    • Multi pareristi pe siteul asta.
      1. Astra Arad nu a participat la licitație.
      2. Astra Arad nu mai are CAPACITATE pt noi contracte. Sunt absolut full la producție, le este imposibil sa mai accepte comenzi și să respecte termenul limita. Au făcut o mulțime de bani și se pregătesc să facă investiții în noi capacități de producție și fac angajări.