G4Media.ro

Comisia Europeană şi autorităţile naţionale cer operatorului chinez de comerţ electronic cu…

Sursa foto: wikimediacommons.com

Comisia Europeană şi autorităţile naţionale cer operatorului chinez de comerţ electronic cu amănuntul Shein să respecte legislaţia UE în materie de protecţie a consumatorilor

În urma unei anchete coordonate la nivel european, Reţeaua de cooperare în materie de protecţie a consumatorului (CPC) a autorităţilor naţionale de protecţie a consumatorilor şi Comisia Europeană au notificat, luni, operatorul de comerţ electronic cu amănuntul Shein cu privire la o serie de practici de pe platforma sa care încalcă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor şi au solicitat retailerului să alinieze aceste practici la legislaţia UE.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Potrivit unui comunicat de presă al Executivului comunitar, ancheta acoperă o gamă largă de practici cu care se confruntă consumatorii atunci când fac cumpărături pe Shein şi care încalcă legislaţia UE, inclusiv: reduceri false, respectiv faptul că platforma pretinde că oferă oferte mai bune, prezentând reduceri de preţ care nu se bazează pe „preţurile anterioare” reale; vânzarea sub presiune, respectiv punerea sub presiune a consumatorilor pentru a finaliza achiziţiile utilizând tactici precum termene de achiziţie false; informaţii lipsă, incorecte şi înşelătoare; etichete înşelătoare ale produselor; afirmaţii înşelătoare privind durabilitatea şi date de contact ascunse, transmite Agerpres.

În plus, reţeaua CPC a solicitat informaţii de la Shein pentru a evalua conformitatea acesteia cu alte obligaţii în temeiul legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor, cum ar fi obligaţia de a se asigura că clasamentele, recenziile şi evaluările produselor nu sunt prezentate consumatorilor într-un mod înşelător. Reţeaua investighează, de asemenea, dacă platforma informează consumatorii cu privire la modul în care obligaţiile care decurg din contract sunt partajate între un vânzător terţ şi Shein (dacă este cazul) şi dacă drepturile consumatorilor nu se aplică contractului în cazurile în care vânzătorul terţ nu este un comerciant.

„Toate întreprinderile care se adresează consumatorilor din UE trebuie să respecte normele noastre. Acţiunea de astăzi transmite un mesaj clar: nu ne vom feri să tragem la răspundere platformele de comerţ electronic, indiferent de locul în care îşi au sediul. Legislaţia UE în materie de protecţie a consumatorilor nu este opţională, ci trebuie aplicată în toate cazurile”, a declarat Comisarul pentru democraţie, justiţie, statul de drept şi protecţia consumatorilor, Michael McGrath.

Shein are acum la dispoziţie o lună pentru a răspunde la constatările reţelei CPC şi pentru a propune angajamente cu privire la modul în care vor aborda problemele identificate în materie de protecţie a consumatorilor. În funcţie de răspunsul retailerului, reţeaua CPC poate iniţia un dialog cu compania. În cazul în care Shein nu răspunde preocupărilor exprimate de reţeaua CPC, autorităţile naţionale pot lua măsuri de asigurare a respectării legislaţiei pentru a asigura conformitatea. Aceasta include posibilitatea de a impune amenzi pe baza cifrei de afaceri anuale a companiei în statele membre ale UE în cauză.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.