G4Media.ro

Comandant de navă, un român a fost reținut în portul cipriot Vassiliko…

Comandant de navă, un român a fost reținut în portul cipriot Vassiliko pentru că anul trecut ar fi operat cu nava sa în portul cipriot ocupat de Turcia. Sindicatul navigatorilor solicită intervenția autorităților române

Comandantul de nationalitate română în vârstă de 60 de ani a fost reținut de pe nava sa Red Garnet, transmite Sindicatul Liber al Navigatorilor din cadrul Federației Internaționale a Lucrătorilor din Transporturi (ITF).

Motivul pentru care românul a fost reținut ar avea legătură strict cu conflictul dintre Grecia și Turcia, în privința împărțirii teritoriului cipriot. Mai precis, comandantului român i se reproșează că anul trecut ar fi operat cu nava sa în portul cipriot ocupat de partea turcă.

„Agentul navei din portul Vassiliko a dat garanții că acest lucru nu se va întamplă și că nu se mai iau aceste măsuri politico-administrative în Cipru. Cu toate acestea, am aflat cu stupoare că, fară nici o vină, comandantul a fost reținut”, au informat sindicaliștii care fac apel, printr-o scrisoare deschisă, atât la premierul Florin Cîțu, cât și la ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu să intervină în cel mai scurt timp pentru ca românul să fie pus în libertate.

Scrisoarea deschisă:

„Domnule Prim Ministru,

Domnule Ministru al Afacerilor Externe,

Domnule Ministru al Transporturilor

      Sindicatul Liber al Navigatorilor vă informează că aseară, 02 august 2021 în portul cipriot Vassiliko , comandantul de nationalitate română în vârstă de 60 de ani a fost reținut de pe nava sa Red Garnet.

      Motivul reținerii este acela că anul trecut nava la a cărui comandă se afla, a operat în portul cipriot ocupat de partea Turcă.  Agentul navei din portul Vassiliko a dat garanții că acest lucru nu se va întamplă și că nu se mai iau aceste măsuri politico-administrative în Cipru. Cu toate acestea, am aflat cu stupoare că, fară nici o vină, comandantul a fost reținut.

      Vă informăm că în conformitate cu legislația internațională   echipajului, navei și încărcăturii navelor comerciale li se garantează securitatea atât timp cât nu se încalca normele și principiile comerțului maritim.

      Acest act ostil  noi îl considerăm ca este un abuz din partea autorităților din Cipru, o încălcare gravă a drepturilor și libertăților omului și a legislației europene, a relațiilor și acordurilor bilaterale dintre România și Cipru.   

       Sindicatul Liber al Navigatorilor, familia și colegii de breaslă- suntem cu toții stupefiați de această măsură fără precedent în istoria de bune relații dintre țările noastre.

       Va rugăm așadar să interveniți pe toate canalele din funcțiile și demnitățile statului pe care le dețineti pentru ca domnul comandant  să fie imediat pus în libertate. El nu a facut altceva dacât să comande nava sa în deplină siguranță către portul desemnat de destinație. Refuzul de a efectua voiajul indicat este egal cu deturnarea navei și se pedepsește foarte aspru potrivit legii.

Cu stima,

Adrian Mihălcioiu

Aurel Stoica

Sindicatul Liber al Navigatorilor

Federația Internațională  a Lucrătorilor din Transporturi ( ITF)

SLN de peste30 ani alături de navigatori”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Ce cetatenie avea, totusi, comandantul??? Era de nationalitate romana si…cetatenie…..sa vedem jurisdictia tarilor implicate…avea dubla/tripla cetatenie????

  2. Salut !
    La reglementarile comertului maritim si navigatie, tarile mai adauga paragrafe aplicabile numai pe teritoriile lor. Cum o parte din Cipru este ocupat de Turci, normal ca, cipriotii fac si ei ce pot, cim ar fi si cazul de fata.
    Comandantul roman, a dat credit garantiei armatorului, cam naiv !
    Dl Aurescu, va scrie o npta de protest, etc, iar comandantul, va sta, probabil, ceva vreme, intr-un loc nu tocmai placut !

  3. Banca Transilvania are capital din Ciprul de Sud. Ar trebuii blocate imediat activele bancii din Romania pana este eliberat capitanul vasului.