G4Media.ro

Clujul își face metrou, Bucureștiul cheltuiește sute de mii de lei pentru…

Sursa foto: Pexels

Clujul își face metrou, Bucureștiul cheltuiește sute de mii de lei pentru felicitări, târg de Crăciun și materiale de promovare

Primăria Municipiului București, instituțiile și firmele din subordine au atribuit doar în ultimele zile prin încredințare directă contracte de sute de mii de lei pentru diverse activități recreative și promovare, bani proveniți din taxele și impozitele plătite de bucureșteni. Dintre tranzacții se remarcă cumpărarea de felicitări de Crăciun cu 21.000 de euro sau 1,5 milioane de lei pentru Târgul de Crăciun.

În ceea ce proiectele de infrastructură, Primăria București a întârziat sau chiar a renunțat la marile licitații pentru lucrări publice.

Între timp, Primăria Cluj a anunțat lansarea în maximum zece zile a licitației pentru studiul de prefezabilitate al metroului, care va deveni una dintre cele mai mari lucrări publice realizate de o municipalitate dacă va fi dusă la bun sfârșit.

Iată câteva dintre ultimele achiziții directe făcute de Primăria București și firmele subordonate, analizate de organizația civică Banii Noștri:

– Compania Municipală Turistică a atribuit un contract de 88.000 plus TVA pentru un pachet de materiale informative și de promovare
– Primăria Municipiului Bucureşti a achiziționat felicitări de Crăciun în valoare de 21.000 Euro, plus TVA
– Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București (CREART) a atribut un contract de 1,5 milioane de lei plus TVA pentru organizarea Târgului de Crăciun București 2018 în Piața Constituției

– CREART a acordat BGS Divizia de Securitate două contracte în valoare de peste 577.000 lei plus TVA pentru paza la Târgul de Crăciun

G4Media.ro a scris că una dintre firmele de mai sus, Compania Municipală Turistică, a încasat în jumătate de an 3.000 de euro şi a cheltuit 230.000 de euro, mai mult de jumătate din bani ajungând ajuns în salarii. În bugetul pentru acest an, veniturile estimate ale companiei au fost de 13 milioane de lei, iar cheltuielile estimate de 12,2 milioane de lei.

Compania Municipală Turistică ar trebui să funcţioneze ca o agenţie de turism şi ar trebui să se ocupe de promovarea Bucureştiului. În replică, Primăria București a transmis că firma are în curs de implementare și finalizare proiecte precum înființarea unei agenții de turism, înființarea unui Centru de informare turistică, realizarea site-ului de promovare a destinației turistice București, aplicație pentru smartphone-dedicată destinației turistice București, precum și organizarea unui târg de turism al Bucureștiului (Bucharest Travel Fair).

Clujul, investiție în metrou

Primarul Emil Boc a declarat joi, în debutul şedinţei de Consiliu Local, că în maximum zece zile Primăria va lansa licitaţia pentru studiul de prefezabilitate al viitorului metrou de la Cluj-Napoca, potrivit Monitorul de Cluj.

În aprilie 2018, primarul Emil Boc anunțase că firme japoneze sunt interesate de construirea unui metrou la Cluj-Napoca. Linia de metrou ar urma să fie construită între Florești și Apahida, un proiect care va dura 10-15 ani. Citește aici mai multe detalii

Articolul este publicat în cadrul proiectului ”Capitalismul de stat”, finanțat de Fondul pentru Democrație.

Foto: Bucureștiul, sufocat de traficul rutier în lipsa proiectelor de infrastructură

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Pai nu asta au vrut oamenii cand au votat Firea?

    • Nu știu câți din câți au votat Firea, dar, cei care au stat acasă, pe cine dracu’ sa voteze?! Pe N. Dan sau pe ăla de la PNL?! Daca opoziția nu va avea candidat UNIC și credibil, la pensie iese Firea de la primărie dintr un singur tur! Sad but true!

  2. Stirea e Cluj cheltuie pe un proiect inutil care nu va fi pus niciodata in practica o caruta de bani.

  3. Cu un metrou nu se face primavara….Ardelenii spun ca ce-au construit sub Austro-Unagari nu vor construi nici in 1000 de ani sub romani.

  4. Din partea mea sa si faca metrou pana la budapesta dar sa si ia naibii toate creaturile care au invadat capitala…numai tarani peste tot

    • pana la budapesta nu va fi metrou, dar va fi tren de calatori Cluj-Viena din decembrie. „Taranii” nostri sunt mai buni decat „domnii” din micul Mumbai.

    • Morjane, ca de obicei..să te doară gâtul de la blow job! Iar, celălalt, maaaareeee chestie, extraordinar, sta universul în loc, și a întrerupt CNN ul emisia! Știi că Ploiesti și Campina, au ,probabil, din anii ’60 tren direct până la Viena?! Acum vreo câțiva ani, erau niște vagoane, care erau legate de alt tren(in fine, long story circulau pe magistrala 900, București Timișoara)) și și Caracalul și Craiovavsi Strehaia aveau legătură directă cu Viena?! O știre ar fi fost dacă făceau 20 de euro biletul la avion până acolo, nu că fac 10 ore jumate până la Viena cu trenul.

    • @ Morjan- Da sa plece taranii și să rămână ,, miticii,,.

  5. FOSTA ANGAJATA A LUI FELIX, BELITORUL romaniei, FACE SI EA UN BAN, PENTRU EA, PENTRU CLiENTELA, ATAT ARE IN CAPUL ALA. POATE UN NEURON MAI MULT DECAT vasilica.

  6. Deocamdata se vorbeste de un studiu de prefezabilitate … deci inca nu se stie clar daca este sau nu fezabil un metrou la Cluj. Probabil in baza acestui studiu vor afla si cat costa si apoi vor incepe sa caute finantarea. Acum, este mai mult un joc de imagine. Schimbati macar titlul intr-unul mai rezonabil : „Cluj vrea sa -si faca metrou”