G4Media.ro

Clubul de fotbal Paris Saint-Germain ar fi angajat o agenție să creeze…

sursa foto: PSG - Paris Saint-Germain

Clubul de fotbal Paris Saint-Germain ar fi angajat o agenție să creeze conturi de Twitter false pentru a desfășura campanii împotriva unor personalități din capitala Franței

Potrivit site-ului de presă Mediapart, citat de AFP, clubul de fotbal Paris Saint-Germain a însărcinat între 2018 şi 2020 o agenţie de comunicare să creeze conturi de Twitter false pentru a desfăşura campanii împotriva unor ţinte ale grupării din capitala Franţei, relatează Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Mediapart publică un raport al companiei Digital Big Brother (DBB), înregistrată la Barcelona şi controlată de omul de afaceri franco-tunisian Lotfi Bel Had, dinc care reiese că această agenţie a folosit „o armată de troli” în serviciul clubului deţinut de Qatar, pentru a discredita personalităţi, jurnalişti şi chiar jucători ai echipei.

Potrivit raportului, printre ţintele privilegiate s-au aflat „presa considerată ostilă lui PSG, ca Mediapart şi L’Equipe, suporterul pălmuit de Neymar (după înfrângerea lui PSG în finala Cupei Franţei din 2019 – n. r.), fata care l-a acuzat pe starul brazilian de viol, dar şi personalităţi din cadrul clubului, ca jucătorul Adrien Rabiot şi fostul director sportiv Antero Henrique”.

Mediapart a indicat că şi starul parizian Kylian Mbappé a fost „atins uşor”.

Potrivit raportului DBB consultat de Mediapart, care face bilanţul activităţii sale desfăşurate pentru PSG în sezonul 2018/2019, armata digitală în serviciul clubului din capitală „era supervizată de departamentul de comunicare al PSG, condus la acea vreme de Jean-Martial Ribes”. Acesta din urmă a părăsit clubul în luna mai 2022 trecută pentru departamentul de comunicare al unei filiale a firmei LVMH.

Strategia se învârtea în jurul unui cont de „referinţă”, Paname Squad, care se prezintă pe Twitter ca un „colectiv de pasionaţi de Paris Saint-Germain’.

Contactat de AFP, PSG a dezminţit „ferm afirmaţiile Mediapart”.

„PSG este un brand internaţional care lucrează constant cu agenţii de social media din întreaga lume pentru a promova şi celebra realizările clubului, ale companiilor şi partenerilor săi, ca toate companiile. Clubul nu a contractat niciodată o agenţie pentru a face rău cuiva”, a adăugat PSG.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...