G4Media.ro

China este liderul mondial al produselor contrafăcute și piratate, susține un raport…

Sursa foto: AFP / SAUL LOEB

China este liderul mondial al produselor contrafăcute și piratate, susține un raport al guvernului american

China este lider mondial în ceea ce privește produsele contrafăcute și piratate, a declarat marți biroul Reprezentantului pentru Comerț al SUA (USTR), Katherine Tai, într-un raport care a identificat WeChat, cea mai populară aplicație de chat din China, ca fiind „una dintre cele mai mari platforme pentru produse contrafăcute”, scrie Reuters.

„Bunurile contrafăcute și piratate din China, împreună cu bunurile transbordate din China în Hong Kong, au reprezentat 75% din valoarea bunurilor contrafăcute și piratate confiscate de către Serviciul Vamal și de Protecție a Frontierelor din SUA în 2021”, a adăugat cel mai recent raport al guvernului american privind așa numitele „piețe notorii”.

Guvernul SUA a identificat 39 de piețe online și 33 de piețe fizice care, potrivit rapoartelor, se implică sau facilitează o contrafacere substanțială a mărcilor comerciale sau piraterie a drepturilor de autor.

„Aceasta include continuarea identificării ecosistemului de comerț electronic WeChat ca fiind una dintre cele mai mari platforme pentru bunuri contrafăcute din China”, a adăugat acesta.

WeChat este cea mai populară aplicație de chat din China, cu peste un miliard de utilizatori activi, și este deținută de firma chineză de tehnologie Tencent Holdings Limited.

Raportul susține că WeChat a oferit un ecosistem de comerț electronic care a facilitat distribuția și vânzarea de produse contrafăcute către utilizatorii platformei WeChat în general.

Piețele online cu sediul în China AliExpress, Baidu Wangpan, DHGate, Pinduoduo și Taobao rămân, de asemenea, pe lista piețelor notorii, alături de șapte piețe fizice din China „care folosesc din ce în ce mai mult vitrinele magazinelor fizice pentru a susține vânzările online de produse contrafăcute”, a declarat marți biroul USTR.

Guvernul SUA a adăugat site-urile de comerț electronic operate de Tencent și de gigantul tehnologic chinez Alibaba Group Holding pe lista piețelor notorii la începutul anului 2022.

„Lista piețelor notorii este un instrument important care îndeamnă sectorul privat și partenerii noștri comerciali să ia măsuri împotriva acestor practici dăunătoare”, a declarat Tai marți.

Guvernul chinez a declarat la momentul respectiv că nu este de acord cu decizia guvernului american de a include unele site-uri de comerț electronic pe listă, calificând acțiunea drept „iresponsabilă”.

Tencent a declarat, de asemenea, la momentul respectiv că nu este deloc de acord cu decizia, iar Alibaba declarase că va continua să colaboreze cu agențiile guvernamentale pentru a răspunde preocupărilor legate de protecția proprietății intelectuale pe platformele sale.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. contrafacute si piratate pt noi, „inovative” pentru chinezi. depinde cine se uita la subiect

    • Păi și cine comandă produse chinezești cu miile de containere, nu americanii? Și după ei și europenii, că toți și-au făcut firme cu 2 angajați și importă, muritorul de rînd nu mai are unde să muncească.

  2. O tara corupta care face bani din piata neagra.

  3. Piratate si contrafacute prost. Periculoase de fapt (materialele folosite, standardul nerespectat, etc)
    Regula de baza este: niciodata nu se cumpara un produs (conceput+construit) 100% de catre China.

    „Sunt prea sarac sa ma imbrac/mananc/incalt/conduc ieftin”. Invatati asta copiilor Dv, le faceti un mare bine pe viitor.

  4. Ce noutate! Cine și-ar fi imaginat? 🙂

  5. Ieftin, bun si sa tina mult

  6. Asta se stie de zeci de ani. Cand mergeam pe la Europa, pentru cine mai stie

  7. Minim 60-70% din produsele afișate în cel mai mare mag online sunt din china.
    Deja chinezii vând direct pe platforma…fara taxe, fără garanție, te doare mintea.
    Dacă aduci un produs autentic, romanesc sar românii ca e scump ca pe ali e la un sfert de preț…iar dacă nu ești atent sa il securizezi vine mag la producător și îl momește sa ii dea lui…