G4Media.ro

CFR SA: Au fost primite trei oferte pentru calea ferată Bucureşti –…

CFR SA: Au fost primite trei oferte pentru calea ferată Bucureşti – Aeroportul Otopeni, prima fază, proiect estimat la peste 88 milioane euro

Compania de stat care administrează reţeaua de căi ferate din România, CFR SA, a anunţat, marţi, că a primit trei oferte pentru prima fază a proiectului ce vizează modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă, proiect estimat la 420,1 milioane lei (88,3 milioane euro), fără TVA, transmite News.ro

CFR SA a anunţat că luni, 25 martie 2019, a fost termenul limită de depunere a ofertelor pentru acest proiect.

La licitaţia deschisă au depus oferte asocierea SC Arcada Company – SC ISPCF – DB Engineering & Consulting, Porr Construct şi Mapa Inşaat VE Ticaret.

”Valoarea totală estimată a contractului, care are o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), este de 420,113 milioane lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020”, se arată în comunicat.

Obiectul contractului are drept scop asigurarea unei legături directe între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă prin construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, 3 podețe, instalaţie de centralizare electronică şi o staţie de călători la terminalul T1.

Context. CFR SA se așteaptă ca până în iunie 2020 să se termine lucrările la realizarea legăturii feroviare directe între Gara de Nord şi aeroportul Otopeni „dacă nu vor fi contestații și constructorul va fi unul serios”.

Dead-line-ul e legat de începerea Campionatului European de Fotbal, unde Bucureștiul va fi gazdă pentru patru meciuri, iar contractul de construcție nu a fost încă atribuit.

„Constructorul poate va realiza într-o zi cât alții în șapte. De la data semnării contractului sunt 14 luni: 2 luni proiectare, 12 luni execuție”, a declarat Manuela Badea, șef serviciu pregătire, derulare studii de fezabilitate finanțate din POIM și bugetul de stat în cadrul CFR SA.

Declarația a fost făcută în cadrul dezbaterii publice organizată de Ministerul Transporturilor pe baza Hotărârii de Guvern prin care se aprobă indicatorii tehnico-economici pentru proiectarea și execuția racordului căii ferate la Terminalul 1 al Aeroportului Otopeni, proiect scos la licitație de CFR SA pe 12 februarie.

Citește integral 

Basme cu infrastructură: „Poate constructorul va realiza într-o zi cât alții în șapte”. Reprezentantul CFR despre calea ferată spre Aeroportul Otopeni, care trebuie terminată până în iunie 2020

 

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Aici furati voi o galagie de bani: pe studii de fezabilitate. Apoi primul studiu nu e bun, faceti altul, iar furati la combinatie, si tot asa.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.