G4Media.ro

CFR a anunțat cine va moderniza 86 de kilometri de cale ferată…

Simulare de accident feroviar major a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Drobeta” al Judeţului Mehedinţi, in tunelul Tufari, Orsova, miercuri, 24 mai 2017. Inuam Photos / Justinel Stavaru

CFR a anunțat cine va moderniza 86 de kilometri de cale ferată între Brașov și Sighișoara pentru suma de 2,9 miliarde lei

Asocierea RailWorks, formată din companiile Aktor, Alstom, Arcada Company și Euroconstruct Trading ‘98, a fost desemnată de CFR SA câștigătoarea contractului de modernizare a subsecţiunilor de cale ferată Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara. Cele două tronsone, cu o lungime totală de 86 de kilometri, fac legătura feroviară între Brașov și Sighișoara.

“Oferta financiară a Asocierii RailWorks a fost de 2,9 mld. lei fără TVA. Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă”, a transmis CFR SA.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

S-a pierdut un an în instanță

CFR SA este la a doua încercare de atribuire a contractului pentru modernizarea celor 86 de kilometri de cale ferată parte a Coridorului Rin-Dunăre.

Inițial, în iulie anul trecut, CFR SA a anunțat că asocierea BraSig Strabag-Swietelsky a câștigat licitația pentru modernizarea celor două secțiuni dintre Brașov și Sighișoara. Oferta acestora era de 3,14 miliarde de lei, cu aproape un sfert de miliard de lei peste cea a Asocierii RailWorks.

Decizia CFR SA din vara anului trecut a fost atacată în instanță. Magistrații de la Curtea de Apel București s-au pronunțat în această speță definitiv pe 20 decembrie. Aceștia au anulat decizia CFR SA prin care fusese respinsă oferta depusă de Asocierea RailWorks, au anulat decizia CFR SA prin care aceasta a admis oferta depusă de către asocierea BraSig și a obligat CFR SA să reevalueze cele două oferte.

Foto: Inquam Photos / Justinel Stavaru

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Cred ca ar fi posibil in vreo 10-15 ani!