G4Media.ro

Centura de sud-est a Bucureștiului este ciuruită de gropi și plină de…

Foto: G4Media

Centura de sud-est a Bucureștiului este ciuruită de gropi și plină de șanțuri. Efectul: șoferii preferă să intre în oraș, unde crește poluarea

Porțiunea dintre localitățile Afumați și Popești-Leordeni – centura de sud-est a Bucureștiului – este mai plină ca niciodată de gropi și șleauri. Luni, în prima parte a zilei, în afara orelor de vârf, distanța de aproximativ 20 de km a fost parcursă în 50 de minute. Asta pentru că majoritatea șoferilor sunt nevoiți să meargă cu mult sub limita legal pentru a putea ocoli craterele sau pentru a încăleca în siguranță șleaurile din asfalt. Unele dintre ele au o adâncime și de 15 cm.

„Din păcate, pe centura noastră care este un fel de rușine națională, s-au făcut doar cârpeli și în momentul în care avem făgașe sau gropi, sau fisuri, fisurile se colmatează, se pune ceva ca o smoală, în momentul în care avem gropi, plombăm și cam atât. Iar dacă avem făgașe, de cele mai multe ori se frezează și se merge pe binder, pe stratul intermediar de asfalt chiar și luni întregi”, este de părere Ionuț Ciurea, președinte Pro Infrastructura.

Acesta este și motivul pentru care mulți dintre șoferii care sunt în tranzit evită centura Bucureștiului și traversează orașul chiar prin centru. Este mai convenabil. Economisesc timp și nici nu riscă să își strice mașinile. Efectul asupra Capitalei e însă negativ: pe traficul din oraș este pusă o presiune și mai mare, iar gradul de poluare crește.

„Asta înseamna că acel trafic vine suplimentar în oraș și poluează mult mai mult, în condițiile în care noi ar fi trebuit să dirijăm acest trafic spre exterior, să-l fluidizăm astfel încât această cantitate de emisii să fie cât mai mică”, a declarat Dan Trifu, vicepreședinte Eco-Civica.

  • *Responsabilă de administrarea Centurii București este Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de la care nu avem până acum niciun punct de vedere. Îl vom publica în măsura în care îl vom primi.
Foto: G4Media
Foto: G4Media
Foto: G4Media
Foto: G4Media

Compania de Drumuri a primit două oferte la licitaţia pentru modernizarea Centurii Bucureşti, semi-inelul Nordic dintre A1 – DN 1 şi A2. Cele două firme sunt din România. Câştigătorul va fi anunţat în cel mult două luni. Licitaţia pentru documentaţia tehnică necesară îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie pe centură a fost lansată pe 13 august şi va da soluţiile tehnice pentru ca, în următorii ani, după finalizarea tronsoanelor de pe A0 (Inelul de Autostradă), actuala centură să treacă la Primăria Capitalei şi să devină arteră urbană, a anunţat pe pagina sa de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.

Întregul inel al Autostrăzii de centură A0 are şapte loturi şi o lungime de 100 km, iar termenul estimat de finalizare este 2024. Din cele şapte loturi, semi-inelul sudic este complet în execuţie (recent au început lucrările şi pe lotul Aktor), în timp ce pentru tronsoanele de Nord sunt contracte de proiectare şi execuţie semnate doar pe Loturile 2 (DN 1 – DN 2, 20 km) şi 4 (DN 2 – Autostrada Soarelui, 5 km).

Potrivit ultimului recensământ oficial, media zilnică anuală a traficului pe Centura Bucureștiului este de 20.000 de mașini. Cel mai aglomerat tronson din țară este pe DN1- București Otopeni – 60.000 de mașini.

Dragoș Porojnicu este și reporter Știrile TVR / Foto: G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Pai nu era bun RECON sau cum dreacu se numea firma aia a primariei ,sau asteptati licitatorul care stie tabla impartirii . Si dupa ce imparte ( la partid {e} ) din ce ramine arunca si el o mizga acolo . Si apar infoiatii gen Turcana si altii sa taie „pamblica „,iar dupa 2 saptamini arata mai rau ca inainte . Asta-i „Rominia lucrului bine facut „si „pas cu pas ” ! La mai mare !

  2. Din poza prezentată rezultă în mod evident că pe porțiunea respectivă nu a fost executată fundația necesară unui trafic de 20.000 mașini / zi ! Poți să asfaltezi cât vrei, să colmatez crăpăturile cu bigumă ( ”ceva ca o smoală” – vorba ”specialistului” ) să faci plombări : degeaba, dacă fundația nu este corespunzătoare. Eu nu știu ce fel de specialiști sunt inspectorii ( foști diriginți de șantier ) care controlează execuția din mers din partea beneficiarului, nu știu cine sunt cei care fac recepția la terminarea lucrărilor, dar din ce am văzut de mai multe ori, legat de starea generală a carosabilului în București, trag concluzia că e o degringoladă totală și lipsă de preofesionalism crasă.

    O caracteristică esențială a sistemului de achiziții românesc, pentru adjudecarea prin licitații a lucrărilor de construcții / servicii / proiecte diverse este faptul că în mod constant, criteriul principal de adjudecare al unei oferte este prețul cel mai mic ! Acest criteriu intră cu cel puțin 50 % pondere, pe lângă alte criterii ( experiență în domeniu, lucrări similare, sisteme de calitate, etc. etc ) și este deci hotărâtor în adjudecarea câștigătorului. Acesta mai dă șpaga cuvenită și din ce-i rămâne, face lucarea așa cum poate, de multe ori cu vicii ascunse ( fundația în acest caz !! ). Beneficiarul ( achizitorul ) este obligat prin lege să urmărească execuția prin om/oameni proprii ( inspectori de specialitate ) și execuția mai ales corectă a așa numtelor ”faze determinante” ( operații, materiale sau procese care determină esențial calitatea lucrării ).

    Cele de mai sus sunt aspecte caracteristice din toată gama de construcții posibile. O lucrare executată ieftin și prost , duce inevitabil la reluarea ei, astfel că, pe total, costul depășește cu mult pe cel care este real. Și asta decurge de zeci de ani în acest fel. Știu din propire experiență

  3. Foto nr 2 cu plomba executată și marcată cu portocaliu. Nici măcar o nenorocită de plombă nu e executată corect. Nu s-a frezat, s-a pus asfaltul direct în groapă, arată ca o plăcintă. S-au ”economisit” câteva faze : verificarea fundației, frezarea în unghiuri drepte, aplicarea emulsiei. S-a pus asfaltul și s-a cilindrat un pic. O să țină cel mult o lună !