
Ceasornicărie: Hermès își consolidează producția, în ciuda declinului segmentului
Mai puternică ca niciodată (15,2 miliarde de euro cifră de afaceri în 2024), casa Hermès a anunțat luni extinderea fabricii sale de ceasuri din Noirmont. Locația va găzdui în viitor aproximativ o sută de noi angajați, relatează Fashion United.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Până în 2028, site-ul Hermès dedicat ceasornicăriei, situat în Noirmont, în Jura elvețiană, va avea o suprafață totală de 11.000 de metri pătrați. Această extindere permite casei franceze să-și consolideze capacitățile de producție și să își întărească controlul asupra lanțului de valoare.
În trecut, site-ul din Noirmont a găzduit producția de carcase realizate de Joseph Erard SA, un partener istoric al Hermès, achiziționat în 2013. În 2012, grupul de lux a cumpărat și producătorul de cadrane Natéber SA, cu sediul în La Chaux-de-Fonds (Elveția). Cele două activități — fabricarea de cadrane și de carcase — au fost reunite în Noirmont în 2017.
Ceasornicăria: un sector în declin la Hermès
Ceasornicăria nu reprezintă segmentul principal al casei Hermès. În plus, a înregistrat o scădere de 4% a creșterii în 2024, spre deosebire de celelalte divizii ale casei. Această scădere a continuat pe tot parcursul primului trimestru al acestui an, întrucât la finalul lunii martie 2025, grupul a indicat în raportul său financiar că Ceasornicăria (-10%), la fel ca Parfumeria și Produsele de Frumusețe, nu reveniseră pe creștere.
Extinderea site-ului elvețian reprezintă o modalitate prin care casa își întărește acest segment, mizând pe creații îndrăznețe, rezultate dintr-un meșteșug excepțional.
În mai 2025, exporturile de ceasuri ale companiilor elvețiene au scăzut cu 17,4% în China, 10,5% în Japonia și 12,6% în Hong Kong, potrivit cifrelor publicate de AFP. În Europa, exporturile au scăzut cu 14,5% către Marea Britanie, 18,1% către Franța și 4% către Germania.
Anunțul extinderii fabricii vine după o serie de extinderi și creări de site-uri de producție: unitatea de marochinărie din Charleville-Mézières, cea din Colombelles (Normandia), cea din Loupes (Gironde), dar și fabrica Beyrand, filială a grupului din 2017, dedicată artei mesei și situată în Ardenne.
În contextul economic și geopolitic incert, grupul a indicat în aprilie trecut că „abordează anul 2025 cu încredere”, bazându-se, printre altele, pe strategia sa de integrare verticală centrată pe artizanat. Veniturile consolidate ale grupului au fost de 4,1 miliarde de euro în primul trimestru al anului 2025, în creștere cu 9% la cursuri actuale și 7% la cursuri constante.
Grupul Hermès deține o rețea de aproape 300 de magazine în 45 de țări și are 25.185 de angajați la nivel mondial, dintre care 15.556 în Franța (în 2024). Compania este condusă din 2013 de Axel Dumas, membru al celei de-a șasea generații.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.