G4Media.ro

Ce trebuie să ştiţi când cumpăraţi o maşină electrică la mâna a…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Sa iei o masina electrica la mana a doua e ca si cand ai lua o masina cu motor termic cu capacitarea rezervorului la jumatate.

    • Doar ca la electrica „plinul” te costa minim 10.000 EUR (sa schimbi bateria)

    • Mda … Si la o „termica” second poti sa mai consideri ca si motorul termic e tot pe la jumate.

    • Cel puțin o greșeală am detectat in prezentarea asta : bateriile nu sunt cele mai solicitate în oraș unde consumul este dealtfel și minim (lucru care susține asta).Nici bateria și nici motorul !Chiar daca așa ar părea daca vă gândiți că faceți liniuțe la fiecare plecare de la semafor.Dar asta e echivalent cu sinuciderea la termice,adică să dai mereu forja imediat după ce ai pornit motorul rece.Eu las mașina cel puțin 10 sec pe loc ca să ajungă uleiul peste tot și să intre cat de cat în regim motorul termic apoi plec lin de pe loc.Asa se vor face milioanele de km și cu electricele nu ca aia ce dau vina pe ingineri și pe constructori că sunt ei analfabeți și ghiolbani(adică nu-s in stare sa folosească măcar ceea ce alții au fost capabili sa conceapa).
      Iar despre costul bateriei am două explicații de dat unora de pe aici:
      1.chiria e echivalent cu plata doar că ai „ghes ” mai usor sa vinzi când vrei mașina fără sa fi avut o investiție mare la început.Calculati 10.000€ la 10 ani ,deci 1000/an și regăsiți taxa aceea lunară pt chirie.
      2.Daca fac atâta economie la bani atâția ani,din exploatarea unei electrice (curent mai ieftin sau gratis,randament mai mare pt mot el decât cel termic,piese,comsumabile) nu pot sa pun 400 lei lunar deoparte pt baterie noua ?Sa nu mai zic că peste 10 ani sigur va fi mai ieftina….
      Doar matematică și planificare.
      Daca iau un SH el de 7000 și baterie noua de 10.000 am mașină el de 17.000 ,mult mai bună decât majoritatea termicelor SH care sunt f dependente de Nr de km (dați îndărăt).Nu putem compara fiabilitatea unui motor electric după 10 ani cu cea a unuia termic.In Occident se fac peste 40-50.000. Km/an.La peste 500.000 km reali e praf…Foarte rar mai mergi câteva mii de km bune până să bagi multe mii de € in piese(injectoare,pompe,ambreiaje,catalizator,etc),după ce ai dat deja 10.000€ pe un BMW sh ,uzat moral și fizic(interioarele de calitate va păcălesc)
      Pt cei cărora le place haosul,aventura asta și termicele vă anunț că peste 100 ani de scepticism o să umble nepotii dvs cu masca de oxigenn pe figura,cu costum de protecție (împotriva ultravioletelor) și or să mănânce doar chestii sintetice îmbogățite cu vitamine (precum alea efervescente)
      Nu faceți decât să lungiți agonia și să întrețineți o lume de trântori,bișnițari de sh-uri care ar trebui casate(alea termice,că doar poluează).Pt ultima data ar polua la reciclare….Oricum comb fosili nu se vor mai regăsi ușor cat de curând și prețul va urca vertiginos .In timp ce o să alergăm toți disperați după comb cei cu electrice le vor alimenta acasă,cu curentul de la panourile solare de pe bloc sau casa !Mai bine cumpărați electrice și susțineți cercetarea….De ce credeți că fac nordicii asta ,deși au petrol destul ?De proști ?Din termice nu poți să scoți randament mai bun decât atat.S-a încheiat !Doar la F1 as vrea sa mai vad tehnică și senzație pura….Alea nu ar trebui să dispară.Sa fie ca un muzeu mobil și viu.Faceti cum credeți dar nu prea mai există argumente sa cumpărați rable termice.Cele noi DA,dar cred că vor fi ultimele.In 10 ani nu cred că vor mai fi la vânzare,cu mici excepții (cele sport ,hibride și alea).Rămâne de văzut.Noi ne construim viitorul …Subvențiile pt astea sunt că sa putem spera ,visa la un viitor,nu că au înțelegeri cu industriașii.Credeti că cei din Ind petrolului nu ar fi avut bani sa mituiască ,sa nu existe aceste subvenții ?

  2. @plictisitu
    Cine te-a pacalit? Inlocuirea elementilor la toyota sau honda e in jur de 1000 de euro. Iar de multe ori, nici nu trebuie inlocuiti, e suficient sa le schimbi pozitiile. 1000 de euro e mai putin decat schimbarea ambreiajului cu volanta la un ford, de exemplu. Sunt la al doilea hibrid si nu am schimbat la niciunul bateriile.

    • Vorbeam de electrica sau de hibrid? Cati km ai facut pe an cu cele doua masini? Din 2012 ma gandesc la o electrica dar inca nu imi e fezabila. Am destule drumuri de 800-1000 km pe zi.

    • @Didi

      Eu sugerez sa mai faci niste research. O baterie noua pt o masina electrica costa foarte mult. Undeva intre 7.000 si 10.000 euro

      Cat despre hibrid tu fie ai masina destul de noua, deci cu baterii inca ok, fie nu mai folosesti mult modul electric. Eu am intrebat in reprezentnata la Peugeot despre inlocuirea unei baterii la un 508 hibrid si mi-au dat pret de 6000 euro. Baterie de hibrid da? Care e semnificativ mai mica decat o baterie de masina full-electric. Deci despre ce vorbim?

    • Acum cativa ani am studiat variantele de la Renault – Zoe, BMW etc. La Zoe costa ceva peste 10.000 EUR sa schimbi bateria si aveau ceva varianta in care bateria nu era inclusa in pretul masinii noi, plateai ca o chirie pentru baterie, ca sa incurajeze lumea.

  3. Teoretic masinile electrice ar trebui sa fie mai fiabile. Chiar daca bateria e degradata 10-20 % din cate stiu eu degradarea devine mai lenta dupa cativa ani.

    In oras una electrica consuma putin. Ca sa o testez eu as conduce mai degraba pe autostrada. Acolo iti dai seama daca este bine izolata fonic (mai important la masinile electrice), daca trage bine (asa testezi si motorul si bateria) si cat de repede se consuma bateria.

  4. Intrebarea de 1 milion de euro este: „Sunt politicienii cumparati de corporatii?”

    Eu sunt tentat sa raspund cu DA la aceasta intrebare. Cum altfel se explica faptul ca avem un program care ofer 10.000 euro la achizitia unui automobil electric nou dar niciun program pt subventionarea achizitionarii unei baterii noi pt un autovehicul electric second-hand?

    In tari precum Norvegia gasesti acum modele ca Nissan Leaf second-hand si la 7000 de euro. Pe masinile alea daca pui o baterie noua e ca si cum le-ai reinvia. Si totusi guvernantii nu par sau nu vor sa se gandeasca la asta. Vorbim de poluare, incalzire globala, tinte de reducere a emisiilor dar ne facem ca nu stim cum ar putea si cei mai saraci care nu-si permit un automobil electric nou sa devina nepoluanti: sa le subventionam o baterie noua pt o masina electrica second-hand.

    • Pai ce spui tu e ceea ce ace Renault la masinile sale electrice: nu-ti vinde bateria ci te pune sa platesti chirie lunara pe ea iar cand bateria aia se degradeaza, o inlocuiesti cu ZERO costuri. Doar continui sa platesti chirie lunara dar pe o baterie complet noua.

    • Pentru ca sa beneficiezi de cei 10.000 de la Guvern trebuie sa cumperi de la Renault masina cu bateria inclusa in pret, nu merge sa platesti chiria.

  5. Articol scris de un necunoscator.
    Ce trebuie verificat la o masina electrica ? Foarte pe scurt
    Starea acumulator – voltajul
    Stare elementi – decuplat fiecare element sau grupe de elementi fara contact borne la bms.
    Stare charger dc
    Stare charger ac
    Verificat coboratorul de tensiune cel de 12v dc-dc pentru bateria cea mica a masini.
    Cablaje
    Se incarca acumulatorul la full, se masoara voltajul apoi se lasa 48-72 ore in st-by pentru a se vedea autoconsumul intern. Nu se cupleaza nici un consumator in aceasta perioada. Daca s-a modificat valoarea voltajului – unul sau mai multi elementi sunt vampiri. Adica fiind distrusi fura curent.
    Cam asa se verifica o masina electrica. Restul verificarilor sunt normale ca la orice masina.