G4Media.ro

Cazul unui șofer care a accidentat mortal un bărbat, orbit fiind de…

Sursa foto: Facebook Poliția Română

Cazul unui șofer care a accidentat mortal un bărbat, orbit fiind de o mașină care venea din față: Achitat de judecătorie, condamnat la închisoare și daune de Curtea de Apel. Curtea Supremă va decide

Un ieșean a fost condamnat la 2 ani de închisoare și la despăgubiri civile de 500 de mii de lei, după ce  în urmă cu cinci ani a accidentat mortal un bărbat care se deplasa pe jos, pe un drum național, relatează Ziarul de Iași.

Pietonul era băut și se afla pe carosabil, fără vestă reflectorizantă, îmbrăcat în haine închise la culoare, fiind acroșat o mașină și aruncat la marginea drumului. Șoferul a a declarat în instanță că a fost orbit de un alt autoturism care venea din sens opus și nu a văzut bărbatul care se deplasa pe drum.

Judecătoria l-a achitat pe şofer apreciind că circula cu viteza legală.

Conform analizelor mașina pe care o conducea avea 60 km/h, iar expertiza ulterioară avea să arate că accidentul putea fi evitat dacă Volkswagen-ul care a produs accidentul ar fi avut o viteză de doar 28 km/h.

Curtea de Apel Iași, pe de altă parte, l-a considerat pe jumătate vinovat pentru producerea accidentului şi l-a condamnat.

Magistraţii Curţii de Apel au apreciat că viteza automobilului era prea mare în condiţii de noapte şi de carosabil cu denivelări. Starea drumului ar fi impus, conform legii, reducerea vitezei până la 50 km/h, nu doar până la 60 km/h. În plus, orbirea provocată de automobilul venit din sens contrar a durat aproximativ 15 secunde, ceea ce ar fi permis şi chiar impus șoferului să oprească maşina, nu doar să reducă viteza.

Soţia pietonului accidentat mortal s-a sinucis la mai puţin de un an de la decesul acestuia, iar doi dintre cei trei copii ai cuplului sunt persoane cu handicap. Acestea sunt motivele pentru care șoferului i se cer despăgubiri civile.

ÎCCJ va fi cea care va stabili sentinţa definitivă.

Sursa foto: Facebook Poliția Română

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

20 comentarii

  1. Dacă șoferul este asigurat RCA atunci toate daunele civile sunt suportate de asigurător.

    • Asta voiam sa spun ei eu, despagubirile nu le plateste soferul vinovat ci asigurarile… si da, era asigurat, e simplu de verificat pe site-ul portal.just

  2. invatatura, dragi conducatori auto…noaptea mai bine stati acasa, ca ajungeti sa faceti puscarie penru toti betivii care umbla teleleu noaptea prin sate…

  3. Nu mergeti cu masina in Romania, ca ori muriti, ori va distruge statul intreaga viata. Plecati cat mai puteti!

  4. toti care au comentat au pus fatalitatea de a fi nascut in Romania ca fiind cauza accidentului.
    Victima a fost condamnata…la moarte.Am terminat cu ea.
    Insa cel care a facut accidentulu nu poate invoca ca era orbit de alte lumini,sau alte scuze…noaptea circuli preventiv mai ales in localitatile mici si slab iluminate.Iti iese draq un porc sau cal scapat din grajd si sa vezi fericire cand ti se urca un porc sau cal in habitaclu.
    Conducerea unui vehicul nu este ca atunci cand te joci cu machete pe covorul din sufragerie.

    • Era în afara localității și avea o viteză de 60 km/h. Mai ‘preventiv’ de atât înseamnă să stai acasă acasă cu mașina în garaj. Accidentele se întâmplă din cauza că unii participanți la trafic încalcă regulile de circulație și nu din cauză că ceilalți participanți la trafic nu pot sau nu știu cum să-i evite pe primii.

    • Dincolo de responsabilitatea individuale, nasterea asta in Romania conteaza.
      Suntem pe primul loc la numarul de accidente in UE iar unul din motivele principale este preponderenta drumurilor cu o singura banda pe sens, cele mai riscante tipuri de drumuri.
      Asa ca autorul moral este si USL, care isi bate joc de infrastructura tarii, inclusiv rutiera, de zeci de ani.

    • Plecați, plecați, plecați!

  5. Legea se aplica functie de manipularea televiziunilor.

  6. asta e ceva de genul..daca iti da cineva una in cap..ai jumatate de vina ca ai stat sa te loveasca..pe bune??
    probabil ca acei judecatori nu sunt soferi..
    oare de ce judecatorii sunt platiti cu asa salarii mari..ca sunt putine cazuri pentru care le-ar merita

  7. Ar trebuie interzise farurile cu multi lucsi de bemveu si mertane si alte marci tunate din fabrica cu niste reflectoare din alea de-ti ard retina.

    • in general masinile pe care le mentionezi isi regleaza automat farurile. in alte tari verificarea luminilor face parte din ITP.

    • Sunt posesor de „proiectoare de fabrica”. Pentru a le avea pe masina, trebuie sa ai obligatoriu reglare automata, spalatoare de faruri si altele. Iar ca sa ai „proiectoare” de top, mai trebuie sa ai computer dedicat lor care sa regleze intensitatea in unele conditii, stanga mai jos la intalnire (automat), lupe ca farul sa nu bata peste nivelul lui, etc). O masina cu sistem ca al meu orbeste mai putin ca un logan cu halogen (fara lupa). Nu mai spun de masinile cu farurile ce bat in pom (nereglate), fapt ce e constructiv imposibil la xenon/led/laser), din cauza sitemului automat.

    • @Octavian

      Reglajul automat al farurilor este pentru situatia in care masina detecteaza ca are portbagajul full si ca sa nu lumineze dupa stele le regleaza ea singura. Cei fara faruri automate fac asta manual. Dar cand farul bate lateral, in ochii celuilalt, nu poate sa faca computerul nimic. Problema principala pleaca de la faptul ca multi schimba becurile in spatele blocului(asta pentru cei care le schimba) ca este scumpa ora la service, sau le schimba la nea Gheorghita in garaj. Multi habar nu au ca becurile se schimba in pereche si cel din stanga trebuie indreptat spre partea dreapta. De reglaj nu a mai auzit nimeni.

  8. Nu vezi, reduci viteza sau opresti, nu bagi viteza ca bezmeticul.

    • omul circula in afara localitatii cu 60 la ora. e vinovat pentru ca un betivan mergea pe mijlocul strazii noaptea? eu cred ca betivanul sau familia lui ar trebui obligata sa plateasca reparatiile masinii. si nevasta aluia de ce s-a sinucis, ca nu mai venea noaptea barba-su mort de beat?

  9. Daca avea doi copii cu handicap , de unde avea bani sa fie beat ?? Cumva din indemnizatia de handicap a copiilor ?

  10. nu inteleg cum de in unele cazuri se aplica legea iar in altele soferi drogati sau bauti omoara pietoni si apoi sunt la tratament in italia;

  11. Ar trebui sa se dea mai multe amenzi pt folosirea proiectoarelor de ceata atunci când nu este ceata,chiar și pt nereglarea corespunzătoare. Sunt foarte mulți inconștienți care aprind toate beculetele parca ar fi brad.

  12. O tara stramba cu o justitie stramba.