
Căutarea legendarului „tren cu aur nazist” va fi reluată în Polonia de un grup de cercetători
Un grup de cercetători, care susțin că au descoperit locația unui tren plin cu aur ascuns de Germania nazistă la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, au primit permisiunea de a efectua căutări în zona respectivă, scrie Notes from Poland.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Conform legendei, la sfârșitul anului 1944 sau începutul anului 1945, un tren blindat a plecat din orașul Breslau (actualul Wrocław din Polonia) încărcat cu aur, bijuterii și opere de artă, printre alte comori. Dar nu a ajuns niciodată la destinația finală planificată, Waldenburg (actualul Wałbrzych).
Există versiuni diferite cu privire la ceea ce s-ar fi întâmplat cu „trenul cu aur nazist”. Dar diverse teorii susțin că acesta a fost ascuns undeva în Silezia, o regiune care pe atunci făcea parte din Reichul German, dar care astăzi se află în mare parte în Polonia.
Unii spun că a fost îngropat într-o mină de cărbune, în timp ce alții susțin că a fost mutat într-o rețea subterană de tuneluri care era construită de germani la acea vreme sub și în jurul Castelului Książ, lângă Wałbrzych.

Cu toate acestea, nu există dovezi clare că trenul a existat vreodată, cu atât mai puțin că ar fi fost ascuns undeva. Cu toate acestea, povestea a captivat imaginația publicului – atât în Polonia, cât și în întreaga lume – și a contribuit la atragerea turiștilor în regiune.
De-a lungul deceniilor, s-au făcut diverse eforturi fără succes pentru a localiza trenul, inclusiv de către autoritățile comuniste poloneze în anii 1980.
În urmă cu aproximativ un deceniu, doi vânători de comori au susținut că au localizat trenul folosind un radar de penetrare a solului, atrăgând din nou atenția mondială. Cu toate acestea, căutările ulterioare, inclusiv o excavare la scară largă, nu au descoperit nimic.
Acum, un nou grup susține că a găsit o altă locație potențială. Grupul, care se numește „Gold Train 2025”, nu a dezvăluit numele membrilor săi. Însă subliniază că nu are „nicio legătură” cu cei doi vânători de comori de acum zece ani și că a făcut descoperiri „fundamental diferite”.
Grupul susține că a localizat ceea ce crede că sunt trei vagoane de marfă care au fost introduse într-un tunel feroviar care este acum închis și îngropat. Ei spun că au identificat cu precizie locația sitului.
În aprilie, au trimis o notificare cu privire la descoperirea lor autorităților din Wałbrzych. Luna următoare, au trimis o cerere către Districtul Forestier Świdnica, unde se află situl, pentru a obține permisiunea de a efectua o căutare acolo.
Săptămâna aceasta, grupul a anunțat că a primit permisiunea de la serviciul forestier de stat pentru a efectua prima parte a cercetării planificate, care ar implica utilizarea detectoarelor de metale la suprafață.
De asemenea, li se permite să folosească lopeți și cazmale pentru a săpa până la o adâncime maximă de 50 de centimetri, a declarat pentru cotidianul Gazeta Wyborcza purtătorul de cuvânt al serviciului forestier, Jerzy Zemlik.
Cu toate acestea, grupului i-a fost refuzată până în prezent permisiunea pentru etapele următoare ale lucrărilor sale, care ar implica tăierea a 60 de copaci, forarea de găuri în pământ și utilizarea unei camere pentru a confirma prezența presupusului tunel.
Obținerea unei astfel de permisiuni, dacă ar fi posibilă, ar dura ani de zile, spune Zemlik, deoarece zona în cauză face parte dintr-o pădure protejată legal.
Istoricul Łukasz Orlicki a declarat pentru Gazeta Wyborcza că, dacă există un tunel abandonat și îngropat în acel loc, există „șanse foarte mici” ca săparea la 50 de centimetri de suprafață să confirme existența acestuia.
Cu toate acestea, el și-a exprimat scepticismul cu privire la întreaga legendă a trenului cu aur nazist, menționând că „încă nu avem niciun document credibil” care să indice existența acestuia și că „pur și simplu nu există dovezi noi pentru existența unor descoperiri precum vagoane într-un tunel subteran”.
Echipa „Gold Train 2025” nu a făcut publică până în prezent dovezile pe care pretinde că le are cu privire la tunel. Cu toate acestea, ei spun că „aceste documente vor fi prezentate publicului la momentul potrivit”.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.