G4Media.ro

Cătălin Drulă: Sectorul Autostrăzii 13 Braşov – Făgăraş a fost abandonat undeva…

Foto: Inquam Photos / George Călin

Cătălin Drulă: Sectorul Autostrăzii 13 Braşov – Făgăraş a fost abandonat undeva în sertare de 10 ani şi aş vrea să îl scoatem de acolo şi să îl facem

Tronsonul de autostradă Braşov – Făgăraş, continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, până la Olimp, şi extinderea Magistralei 5 de metrou până la Pantelimon sunt trei proiecte importante pentru actualul ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, pe care anunță că le-a scos ”de la sertar”, transmite Agerpres.

„Sectorul A13 Braşov-Făgăraş a făcut parte din autostrada Transilvania şi a fost cumva abandonat undeva în sertare de 10 ani şi aş vrea să-l scoatem de acolo şi să îl facem, pentru că traficul cere acest sector şi ajută şi Moldova, ajută şi zona Braşovului, ajută şi zona de sud a ţării. Este un coridor important de conectare. Am spus doar Braşov – Făgăraş, pentru că Sibiu – Făgăraş este deja aproape finalizat, studiul de fezabilitate este în derulare de 5 ani şi acolo lucrurile sunt mai avansate”, a afirmat vineri Drulă, într-o conferinţă de presă.

Un alt proiect care va fi lansat este continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului.

„Alt proiect este continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, adică acea autostradă care merge de la nord la sud, ca ocolitoare a Constanţei, să continue peste canalul Dunăre-Marea Neagră, să treacă pe la vest de Lacul Techirghiol şi să ajungă, cel puţin în prima fază, până undeva în zona Olimp, un bypass al staţiunilor aglomerate. Avem în fază avansată un studiu de fezabilitate acolo. Numele nu e foarte clar la ce se referă. Se numeşte ‘Alternativa Techirghiol’, e ce v-am spus eu acum. E un obiectiv important pentru noi şi vom urmări să lansăm acest proiect pentru că are beneficii importante şi trebuie construit”, a susţinut ministrul.

Pentru Capitală, şeful de la Transporturi consideră că prioritară este continuarea magistralei de metrou M5 până în Pantelimon, astfel urmând să se mai decongestioneze traficul de suprafaţă.

„În ceea ce priveşte reţeaua de metrou, cea mai importantă linie – am discutat şi cu primarul Capitalei ieri, am avut o scurtă discuţie telefonică, o să avem o întâlnire despre proiectele din zona Bucureşti şi cu primarii de sector, la fel – este după mine în termeni de linie de metrou continuarea M5 de la Eroilor spre centrul Capitalei, la Universitate şi de acolo la Iancului – Pantelimon. Această magistrală est-vest care traversează Capitala, similară magistralei existente M2, care este de la nord la sud, deci este cealaltă axă, ar ajuta enorm în termeni de trafic, care să meargă în subteran şi să decongestionăm ce-i la suprafaţă. Deci, aş vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul este mai mic, unde densitatea populaţiei este mai scăzută şi să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraş. În 2016 se vorbea despre M5 că e pe cale să fie lansată, tot aşa pe cale să fie lansată e şi în 2021, dar eu chiar vreau să fie lansată”, a explicat el.

Aceste trei proiecte, a menţionat Cătălin Drulă, sunt importante şi le consider proiecte noi.

Autostrada A4 este Centura ocolitoare a oraşului Constanţa, realizată în regim de autostradă. Aceasta este deschisă integral şi se intenţionează prelungirea ei până la graniţa sudică a României cu Bulgaria.

Foto: Cătălin Drulă. Sursa: Inquam Photos / George Călin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. hai sa vedem ce facem cu A1, se fac acele tuneluri pentru ursi ? Pana la urma si ei au dreptul sa traiasca in padure(cat mai avem padure) cat avem si noi sa circulam.
    Boita – Curtea de Arges se termina secolul asta ?

    • daniel ai auzit tu ceva dar habar nu ai! Tunelurile nu sint pentru ursi ci pentru masini. Initial, acolo trebuia sa se taie delul rezultand un debleu urias. Ulterior cei de la mediu s-au razgandit si au zis sa se faca tuneluri.

    • La bucata ramasa pe A1 e treaba groasa.

      Masurile abuzive de reziliere ale fostilor ministri ne-au pus in situatia in care constructorul a castigat toate procesele si avem de platit multe milioane de euro si riscam sa pierdem si finantarea din fonduri EU.

      In plus si situatia cu studiul de fezabilitate e cu cantec.

      Trebuie gasita o intelegere cu fostul constructor(care ar avea dreptul sa continue lucrarile dar ii doare la basca ca au castigat mai mult in instanta).
      Doamna Mariana Ionita de la CNAIR a negociat si au fost unele progrese dar se pare ca s-au blocat la ceva care nu a fost facut public.

      Deci momentan Drula evita subiectul pentru ca e treaba de avocati si de buget neprevazut.
      Trebuie rupta lalaiala pana la jumatatea lui 2021.

      La segmentele montane de pe A1 nici nu se pune problema de terminare inainte de 2029.

    • @mv – hai ca tii cu ursu’

  2. Cind o spune „am facut” va fi de apreciat ca asa, cu „vom face”, au fost multi, avem mii de km de autostrada de tipul asta.
    Si, apropo, autostrada din Moldova e mai importanta decit astea.

    • Adevarat ! o sa lase autostrazile incepute tot neterminate si o sa inceapa alte proiecte de bucatele de autostrazi care incep de nicaieri si se termina niciunde si au 3-4 km. inca un ministru care va povesti si nu va face.

    • Voiai sa spună am facut după 3 saptamani?

  3. Cat e mutu presedinte asa ceva nu se va face, Drula saracu nu e in tema inca.

    Brasovul a fost sabotat intentionat de catre oamenii lui iohannis, ba chiar au vrut sa ii faca lui Ponta dosar penal cand a incercat sa reia lucrarile pe Bucuresti-Brasov.

    Brasovul e un oras mult mai dezvoltat si puternic, mai mare ca numar de populatie ca Sibiu, se loveste in el constant (nu exista aeroport de exemplu, nu e conectat de nici o autostrada), asta si din cauza lui Iohannis pentru ca va dati seama ca ar pierde Sibiul din cauza proximitatii. Da, si Sibiul a crescut mult, dar in ultima perioada, n-a fost niciodata un centru turistic, nu se poate compara cu Brasovul.

    Autostrada se va face, dar Sibiu Pitesti, Brasov -X poate dupa ce pleaca.

    • Ce treabă are președintele? E absurd ce zici tu. Da, ar fi putut fi un oraș mai dezvoltat decât e azi dacă ar fi existat un aeroport sau o autostradă. Brașovul are câteva chestiuni bune: transport public, investiții străine destul de puternice, străzi asfaltate (cu marcajele stă mai prost). Și multe probleme: investiții imobiliare haotice, sistem de sănătate la pământ, poluare, trotuare inexistente, transformate în parcări, cartiere comuniste lăsate de izbeliște timp de 30 de ani unde nu au făcut nimic în afară de pus niște bănci, mafie imobiliară, mafia companiilor private de sănătate, spitale publice vai de mama lor, costul vieții din ce in ce mai scump, școli și grădinițe insuficiente, etc.

    • Ce teorie conspirationista, deci Ponta a vrut el sa faca autostrada asta pentru ca iubeste Brasovul dar Darth Iohannis a zis ca doar Sibiul are voie sa aiba autostrada?

      Mai spune ce altceva stii pe surse, nu ne lasa in suspans.

      La cata incompetenta si coruptie a fost pana recent la ministerul Transporturilor si CNAIR putea Iohannis si sa faca pe majoreta cu pompoane pentru Brasov ca A13 ar fi fost tot la stadiul de studii de fezabilitate de tipul ‘s-a rezolvat, nu se poate’.

      E vorba de o autostrada secundara pe relief accidentat. In Ro dureaza 10 ani un segment esential de A10 sau A1 pe relief lejer pt ca ‘doar atat s-a putut’.

  4. La cum mearg lucrurile, s-ar părea că moldovenii vor primi din partea actualului guvern o mare ****. Autostrada este atât de importantă încât nici măcar nu se mai amintește de ea. Cred că pentru următorii 10 ani, singura autostradă pe care o vor vedea moldovenii va fi rămășița aia de centură a Bacăului.

  5. ce se-ntampla? cand au „inceput” bechtelu’ drumul Transilvaniei am avut o licarire de speranta ca se va si termina. Que Dalle! 20 de ani pierduti, unii gasiti prin sertare! la asa gaselnita as fi zburat direct, imediat toti directorii trepadusi si alti sefi din cnair, minister ramasi in urma timpului ce nu mai are rabdare. ok, vor zice a totul a fost premeditat de politicieni, bugete. pana cand vom mai plati studii de fezabilitate lungite pe ani de zile, facute adeseori de incompetenti notorii? binenteles ca nu poate musiu Drula sa le puna lopata in mana fara sa nu avem docomentatia, dar o lopata buna pe spatele lenesilor din minister ar cadea bine. merci, merci beaucoup encore mr le ministre pour une lueur d’espoir en vain…nene Iancule hai la o bere!

  6. Domnu’ Drula, ce sa zic: vise umede pentru populime…
    În condițiile în care nu avem bani sa mergem la toaleta, deschiderea acestor ” idei” va duce la moartea căprioarei:
    – Chetani- C. Turzii, mort
    – prelungirea Ungheni- Tg Mureș, mort
    – continuare spre Oradea, mort
    – incepere Boita- Rm Vâlcea…heheee!
    – A8 Moldova??? Toată lumea este mucles! Cu toate că este LEGE!
    Ce sa mai… Ncsf…
    La ProIS măcar ne dădeați realitatea.
    Sănătate.

    • Ai dreptate pe ansamblu, dar astea sunt segmente cu probleme aflate in stadiu mai avansat.

      A13 are nevoie de multe alte etape intermediare, Drula vorbeste doar despre inceperea pe bune a acelor etape.
      Sigur ca prioritatea ramane pe segmentele astea mai avansate.

      Pe A3 insa nu e chiar corect, Ungheni Tg Mures merge bine cu Strabag iar pe Biharia-Nadaselu sunt deja aproape de intrarea in teren atat Selina cat si UMB.
      Problema ramane cu Straco in insolventa pe Chetani Campia Turzii si cu segmentul montan care include tunelul Meses.

    • Tree, să-ți fie tastatura aurită!
      Pe Ungheni nu se lucrează…
      PS. Uitasem de Alba Iulia și Sebeș și Teiuș…
      Mai ales Aiud Teiuș… mormânt.
      Dar, na. Cum a zis și orbul….om vedea.

  7. Pana se scoate una alta dela sertare , se va termina mandatul..De Comarnic -Predeal se mai aude ceva?