G4Media.ro

Cătălin Drulă îl contrazice pe Sorin Grindeanu: ”Studiul de fezabilitate de Autostrada…

Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Cătălin Drulă îl contrazice pe Sorin Grindeanu: ”Studiul de fezabilitate de Autostrada Ploiești-Brașov este de doi ani și jumătate, nu cinci. De un an de zile nu se întâmplă nimic”

Preşedintele USR, Cătălin Drulă, a dezminţit miercuri informaţiile potrivit cărora termenul pentru finalizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic la Autostrada Ploieşti-Braşov ar fi de cinci ani, menţionând că sunt prevăzuţi doi ani şi jumătate pentru studiul de fezabilitate şi încă un an pentru proiectul tehnic.

Pe de altă parte, el a susţinut că a trecut deja un an şi jumătate din termenul prevăzut pentru studiul de fezabilitate şi că „nu se întâmplă nimic” în cazul acestui contract.

„E vorba de studiul de fezabilitate şi proiect tehnic pentru Autostrada Ploieşti-Braşov. Termenele pentru această licitaţie au fost stabilite în mandatul dinainte de mandatul meu, era o licitaţie deja lansată, cu oferte depuse. Deci, oricum nu le-am stabilit eu. El (ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, n.r.) spune că le-am stabilit eu. Nu este adevărat. Dar termenele sunt de trei ani şi jumătate. A proferat în spaţiul public termenul de şapte ani, apoi termenul de cinci ani. Este trei ani şi jumătate. Doar partea de studiu de fezabilitate – care practic e cam munca întreagă – are doi ani şi jumătate. Dar partea mai tristă este că din acei doi ani şi jumătate deja s-au scurs un an şi jumătate. Un an în mandatul domnului Grindeanu şi nu se întâmplă nimic pe contract. Deci, nu e vorba de cât durează contractul, ci e vorba de faptul că nu se întâmplă nimic în contract”, a declarat liderul USR, fost ministru al Transporturilor.

El a menţionat că în timpul mandatului său ar fi existat „o activitate intensă” privind acest proiect, dar că de un an încoace „nu se întâmplă nimic”.

„Pe termenele contractuale, anul viitor, în septembrie – practic, peste 11 luni -, ar fi trebuit să avem studiul de fezabilitate livrat şi deja se putea lansa licitaţia pe o strategie de contractare de tip design and build. În loc de asta, de un an de zile nu se întâmplă nimic. Domnul Grindeanu nu reuşeşte să pună ordine în acest contract. În primele cinci luni de derulare a acestui contract a fost o activitate intensă – şi aici poate verifica oricine pe un site oficial al statului român care se numeşte Ploieşti-Braşov.ro. Cât am fost ministru am rugat ca ceea ce se întâmplă în fiecare săptămână pe acest contract să fie pus acolo”, a mai spus el.

Cătălin Drulă a precizat că în cazul unor autostrăzi realizate în zona de câmpie, studiile au avut durată similară, dar că în ce priveşte Autostrada Ploieşti-Braşov este vorba inclusiv de zonă montană, ceea ce presupune mai multe dificultăţi.

„Studiul de fezabilitate este doi ani şi jumătate, proiectul tehnic este încă un an peste. Este vorba despre sute de foraje geo-tehnice care trebuie realizate, modelarea terenului, proiectare. Pentru autostrăzi mult mai uşoare, în zona de câmpie, de exemplu, pe A7, care acum de-abia se lansează în licitaţie, paşii aceştia au durat cam trei ani şi jumătate. De prin 2018 a pornit şi abia acum s-a ajuns la finalizare. Dar în zona montană e chiar mai greu. Repet: nu sunt şapte ani, nu sunt cinci ani. Sunt trei ani jumate şi nici aceia stabiliţi în mandatul meu, ci în mandatul de dinainte, dar mai trist este că din aceşti trei ani şi jumătate au curs deja până acum un an şi jumătate – deci, ar mai fi doar un an până la livrarea studiului de fezabilitate, un an până la livrarea proiectului tehnic – dar statul poate alege ca după studiul de fezabilitate să lanseze deja la licitaţie, dacă vrea – şi nu se întâmplă nimic pe contract”, a mai declarat el.

sursa: Agerpres.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

9 comentarii

  1. Absolut corect, toti habarnistii adusi de Grindeanu toaca frunze la caini prin minister si nu fac nimic. IN felul asta pot sa treaca generatii si sa nu se miste nimic pentru ca NIMENI nu vrea sa faca nimic. Timpul trece leafa merge, cam asta se intampla in aproape tot sectorul de stat din pacate.

  2. Hoooooo bai bandiților USL !!! Alunge cât ați furat !!!!

  3. Grindeanu, CNAIR si gasca lui, cascadorii rasului. Chiar credeti ca noi mai credem ca o sa avem o autostrada Comarnic – Brasov. Eu nu cred. Terminam proiectul de fezabilitate si nu ne place solutia. Facem alt proiect si ne intoarcem la prima solutie. Dar trebuie refacut proiectul ca a „expirat” proiectul, adica s-a schimbat solul, au plecat muntii si au venit altii, samd. As fi curios daca suficientul de sine Grindeanu sau razboinicul Drula ne-a spune cat au costat toate proiectele de fezabilitatea din 1990 pana acum pentru aceasta autostrada. Si cred ca ajungem la valoarea unei autostrazi. Eu cred ca aceasa autostrada este un non-subiect in Romania, ci numai gargara politica si electorala, de toate partile. Cred ca este un studiu de caz din ciclul: cati ani poti sa minti si sa prostesti un electorat.

  4. Drula minte! De fapt nu stiu daca minte pe acest subiect dar a mintit de atatea ori incat romanii nu il mai cred!

    • Hai cu ranga pe banditi, Drulă !!! 😂😂😂😂

    • A, tu esti Dragos, purtatorul de cuvant al tuturor romanilor? Ca vad ca stii tu ce gandesc „romanii”

    • Aberezi, prietene! Singurul mincinos sau mincinosul de serviciul e Grindeanul, omul mafiei PSD PNL!

    • Dovedește cu ce si cum a mințit Drula?