G4Media.ro

Care sunt cele mai ușor și cele mai greu de vândut mașini…

Care sunt cele mai ușor și cele mai greu de vândut mașini second hand din România? Câte zile așteaptă în medie la vânzare Dacia Duster, un model german sau unul japonez

Cel mai ușor de vândut model din România se vinde de aproape 4 ori mai rapid decât cel mai dificil model. Mai mult, într-un mod surprinzător, Dacia Logan nu intră în top 5 cele mai ușor de vândut mașini de la noi, în timp ce Suzuki Jimny prinde locul trei, conform unui studiu carVertical, platforma internațională de verificare a istoricului unei mașini.

În acest articol vom discuta despre studiul celor de la carVertical referitor la piața din 2021 a mașinilor rulate din România. Mai exact vom vedea care sunt top 5 modele de care proprietarii pot scăpa cel mai ușor și top 5 modele cu care veți fi nevoiți să așteptați cel mai mult pe piață până să faceți o vânzare.

Cele mai vandabile mașini din România în 2021, conform carVertical

Dacă acum 30 de ani acest top ar fi fost compus exclusiv din Dacii 1310, în 2021 pe piața mașinilor rulate se regăsesc zeci dacă nu sute de modele diferite. O simplă căutare pe internet este tot ce trebuie să faceți ca să dați peste zeci de mii de mașini care valorează începând de la câteva sute și până la sute de mii de euro . Mai important, puteți găsi cu ușurință zeci de exemplare ale aceluiași model dotate cu aceeași motorizare și specificații tehnice relativ identice.

În această mare de oferte unele autoturisme se bucură de o popularitate mai ridicată decât altele. Avem și cazuri precum cel al Daciei Logan care deși este probabil cea mai populară mașină din România, a căzut pradă propriului succes – prea multe exemplare pe piață care îngreunează vânzarea.

Dar să începem cu graficul de mai jos al celor mai ușor de vândut mașini din România. Graficul cuprinde și date despre câte zile stă fiecare model în medie pe piață până să fie vândut.

În capul listei, extrem de surprinzător la prima vedere, este Suzuki Grand Vitara – un SUV de dimensiuni reduse cu preț accesibil de proveniență japoneză. Orice echipament care poartă distincția ”fabricat în Japonia” se bucură de încrederea consumatorilor din întreaga lume când vine vorba de durabilitate și excelență tehnică, iar mașinile nu fac excepție.

Ușor de condus în oraș, suficient de încăpător pentru o familie de 4 sau chiar 5 membri, plus competent pe teren accidentat, Grand Vitara se adresează unui public foarte larg. Poate mai important este prețul extrem de accesibil al vehiculului – în medie undeva sub 7,000 Euro pentru un model mai vechi de 10 ani și sub 12,000 pentru un model de doar 5 ani vechime. Grand Vitara aduce sintagma ”ieftin și bun” pe noi culmi și drept urmare câștigă titlul de cel mai ușor de vândut autoturism din România cu o medie de mai puțin de 19 zile pentru fiecare vânzare.

Mai puțin surprinzător este ocupantul locului doi, Dacia Duster. Produs în România, Duster este singurul model SUV al legendarului producător auto autohton, Dacia. Ieftin de cumpărat și ieftin de întreținut, Duster clădește pe afinitatea românilor față de Dacia pentru o medie de puțin peste 19 zile de stat pe piață până la vânzare.

Podiumul este întregit de Suzuki Jimny, care la fel ca și Grand Vitara este o mare supriză la prima vedere. O mașină 4×4 care face față cu brio terenurilor și drumurilor de țară, Jimny și-a creat renumele de a fi aproape indestructibil și poate rula liniștit peste jumătate de milion de kilometri. Urmând rețeta fratelui său mai mare care ocupă locul 1, Jimny vine cu un preț extrem de accesibil care ajută modelul să se vânde în medie după doar 20 de zile de când a fost scos pe piață.

Locurile patru și cinci sunt ocupate de Nissan Qashqai și Mitsubishi Pajero cu 20,4 și respectiv 20,95 de zile pe piață până când sunt vândute.

O altă surpriză a acestui top 5 din studiul carVertical, este că nu cuprinde nici un sedan sau hatchback, ba mai mult, toate modelele care-l alcătuiesc sunt mașini de teren.

Cele mai greu de vândut mașini din România

Excluzând mașinile de super lux si pe cele super sport precum Lamborghini sau Ferrari, cele mai greu de vândut mașini de la noi sunt Ford Puma, Mercedes-Benz GLA, Fiat Tipo, Jaguar F-Pace și BMW Seria 2.

Motivele pentru care aceste mașini se vând mai greu sunt multiple dar în esență se rezumă la două probleme principale – vorbim ori despre mașini foarte scumpe (GLA, F-Pace și Seria 2), ori despre mașini care tind să nu fie foarte durabile și care nu au nici o altă caracteristică cu care să atragă publicul (Puma și Tipo).

BMW Seria 2 are o medie de aproape 47 de zile de stat la vânzare, motivul putând fi că acest model este extrem de nou și prin urmare prețurile de pe piața second hand aproape coincid cu prețurile din reprezentanțe. Pur și simplu nu merită să dai aceiași bani pe o mașină rulată pe care care i-ai da pe una nou-nouță.

Jaguar F-Pace este o mașină de lux, scumpă, care vine din partea unui producător care nu are același prestigiu precum mărcile germane sau cele japoneze. Iar combinația de scump și îndoielnic pe termen lung nu este tocmai câștigătoare.

Fiat produce probabil unele dintre cele mai puțin durabile mașini din lume, iar modelul Tipo nu se bucură de popularitate printre șoferii români cum se bucură de exemplu Fiat Punto. Un model marginalizat pe care nu te poți baza multă vreme, nu este deloc de mirare că se vinde foarte greu.

Mercedes-ul GLA este o mașină care sare ușor de 20,000 EUR pe piața second hand și care vine cu cheltuieli considerabile de întreținere în timp ce Ford Puma are un design exterior polarizant.

Fordul Puma este, conform studiului carVertical, și cel mai greu de vândut autoturism în România cu o medie de 70 de zile la vânzare. Comparat cu Suzuki Grand Vitara se observă o diferență imensă, de aproape două luni de zile între cel mai ușor și cel mai greu de vândut autoturism în România.

Concluzie

Aproape nimeni nu-și cumpără o mașină în funcție de cât de ușor se va vinde ulterior. Cu toate acestea, vandabilitatea este un factor de luat în seamă. Cu cât se vinde mai greu o mașină, cu atât veți fi tentat să lăsați mai mult la preț doar ca să scăpați de ea.

Indiferent de ce model alegeți, asigurați-vă că înainte să cumpărați o mașină rulată îi verificați istoricul cu ajutorul unei platforme precum carVertical. Pe baza codului VIN și contra unei sume modice puteți avea acces la un raport complet al mașinii care conține, printre altele, citiri reale ale odometrului, istoricul daunelor, numărul de foști proprietari și o verificare a faptului dacă mașina a fost declarată furată în altă țară.

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

Sursa datelor: https://www.carvertical.com/ro

Sursa Foto: pexels.com

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Minciuni. Ford Puma se vinde foarte bine, iar perioada de livrare este de peste 6 luni.

    • Fiind un model destul de nou, pretul de revanzare e maricel, deci normal ca nu se vinde, inca bine, second-hand, romanul vrea ieftin si cu putini km, decibsa fie pacalit, iar Puma e prea nou sa aiba km multi dati inapoi

    • In articol este vorba despre vânzarea mașinilor folosite, nu despre cele noi!

    • omul nu a inteles titlul…….atata poate ….

    • fiind model nou, sunt putine unitati second ajunse pe piata iar selectia pe baza careia este facuta statistica este prea mica pentru a se trage concluzii.
      Una e sa ai 5 masini are s-au vandut dupa de 70 de zile in medie, pentru ca una dintre ele a asteptat un 1 si alta e sa ai 50 sau 500 de masini care s-au vandut dupa 70 zile in medie
      Aceeasi poveste de primavara facuta cu o singura floare.

  2. Incetati sa promovati minciuna asta de site numita Carvertical . Cum puteti sa avansati asemenea statistici fara sa rafinati informatii culese din mai multe surse ?
    Precizati si cum ati determinat durata medie de vanzare a modelelor mentionate sau de unde ati obtinut aceste date. Sau tot Carvertical e sursa de inspiratie ?
    Ati postat o mizerie de articol care nu reflecta nicidecum realitatea din piata ci doar dezinformeaza.

  3. Nimic despre ‘renumitele’ cazane AUDI si BMW, vechi de cel puțin 14-15 ani,obligatoriu diesel de culoare neagră, lustruite că să nu se vadă reparațiile, cu cauciucuri uzate și eventual, de modele diferite și alte asemenea păcăleli i de marketing folosite de cocalari pentru a le vinde proștilor amatori de chilipiruri

  4. Fals. E doar reclama.

  5. Suzuki Grand Vitara nu se mai fabrica din 2013. De unde doamne dumnezeule ati scos-o pe aia cu 5 ani vechime.. Plus ca dai cu tunul sa gasesti una decenta (fara volan pe dreapta, fara km dati inapoi, etc) Mentionez ca sunt posesor.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.