G4Media.ro

Bullying-ul uriaș descoperit la PISA 2018 și efectul gălăgiei din clasă asupra…

Bullying-ul uriaș descoperit la PISA 2018 și efectul gălăgiei din clasă asupra scorului la citire, în școlile din România

Performanța elevilor români la citire/lectură este influențată de disciplina sau debandada din clasă, precum și de zgomotul de la ore. Asta arată Volumul III al Rezultatelor PISA 2018. Iar criteriile pe care părinții le iau în calcul pentru alegerea școlii sunt siguranța, reputația și un mediu plăcut. În același timp, expunerea elevilor români la bullying este mai mare la toate capitolele, față de media OECD.

Scorul la citire al elevilor care spun că în clasa lor este gălăgie și dezordine „la fiecare oră” scade cu 42 de puncte, față de cei care spun că e liniște în clasă, precizează raportul.

Procentul elevilor care declară că sunt victimele unui act de bullying de câteva ori pe lună este de 34%, față de 23% cât este media țărilor dezvoltate (OECD), potrivit rezultatelor chestionarelor PISA 2018.

 

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Asta inseamna ca un copil supus bullyingului are afectata capacitatea de a realiza performanta scolara.Si sa nu uitam ca bullyingul poate lasa urmari pe planul psihic ani de zile, uneori chiar toata viata.Abia anul acesta ,luna trecuta a intrat in vigoare legea de prevenire,constatare si combatere a bullyingului scolar si la noi, desi reglementari in aceasta privinta exista de ani de zile in multe tari din Europa,in SUA. Niciodata nu e tarziu pana la urma, dar pana acum unde ati fost domnilor?

  2. Propun o intrebare serioasa, pentru testele PISA. Rog seriozitate!

    Mama unui PSD-ist din Judeţul Vrancea, a pus la ciorap o avere giugiuc, economisind din pensia ei de 312 EUR pe lună. Cu 50% din banii puşi la ciorap, femeia i-a cumpărat cadou, fiului său, o maşină bengoasă, de culoare neagră.

    Cu ce procentaj trebuie femeia să-şi crească averea, după ce a cumpărat fiului său maşina cea neagră, pentru a-şi readuce averea la nivelul giugiuc de dinainte de a cumpăra maşina?

    Alegeţi între: 75%, 50%, 100%, 25%.

    Daţi răspunsul, pe goarnă, acilea.

    • da cu virgula, pentru ca femeia detine si un imobil care costa un ordin de marime in plus peste gipanoiul de 60-70 de mii de euro.

    • Răspuns: nu chiar 50% ci 51%. Nu bani ci procentul pe care trebuie să-l ia PSD la locale pentru ca mama lui Marian Oprișan să-și refacă cașcavalul.

    • Seamănă cu un test grilă. Nu mă bag.
      Uiți aspectul că „mama” face economii de 30 de ani! 150euro/luna x12 x30=54.000!
      Iese de o ” mașină”!
      Ce nu face o mamă pentru fiul ei!
      Mânca și lemne!

  3. Pamflet
    Bullyingul este efectul eliminarii examenelor serioase si a admiterii cu orice medie la liceu.
    Este in legea firii ca timerii sa vrea sa se afirme, sa intre in competitie unii cu altii. Cat timp examenele le promovau doar cei care invata, elevii concurau intre ei la invatatura, dar acum cand cartea, stiinta nu mai conteaza, se remarca cel care e mai smecher si care se face temut ade altii.
    La asta a dus eliminarea examenelor si generalizarea liceului si facultatii pentru toti. Sa intri la liceu sau sa faci o facultate, astazi nu mai este o performanta

  4. 1. Întâi de toate, răspunsul corect este 100%, şi el ar trebui să se dea oral, ca reacţie instantanee.

    2. Îndrăznesc, însă, să-mi exprim o intuiţie: pe plan mondial (nu doar în România, şi nu doar în rândul elevilor) ponderea celor care cred în răspunsul 50% (greşit!) este mai mare decât ponderea celor care ştiu că 100% este răspunsul corect.

    3. Chiar dacă nu am dreptate în totalitate, în intuiţia de deasupra, prea departe de realitate nu sunt. De aici, este bine să învăţăm să nu ne punem cenuşă în cap, ca mod de viaţă. De altfel, au existat deja opinii în presă, care merg cam în aceeaşi direcţie.

    4. Unii ne-au cerut să ne punem cenuşă în cap, acuzând că rezultatul statistic al testului PISA ar diagnostica analfabetismul funcţional în România. Oamenii ăştia chiar nu ştiu ce vorbesc.

    5. Pe de altă parte. Nu sunt un fan al PNL (dimpotrivă!) însă doamna Monica Anisie (minstru al învăţămtului) a avut dreptate în prima sa opinie, atunci când a spus că nu trebuie să ne speriem prea tare, dacă greşelile privesc nu stăpânirea fundamentală a lucrurilor, ci doar aplicarea cunoştinţelor la viaţa de zi cu zi.

    6. Este adevărat că învăţământul românesc trebuie să se preocupe şi de aplicarea cunoştinţelor fundamentale la viaţa de zi cu zi (noi având carenţe reale în această privinţă) dar să nu pierdem din vedere că asta se poate obţine prin schimbări de bun simţ, nu prin a ne urca pe pereţi, din credinţa că trebuie să răsturnăm întregul învăţământ.

    7. În fond, pentru testele PISA, elevii trebuie să înveţe cum să dea la o parte lucrurile ne-esenţiale din textul unei probleme, şi să rezolve problema fundamentală.

    8. Iar pentru noi (în România) asta înseamnă să învăţăm tineretul să înlăture PSD-iştii din Judeţul Vrancea, împreună cu mamele lor din lumea întreagă.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.