G4Media.ro

Bulgaria se pregătește de o nouă strategie majoră în turism: atragerea turiștilor…

sursa foto: Pexels

Bulgaria se pregătește de o nouă strategie majoră în turism: atragerea turiștilor de camping

Ministrul bulgar al Turismului, Hristo Prodanov. a anunțat vineri că va finaliza în luna mai o strategie de dezvoltare a turismului de camping, transmite Agerpres. În plus, specialiştii din minister lucrează şi la o legislaţie pentru reglementarea acestui tip de turism. Bulgaria a devenit o forță regională în turismul estival, dar și în turismul de iarnă, pentru care a dezvoltat stațiuni de schi ce atrag turiști din toată Europa.

Oficialul de la Sofia a declarat că Bulgaria este complet necunoscută ca destinaţie pentru turismul de camping, deşi oferă condiţii excelente şi are potenţialul de a dezvolta mai mult acest sector.

Întrebat de jurnalişti despre numărul de spaţii de campare din Bulgaria care sunt în linie cu cerinţele UE, Prodanov a spus că sunt doar 12 faţă de peste 8.000 în Franţa. Prodanov a subliniat că dezvoltarea turismului de camping poate da un impuls economiilor locale din regiunile relativ vulnerabile din Bulgaria, adăugând că acest tip de turism s-a dovedit unul deosebit de popular când au fost în vigoare restricţiile din pandemie.

Veselin Valev a subliniat că nicio instituţie din Bulgaria, inclusiv Poliţia Rutieră, nu ştie care este numărul exact de deţinători de rulote din Bulgaria, pentru că vehiculele lor nu sunt înregistrate ca o categorie separată de vehicule. Este posibil ca în Bulgaria să fie zeci de mii de rulote, a spus Valev, adăugând că numărul va creşte.

Datele citate de Veselin Valev arată că sunt aproximativ 130 de spaţii de campare în Bulgaria, iar numărul lor a crescut cu cel puţin 10 în fiecare an. Acest gen de spaţii sunt răspândire în întreaga ţară, dar aproximativ 40% sunt amplasate pe coasta Mării Negre. Cele mai populare destinaţii sunt zona de litoral, Veliko Tarnovo, sud-vestul Bulgariei, munţii Rhodope, Valea trandafirilor, văile de-a lungul râului Struma. În ultimii ani a început să fie dezvoltată ca destinaţie de camping şi coasta de-a lungul Dunării.

Zona de nord-est a Bulgariei, exceptând coasta Mării Negre, nu este încă dezvoltată ca destinaţie de camping şi oferă oportunităţi excelente în acest domeniu, a menţionat Veselin Valev. Potrivit acestuia, în termeni de investiţii, deschiderea unui spaţiu de camping este similară cu deschiderea unui hotel: trebuie să cumperi terenul, să construieşti facilităţi şi să soliciţi o autorizaţie. (sursa foto: Pexels)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Cel mai important sector economic al tau e turismul.

    • Nu bananele?

    • Crezi tu ca turismul este sursă de venit doar țările bananiere? În 2018, inainte de pandemie, doar muzeul luvru din paris a avut 10 milioane de vizitatori. Asta doar vizitatorii muzeului. Toți aia au mâncat, au băut, și-au luat suveniruri, s-au cazat la hotel, s-au deplasat cu mijloacele de transport. Alții nu au fost asa pasionați de arta, dar sunt de ajuns și 10 milioane. E de colea dpdv financiar?