G4Media.ro

București: Linie de tramvai care să lege cartierele Pantelimon şi Pipera, aprobată…

Sursa Foto: G4Media.ro

București: Linie de tramvai care să lege cartierele Pantelimon şi Pipera, aprobată de primăria Sectorului 2. Tramvaiul ar urma să treacă prin intersecția Doamna Ghica

Consiliul Local Sector 2 a adoptat, în şedinţa de joi, un proiect privind realizarea unui segment de linie de tramvai care să lege cartierele Pantelimon şi Pipera, transmite Agerpres. Pantelimon este unul dintre cartierele cu mare densitate de locuințe, în timp ce Pipera este un cartier de birouri.

Hotărârea a fost adoptată cu 15 voturi „pentru” şi nouă abţineri.

Consiliul Local Sector 2 vrea să facă o asociere cu municipalitatea bucureşteană pentru realizarea de documentaţii şi lucrări de reconfigurare a intersecţiei şi pasajului Doamna Ghica – Colentina, precum şi de modernizare a căii de rulare pe tronsonul dublu de tramvai existent şi construirea unui tronson nou, astfel încă să rezulte un traseu cuprins între Bd. Dimitrie Pompei – calea ferată – Şos. Petricani – Bd. Lacul Tei – Str. Doamna Ghica – Şos. Pantelimon – Bd. Chişinău – Bd. Basarabia – Şos. Vergului. Consiliul local vrea să amenajeze şi domeniul public adiacent acestor lucrări pe 12,2 kilometri.

„La nivelul Sectorului 2 a fost propusă soluţia de îmbunătăţire a infrastructurii de transport public în vederea reducerii emisiilor de carbon, precum şi pentru creşterea gradului de mobilitate, prin conectarea cartierului Pantelimon cu cartierul Pipera, obiectiv ce presupune investiţii în modernizarea infrastructurii curente şi în înfiinţarea unui segment nou de linie de tramvai, ce vor putea fi finanţate prin intermediul programelor aflate în curs de aprobare, respectiv Programul Operaţional Regional pentru Regiunea Bucureşti – Ilfov 2021 – 2027 (POR BI 2021 – 2027) şi/sau Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă”, prevede hotărârea adoptată.

Potrivit primarului Radu Mihaiu, prin acest proiect linia de tramvai va merge de la Piaţa Delfinului la Petricani.

„Avem nevoie să facem o colaborare cu Primăria Generală. Primul pas e să facem un studiu de fezabilitate pentru a vedea care sunt condiţiile de implementare a acestei linii de tramvai. (…) Este foarte important să avem un tramvai rapid între cartierele Pantelimon şi Titan şi Pipera, pentru că în acest fel putem să spunem că am făcut paşi importanţi să nu mai folosim maşina. Sunt foarte mulţi oameni care merg din Pantelimon şi Titan către Pipera”, a explicat Mihaiu, citat de Agerpres.

Sursa Foto: G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Lipsea tramvai pe Doamna Ghica. Deci dupa 2 ani de santier, mai stam inca x ani, unde x e de la 5 la infinit. De solutie tehnica nu mai vorbesc. Doamna Ghica (intre Petricani si Colentina) are 4 benzi acum, dupa ce au defrisat copacii de pe o latura. E prea ingusta pentru tramvai!!! Pe langa pasaj trebuie sa ai bretea spre Colentina. Demolati ma blocurile ca sa largiti spatiul. De ce credeti ca Ceausescu nu a facut tramvai pe acolo. Ca ala avea mai mult creier ca voi…de aia!! Iar solutia la trafic este: FINALIZATI PASAJUL!!!. Traficul se va dilua. Tramvai puteti pune pe Doamna Ghica de la intersectia cu Colentina spre Pantelimon, ca acolo exista loc pe mijloc.

    • din ce stiu, pasajul nu era prevazut cu linie de tramvai.

    • Ia de voteaz-o din nou pe firea, ca ea ti-a gandit pasajul cu finalizare in 5 ani.

    • linia de tramvai va trece peste pasajul de la d-na ghica cu colentina. intr-adevar, firea nu a vrut tramvai peste pasaj si l-a proiectat cu doar 2 benzi pe sens. totusi mai nou s-a hotarat ca una din benzi va fi pentru tranvai + auto.

  2. Liniile de tramvai sunt risipa de bani.
    Troleibuzele sunt mult mai ieftine, atat de procurat cat si de intretinut.
    Este mai usor ca troleibuzele sa imparta o banda speciala cu autobuzele, vehiculele aflate in misiune si eventual cu taxi-urile.
    Avantaj pentru soferi pentru ca nu-si mai rup masinile la trecerea peste linia de tramvai, pentru cladiri pentru ca nu mai incaseaza vibratii.
    Nicusor ori a ramas blocat pe solutii de acum 70 de ani ori incearca sa spele niste sume mai mari.

    • Tramvaiul e cel mai rapid. Nu știu de ce ar lua cineva troleibuzul în condițiile în care stai în trafic ca în mașina personala. Important e ca oamenii sa își lase mașinile acasă (poluare mai putina) și sa ajungă mai repede unde au treaba (mai puțin timp pierdut).

    • tramvaiul este cel mai economic mijloc de transport in comun. poate transporta foarte multi pasageri si are durata de exploatare foarte mare (zeci de ani).

  3. Tramvai , nu troleu , tramvaiul are capacitate mare de transport comparativ cu un troleibuz . Toti trebuie sa intelegem ca orasul are nevoie de un transport public eficient , pentru viitorul orasului , nu este important ca noi cei de azi sa nu ne zdruncinam cazanele sh din Germania sau ca nu suportam din apartamente zgomotul tramvaiului , vinde si muta-te in zona limitrofa orasului . Urasc USR-ul din toti rarunchii , dar omul asta macar se prezinta cu cate ceva fata de fostul primar ( al PSD ) . Concluzie : nu trebuie sistematizat orasul asta pentru masini personale , ci facititata deplasarea mijloacelor de transport public si folosirea acestora de catre oameni ( si asa sunteti bombe , nu stiti sa conduceti ).

  4. Primăria nu știe ca exista linia de tramvai 36 , acest tramvai leagă Delfinului cu Pipera.
    Mai bine grăbiți terminarea pasajului.

    • cu un ocol prin sos pantelimon, ziduri mosi, maica domnului.
      prin 2015, 2016 faceam cel putin 45 de minute, pe ruta bd chisinau – dimitrie pompei.

  5. Exista linia 243 care făcea același lucru …CFR Constanța, Cora Pantelimon….