G4Media.ro

BREAKING România, Bulgaria și Grecia au făcut primul pas pentru crearea unui…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Romania nu are sosele, nu are cai ferate rezonabile si nu are flota, nu se poate interconecta ok cu nimeni.
    Parca tocmai se inchide si jumatate din singurul pod cu noima care exista peste Dunare intre noi si Bulgaria.
    Psd-ul asta face de 30 de ani, tine Romania izolata logistic de lumea civilizata.

  2. Sa inteleg ca semnarea scrisorii e primul pas? hahaha… da, cred ca cel mai important, restul vine de la sine, la cum se construiește infrastructura la noi. Plus ca trebuie interconectat cu alte doua tari, una mai performanta decât cealaltă

  3. Aceasta initiativa a pornit tocmai de la constatarea ca Turcia, la fel ca alti cativa membri NATO (cum ar fi Ungaria, probabil si Slovacia), are o atitudine ambigua in ceea ce priveste Rusia, ca sa ma exprim diplomatic. Nu e deloc clar ale cui jocuri le face dl. Erdogan.
    Asa ca, la o adica, nu poti conta deloc – ba poate chiar dimpotriva – pe sprijinul Turciei in ceea ce priveste transportul MILITAR pe cale maritima. De altfel, inca de la inceputul invaziei rusesti in Ucraina, Turcia a interzis accesul navelor de razboi in Marea Neagra, transformand astfel aceasta mare – care e si a noastra, si a bulgarilor, si a ucrainenilor, nu doar a lor si a rusilor – aproape intr-un lac rusesc. Asa ca mai usor cu sprijinul turcesc pe scari.
    Doi, vorbim de chestiuni militare. Nu trebuie sa fi absolvit Academia Frunze ca sa te gandesti ca intotdeauna e bine sa-ti iei cat de multe masuri de precautie posibile si sa ai cat mai multe alternative logistice la dispozitie, indiferent cat de loial iti pare un aliat la un moment sau altul. Cine s-ar fi gandit acum 30 de ani (pe vremea cand dl. Orban era un anti-comunist feroce) ca va veni o vreme cand establishmentul maghiar va scuipa pe memoria mortilor lor din 1956 si se va gudura care sa linga mai apasat ciubota ruseasca… O, tempora…
    Prin urmare, e de bun simt sa-ti doresti sa multiplici cat se poate de mult caile de transport si sa fluidizezi eventualul trafic militar, in conditiile in care viteza de reactie si de deplasare a trupelor si tehnicii de lupta a devenit un factor esential in conflictele militare, si asta nu de azi, de ieri, ci in ultima suta de ani.
    @Gigel. Dpdv turistic/economic, nu stiu daca podul Giurgiu-Ruse e singurul cu noima, dar cu siguranta are cea mai multa noima 🙂
    Insa, repet, aici e vorba de altceva, functioneaza alta logica decat cea pur economica. Dpdv militar Dunarea e un obstacol formidabil si e multumitor faptul ca, pe teritoriul Romaniei, exista totusi sase modalitati de a o traversa rapid. Daca n-am gresit eu numaratoarea, avem barajul PF 1, podul Calafat-Vidin, Giurgiu-Ruse, Cernavoda, Giurgeni-Vadu Oii si ultimul sosit, Braila. Oricat de lipsite de noima economica or fi unele din ele, dpdv militar sunt obiective strategice de prima mana. Iar treaba asta functioneaza in ambele sensuri, si dinspre sud spre nord, dar si dinspre nord spre sud. Nu degeaba initiatorii acestui proiect par a fi grecii.

  4. Dpdv militar, dintre cele enumerate, doar Calafat-Vidin e fezabil.
    PF1 duce în Serbia, deci e inutil militar.
    Braila, Giurgeni și Cernavodă sînt foarte aproape de Marea Neagră (deci ușor de bombardat) și legate prost rutier sau feroviar de Bulgaria și Grecia.