G4Media.ro

BREAKING Noi probleme pe autostrada Orăștie – Sibiu, unde asfaltul s-a lăsat…

BREAKING Noi probleme pe autostrada Orăștie – Sibiu, unde asfaltul s-a lăsat pe o porțiune de 82 de metri. Viteza redusă la 60 km/oră în zona afectată

Sunt din nou probleme pe cei 22 de kilometri ai autostrăzii Orăștie-Sibiu dintre Cunța și Săliște, cunoscuți și ca “autostrada demolată”. Din cauza unei tasări apărute la km. 276 lângă Aciliu cu o adâncime de 7-9 centimetri și care se întinde pe circa 82 de metri, viteza de circulație a fost redusă la 60 km/h în zonă. Tasarea a apărut la doar 200 de metri de zona care a fost demolată și reconstruită în 2016.

Compania de Administrare a Infrastructurii i-a trimis, ieri, în zonă pe cei de la Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) pentru a face o serie de teste și a vedea cu ajutorul unui georadar, aparat care scanează corpul drumului în profunzime, cât de serioasă este problema. Noi măsurători se vor face și astăzi.

Ca soluție temporară și rapidă se vor freza două straturi de asfalt și se va returna bitum pe circa 80-100 de metri, pentru ca șoferii să poată circula în siguranță, spun reprezentanții CNAIR. Soluția finală va fi dată, însă, de o expertiză, iar lucrările de reparație vor fi executate cel mai probabil în primăvara anului viitor.

Compania de Infrastructură (CNAIR) a scos de mai multe ori la licitație realizarea expertizei tehnice și revizuirea proiectului tehnic pentru cei 22 de kilometri din autostrada Orăștie-Sibiu dintre Cunța și Săliște, însă nicio firmă nu a depus oferte.

Lucrările la cei 22,11 kilometri de autostradă dintre Cunța și Săliște au început în 2011. În noiembrie 2014, înaintea turului doi al alegerilor prezidențiale, când Victor Ponta – pe atunci premier și candidat – inaugura dintr-un microbuz proaspăta șosea de viteză. Șoferii au putut circula pe cei 22 de kilometri de drum rapid doar 10 luni. În acest timp, deficiențele semnalate au fost numeroase: de la alunecări de teren, la crăpături în asfalt sau fisuri la baza viaductului de la Aciliu.

În toamna lui 2015 întregul lot a fost închis circulației pentru repararea capitală a unei bucăți, care a însemnat practic demolarea autostrăzii pe o porțiune de 200 de metri și reconstrucția ei. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016. Din cauza problemelor apărute pe autostradă, CNAIR a reziliat contractul cu italienii de la Salini-Impregilo SpA, în ianuarie 2016. Valoarea contractului încheiat cu italienii era de 604,79 de milioane de lei, fără TVA.

Foto: DPRP Brașov

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

13 comentarii

  1. unde o fi Cortul Lui Drula de la Transporturi ? numai asa de va rezolva Aceasta Duda !

    • Votați Viorica Dancila!
      Votați bunastarea și echilibrul!

    • Ce treaba are Drula cu cortul si cu autostrada asta?

    • @ady (tza)
      Drula este Port Drapelul Oamenilor Onesti din Comisia Transporturi ( asa spune el !!! ) or daca NU este Cortul Lu Drula pe Autostrada ..de ce mai zace in acea comisie ? oricum este shef la It si nimic face acolo, sa se menajeze mititelul timisorean !

  2. De rasul Europei si al lumii!

  3. Asta e portiunea care a dat-o in folosinta Puoe Monta fara sa fie verificata calitatea lucrarii…
    M#13 PZD !

  4. Eu merg saptamanal de cateva ori pe acest drum. Bucata respectiva Saliste-Cunta este de departe cea mai prost facuta. Sunt denivelari la toate podurile si podetele, dealul de la Apold e praf si se scufunda ( proiectul a fost prost de la bun inceput, pe cealalta parte a dealului este dn1 care are aceleasi probleme din totdeauna), rambleul din capatul viaductului se darama, pilonii de la viaduct au ceva probleme, spatiile de serviciu nu exista) si nimeni nu raspunde ca Salini Impregilio a luat o gramada de bani pe o lucrare proasta- cea mai proasta din toate tronsoanele de pana acum. Loturile facute de firmele romanesti sunt net superioare.

  5. Fain.
    Noroc că sunt banii populației.
    …. înjurături.

  6. Toti locuitorii din zona stiu ca acela e un deal miscator si trebuia aleasa o varianta care sa o ocoleasca, dar a avut cineva o parcela care trebuia sa fie valorificata la maximum…

  7. Superb. Si semnul de ingustare e pus fix pe dos, ca sa ramai tocmai pe banda care se termina.

  8. La cum arata portiunea asta, se va lasa cu refacere completa asa cum a fost cea refacuta de Homor. Este clar ca terasamentul este deplasat, degeaba frezeaza ei asfaltul. Undeva dedesubt este apa, iar straturile de sol gliseaza unul peste celalalt. Daca se trezeau devreme ar fi putut rezolva, acum e tarziu de tot.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.