G4Media.ro

BREAKING Centrul Bucureștiului, închis pentru mașini în week-end. Din 22 mai, zone…

BREAKING Centrul Bucureștiului, închis pentru mașini în week-end. Din 22 mai, zone întinse din Capitală devin pietonale la final de săptămână

Primăria Generală a Municipiului București a decis joi înfiintarea mai multor zone de promenada in centrul Bucurestiului. Masura va fi implementata incepand de vineri, 22 mai. Din acel moment, circulația mașinilor va fi interzisă în week-end-uri în următoarele zone:

Zonele pietonale instituite la sfarsit de saptamana in Bucuresti

• Zona 1 – strada Polona (de la bd. Dacia) – strada A.D. Xenopol – strada Dionise Lupu – strada C.A. Rosetti – strada J.L. Calderon (de la strada C.A. Rosetti) – strada I.L. Caragiale – strada Icoanei – strada A. Vlaicu.

• Zona 2 – Calea Victoriei (de la bd Regina Elisabeta) – strada Eforie – strada Domnita Anastasia – strada ing. A Saligny – Splaiul Independentei.

• Zona 3 – bd Eroilor – Eroii Sanitari – piata Operei – strada Dr. J. Lister – strada Dr. Gr. Romniceanu.

• Zona 4 – strada E. Quinet (de la strada Academiei) – strada Biserica Enei

• Zona 5 – bulevardul Dacia – bulevardul N. Balcescu – strada G. Enescu – Calea Victoriei.

• Zona 6 – strada G. Enescu – N. Golescu – Calea Victoriei – strada C.A. Rosetti – bulevardul N. Balcescu.

• Zona 7 – bulevardul Unirii (intre Piata Constitutiei si locala de vest a pietei Unirii).

Proiectul a fost inițiat de ONG-ul ARCEN, cunoscut pentru inițiativele legate de îmbunătățirea calității vieții, care a propus în această săptămână Primăriei Capitalei un proiect pentru lărgirea spațiilor de recreere prin pietonalizarea străzilor din apropierea parcurilor și a grădinilor publice pe durata weekend-urilor. Citește aici mai multe detalii despre proiectul ARCEN

Gabriela Firea a declarat, potrivit unui comunicat de presă, că “odata cu trecerea de la starea de urgenta la starea de alerta, si avand in vedere restrictiile de functionare a spatiilor de alimentatie publica si de divertismnt impuse de pandemia de coronavirus, bucurestenii vor dori cu siguranta sa se plimbe mai mult prin oras si, pentru a incuraja atat miscarea in aer liber, cat si mijloacele de transport alternativ, am decis sa instituim, in weekenduri, pe anumite artere din centrul orasului, zone pietonale, de promenada, unde circulatia masinilor sa fie interzisa”.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

43 comentarii

  1. Ce frumoasa poza!

    • BREAKING Centrul Bucurestiului? Breaking pe genuchi? Ce e eprimarea asta? SOC SI GROAZA!

  2. Aveți ce ați votat! 😄

  3. In sfârșit!!👍👍pe când în restul orașelor?!?!?! Trebuie să facem un efort pentru generațiile viitoare 👍👍👍👍🤗🤗🤗

  4. cum combate firea poluarea? interzice masinile

    • Asa este peste tot in Europa, daca te-ai dus doar la spalat wc-uri, nu ai cum sa stii.

      In centrul oraselor, masinile nu au voi mai deloc.

    • Asa este in orasele mari din Europa. Acolo unde populatia e cat jumate din Romania. Acum ca tu stii cum stau altii cu spalatul wc-urilor, n-am dubii dar daca vrei sa comparam, hai ca ma bag. Te tine?

    • Crop, nu are legatura densitatea populatiei, numarul de oameni, Bucuresti este printre cele mai congestionate orase din cauza traficului, este pe locul 14, dupa orase ca Mexico City sau Moscova, unde populatia este mult mai mare. Fii mai deschis la idei de genul, ca sa ajungem si noi in rand cu tari mai emancipate. 🙂

    • Bună ziua o singură întrebare pentru doamna Gabriela Firea:
      Doamnă nu vă mai consultați cu bucureștenii ați renunțat sau asta e doar înainte de campania electorală?

    • Asa este, asa fac toti comunistii…ei rezolva problemele oamenilor impuscandu-i sau „la puscarie”.

  5. O măsură bună. Nemaivăzut și incredibil din partea reginei kitsch-ului.

    Cu siguranță e doar o măsură electorală, temporară, să nu uităm că tot firea a desființat Kiseleff-ul pietonal în weekend, pt că-i incurca pe pesedisti.

    • La Kiseleff ma gandeam si eu cand am citit articolul.
      Mi se pare chiar ironic ca acea… persoana (ca sa nu spun altfel), care a inchis proiectul pietonal din Kiseleff din weekend, pe motiv ca-l deranja pe primul puscarias al tarii, sa se bata cu caramida-n piept ca face… zone pietonale in weekend.

      Asta e masura electorala disperata. Tuta isi pierde alegatorii si incearca prin orice metode sa-si recastige voturi.
      Dispari! Si ia-ti toti „voluntarii” cu care-ai impanzit conducerea institutiilor din Bucuresti!

  6. Cum ramine cu restringerea de drepturi cetatenesti . Sa te tii procese .

    • Asta nu e o restrangere de drepturi.Restrangere de drepturi e sa fii tinut in casa ca sobolanul luni intregi si sa ti se ceara foaia completata sa iesi din localitate.Aici niciun drept nu e restrans.

    • Electorală sau nu, de la PSD sau de la ONG, măsura era necesară. Așteptăm o infrastructura pentru biciclisti .

  7. Si cei care locuiesc in zona nu mai pot iesi cu masina in week-end?

    Si cei care platesc parcarea la primarie 200 lei/luna in centru ca prostii, fara sa aiba locul garantat si fara sa verifice nimeni parcarile in afara orelor de lucru L-V? Acum o sa se trezeasca cu un puhoi de lume care sa parcheze pe gratis, sau mai degraba, ca intotdeauna, dand bani la parcagii.

    Se gandeste cineva??

    Primaria „a decis”. Cu cine s-a consultat cand „a decis”??

    • Din proiect: Pietonalizarea străzilor se va face prin intermediul conurilor de trafic pentru a permite accesul rezidenților și vehiculelor aparținând serviciilor de urgență. Închiderea străzilor va permite staționarea și parcarea autoturismelor rezidenților, dar va impune reducerea vitezei de deplasare la 20 km / oră pe segmentele pietonalizate, în zilele de vineri ora 18.30 până duminică la ora 21.00, pe durata măsurilor de distanțare fizică.

    • Primaria sa isi si asume ce face!

      Angajatii de la Compania Municipala Parking sa verifice parcarile platite cand toata lumea se va buluci in centrul Bucurestiului! Ca nu le-a verificat NIMENI NICIODATA in week-end si seara, cand vin parcagiii! Sa plateasca prostii la primarie 200 lei/luna, si sa se lupte si cu parcagiii!

      Sa vina toata lumea in centru prin „conurile de trafic”, ca sa se sufoce centrul de masini, care altfel *nu erau* in week-end in centru.

      De ce sa nu se deschida zone pietonale si in afara centrului, daca asta e ideea?? De ce sa nu le aiba lumea si langa casa?

    • Faptul ca parcarea este gratuita sau foarte ieftina in Bucuresti este, intr-adevar, o mare aberatie.
      Zonele pietonale vor face orasul frumos. N-am inteles niciodata de ce nu se fac si la noi. Iata ca, in sfarsit, s-a gandit cineva. Bravo!

    • Foarte bine ati spus!

    • Cu Pandele…

  8. Mai bine puneau Primariile de Sector sa spele strazile cum trebuie, sa elimine sarea si nisipul pe timpul iernii si sa dea cu clorura de calciu, sa suplimenteze mijloacele de transport in comun, sa incurajeze mai coerent folosirea bicicletelor si…aveam un Bucuresti cat de cat acceptabil.
    Nu este mare inginerie! Se pot inspira din lunea civilizata (vezi capitalele europene…si nu numai).
    Succes!

  9. O hartă cu zonele închise din București ar merge foarte bine aici

  10. Da domnule! De acord. Dar de ce „mama-zmeilor” nu propune ARCEN, sau cine-o propune, măsura încetării arderii deșeurilor toxice?! Iar măsura să fie și aplicată imediat de Primăria Generală a Capitalei!

    Pentru că a fost demonstrat în repetate rânduri că poluarae de care se plâng bucureștenii NU este din pricina traficului rutier, ci din cauza arderii deșeurilor, din cauza șantierelor neacoperite și din cauza arderii combustibililor fosili.

    Bine că în weekend se extind ariile pietonale, dar asta nu rezolvă nimic, așa cum nu rezolvă nici taxarea aberantă a locuitorilor orașului.

    O rog pe d-na Firea să acționeze urgent pentru încetarea arderii deșeurilor toxice (cu sancționarea firmelor vinovate), pentru împrejmuirea cu material de protecție a șantierelor care răspândesc praful în tot orașul (cu sancționarea firmelor vinovate), pentru reducerea arderii combustibililor fosili în apropierea Capitalei (cu sancționarea firmelor vinovate).

    Iar în sprijinul d-nei Firea îl rog să vină rapid și pe ministrul mediului, dl Alexe!

  11. Deseurile nu le arde primaria. Ci proprietarii gropilor. Si raspunde fix Min Mediului . Primaria e spectator. Reclama si ea la Min Mediului.

  12. S-au gasit toti meltenii care conduc masini euro 4 diesel vechi de 15 ani pe care au dat 4000 de euro sa comenteze de masura asta, ca nu mai pot circula cu masina din sufragerie in magazin si inapoi si sa parcheze pe 200 de lei pe luna. Aceeasi oameni care ‘vor o tara ca afara’ si admira tari precum Olanda, orase precum Copenhaga si multe alte zone din vestul europei unde traficul pietonal, bicicletele, benzile unice pentru un transport public civilizat si rapid sunt la ordinea zilei. Cand merg acolo le place, poluarea nu le place aici dar vor sa mearga cu masina peste tot. Masina nu este un drept si in tarile civilizate este taxata la pretul real. Cat despre deciziile primariei, desi aceasta este una buna, sa nu uitam de pasarela pentru masini din zona Doamna Ghica si taxa de oxigen. Mai multe reci decat calde insa aceasta masura este una foarte buna.

    • Deci cine sta in blocurile din centrul Bucurestiului (multe) nu are voie sa aiba masina?

      Eu platesc 200 lei/luna Companiei Municipale Parking Bucuresti ca sa parchez in fata blocului, asta *daca gasesc loc*.

      Seara si in week-end nu verifica NIMENI NIMIC, vin parcagiii si lumea le da bani lor. Eu ma cert cu parcagiii tot timpul, ma cert cu lumea care parcheaza fara sa plateasca, e si periculos.

      Cam ce o sa se schimbe din 22 mai?? O sa fie primaria mai competenta?? Companiile astea sunt de stors bani, nu de facut ceva.

      Nu, o sa vina toata lumea cu masina in centru ca sa evite STB-ul si o sa parcheze cum o putea.

      E cazul sa se ingramadeasca toata lumea intr-un singur loc??

      Primaria sa faca bine sa ofere un serviciu pentru ce plateste lumea, ca iau banii de pomana!! Nu sa vina cu masuri populiste!!

  13. Dar firea nu stie ca vinerea mai sunt persoane care sunt la munca sa faca asta sambata si duminica.

  14. Excelent pentru majoritatea,dezastru pentru cocalari si pitipoacele lor care nu isi mai pot etala bolizii !

  15. Superb pentru locuitorii zonelor respective, care vor fi prizonieri de weekend!
    Bucurestiul e un oras cu densitate de populatie f mare, gen Asia.
    Asemanea tampenii sunt pt zone unde nu ai o multime de blocuri si masini.

  16. Ce se intampla cu RATB? Sper ca a fost luat in considerare si acest aspect.

    Altfel, o idee buna care ar trebui continuata in perioadele linistite si dupa criza. Exceptand zilele de ploioase sau de iarna, ar fi util ca aceste zone sa ramana inchise traficului larg in weekend, dar nu le-as incihide totusi si pentru transportatori. Daca vrem sa incepem sa promovam mersul cu mijloacele de transport in comun, sa ai astfel de zile ar fi foarte util si ar incuraja bucurestenii sa-si redescopere orasul, ar ajuta turistii sa viziteze linistiti anumite zone. Lumea ar redescoperi placerea promenadelor de altadata. Daca sunt alese bine zonele, ar putea fi frumos.

    • De ce sa mergi cu RATB in inghesuiala, sa iei covidul mai repede? Pe vremurile astea pe jos, sau in masina personala

    • „De ce sa mergi cu RATB…?”
      Pai, probabil pentru ca trebuie sa ajungi undeva mai repede, sau undeva mai departe. Sunt unele cazuri in care este preferat pana si RATB-ul in dauna mersului pe jos.

      Sa nu fim mai catolici decat Papa. Sunt cazuri in care se prefera mersul pe jos, sunt cazuri in care se prefera mersul cu masina.

    • Tu stai în zonele afectate, de iti permiti sa comentezi, sau e asa, frumos, la altii?

  17. Susțin inițiativa celor de la ARCEN. După părerea mea, era şi timpul să aplicăm şi noi astfel de inițiative în zonele centrale ale Bucureştiului.

    • Initiativa este exceptionala, insa va ingramadii masinile care circulau pe strazile respective, pe strazile adiacente iar fraierii care stau acolo vor prelua traficul si poluarea in plus. Din aceste motive sa fim curajosi si sa inchidem traficul peste tot. Sa mergem toti pe jos sau cu bicicleta. Ca in Coreea de Nord ca vad ca tot se poarta acum dictatura.

  18. Ma bucur mult pentru bogatii care locuiesc acolo! Nici la vilele din Nord unde se intalnea Ghita cu SRIstii nu era atata interes pentru arhitectura de epoca, ecologie, samd. Asta inseamna sa fii mafiot.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.