G4Media.ro

Avioane de 10 miliarde de dolari, blocate în Rusia / Aeronavele cumpărate…

Sursa foto: Pixabay

Avioane de 10 miliarde de dolari, blocate în Rusia / Aeronavele cumpărate în leasing de companii rusești nu mai pot fi recuperate, iar contractele nu mai pot fi plătite

Sute de avioane cumpărate de companii rusești în leasing sunt blocate în această țară după ce  Rusia a anunțat un proiect de lege care împiedică companiile aeriene din această țară să returneze aeronavele, anunță ziarul grecesc Liberal.

Aceasta nu este însă singura problemă. Sancțiunile impuse Rusiei după invadarea Ucrainei fac aproape imposibilă atât recuperarea avioanelor, cât și plata lor de către companiile rusești.

Potrivit unui proiect de lege al Ministerului Transporturilor al Rusiei, companiile rusești vor achita contractele de leasing în ruble pentru tot anul 2022, iar în cazul în care compania de leasing reziliază contractul, o comisie guvernamentală specială va decide dacă aeronava poate fi returnată sau dacă aceasta va rămâne în Rusia.

Rubla a pierdut aproximativ 30% din valoarea sa la cursurile de schimb de când forțele ruse au invadat Ucraina pe 24 februarie, iar contractele de leasing sunt încheiate în dolari americani.

Sancțiunile occidentale au oprit deja furnizarea de piese de schimb și avioane către Rusia, forțând companiile sale aeriene să suspende multe zboruri internaționale de teama că aeronavele lor ar putea fi confiscate de bănci și companii de leasing străine.

Guvernele occidentale au înghețat deja o mare parte din rezervele de valută ale băncii centrale ruse, determinând o reacție din partea autorităților ruse de a reduce ieșirile de valută în străinătate.

Industria de leasing de avioane are un portofoliu de aproximativ 300 de miliarde de dolari, la care se adaugă pierderea unei piețe de 5% până la 6% din traficul aerian global. Această situație va conduce la ani de procese și litigii cu companiile de leasing și asigurări, deoarece există incertitudine cu privire la cine acoperă riscul de război.

Pentru companiile de leasing, îngrijorarea este că această criză va conduce la anularea contractelor de asigurare, nefiind clar ce se va întâmpla mai departe.

În total, aproximativ 780 de aeronave au fost închiriate companiilor aeriene ruse. Aproximativ 425 dintre aceste aeronave sunt în pericol imediat, potrivit Ascend Consulting, citată de Liberal. Cea mai mare companie de leasing, AirCap cu sediul în Dublin, are cea mai mare expunere pe piața rusă, cu 152 de avioane închiriate unor companii din această țară.

Sursa foto: Pixabay

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Platesc asigurarile…

    • O sa plateasca Rusia dupa razboiul asta cel putin 30 de ani, orice armistitiu capitulare oricum s-ar chema va avea prevederi de despagubiri catre Ukraina si celelalte pierderi colaterale.

    • Nu cred. Din cate stiu bunurile nu pot fi asigurate in caz de razboi.

    • Sa le ia… alea 300 mld ale bancii centrale ruse cred ca acopera paguba.

    • @C acele $300bln sunt înghețate. Nu au voie sa umble la ele.
      In schimb este probabil începutul sfârșitului pentru relațiile economice cu Rusia. Probabil pe viitor nu va mai vrea nimeni să facă afaceri cu companiile rusești. Iar după ce războiul asta tâmpit se va termina, probabil companiile aeriene rusești vor trebui sa cumpere avioanele, nimeni nu le va mai da avioane in leasing.
      Iar companiile ruse distruse economic nu vor mai avea bani să cumpere un avion muuuuult timp de acum încolo.
      Toată lumea așteaptă să se declanșeze o revoluție la scară largă în Rusia și să terminăm odată nebunia asta…..

    • Da, din rezervele blocate ale Rusiei isi vor reface si ucrainienii economia.

    • După ce va dispărea puțin de la conducere, se vor liniști treburile. Oricum, rusii vor plăti despăgubiri de război pana le va ieși pe nas. Nu vor mai avea control la petrol, gaze, minereuri, iar cetățenii cor manca doar căpățâni de porc pana la ultimul dolar datorat. Noi știm cum este, de pe vremea sovromurilor. Eh, uite ca se întoarce roata! Davai gaz, davai petrol, harașo ce comsomol!

  2. Si daca le pastreaza fara sa plateasca nu vor primi mententanta, suport tehnic (actualizari soft, etc.). Adica vor sta la sol, pe rugina.
    Vor gasi o cale sa se inteleaga cu furnizorii. Altfel, nu castiga nimeni.

  3. Rusii, daca vor plati vreodata ceva catre Occident, vor plati doar in ruble. E lege deja.

  4. Imi vine greu sa cred ca le-a pus Shoigu pistolul la cap tuturor prostilor – Schholz, Johnson, Justin Blackface si Mos Bidon

  5. Ghiciti cine pierde piata din rusia?O sa faca propriile avioane si gata au mai rezolvat o pb.

    • Să facă rușii alte avioane , copiate după cele blocate la sol ?
      TEORETIC – e posibil
      PRACTIC – producția aeronautică necesită tehnologii , materiale și echipamente FOARTE SCUMPE !
      Iar în ceeace privește echipamentele ELECTRONICE , Rusia și-a echipat avioanele de vînătoare-bombardament (Su 30
      , Su 35 , Su 57 ) cu aparatură importată din Vest

  6. Cine o sa mai stea pe batatura la rusi pt.un nou cincinal….creierele vor fi vanate la greu,asa cum am patit o si noi!Intre o viata la vila cu iaht si in a fi fugarit pe strada ce ati alege?????

  7. Să facă rușii alte avioane , copiate după cele blocate la sol ?
    TEORETIC – e posibil
    PRACTIC – producția aeronautică necesită tehnologii , materiale și echipamente FOARTE SCUMPE !
    Iar în ceeace privește echipamentele ELECTRONICE , Rusia și-a echipat avioanele de vînătoare-bombardament (Su 30
    , Su 35 , Su 57 ) cu aparatură importată din Vest

  8. Bine că le-au luat rușii avioanele. Altă dată vor fi mai atenți când trimit avioane într-o țară ioropeană.

  9. Leasing – insemna INCHIRIERE si NU CUMPARARE ! Moskova incearca un URIAS FURT ! – DAR … asa fac DE OBICEI RUSNACII : FURA, JEFUIESC si se mira ca nu sunt iubiti !