G4Media.ro

Avertismente legate de presurizare au fost raportate de piloți la trei curse…

Sursa foto: captură video

Avertismente legate de presurizare au fost raportate de piloți la trei curse anterioare cu aeronava Boeing 737 MAX 9 la care un hublou s-a desprins în zbor

Alaska Airlines a impus restricții asupra avionului Boeing implicat într-un eveniment dramatic în aer, după ce a primit avertismente de presurizare cu câteva zile înainte de incidentul de vineri, spun anchetatorii. Piloții au raportat lumini de avertizare la trei zboruri anterioare, a declarat Jennifer Homendy, de la National Transportation Safety Board (NTSB) din SUA, relatează BBC.

Ca urmare, compania aeriană a împiedicat avionul să efectueze zboruri pe distanțe lungi deasupra apei, a precizat Homendy.

Nimeni de la bord nu a fost rănit în evenimentul de vineri.

După ce și-a pierdut o parte din fuselaj, avionul – un Boeing 737 Max 9 – a aterizat de urgență în siguranță la Portland, cu 177 de pasageri și echipaj la bord.

Nu este clar dacă există o legătură între problemele care au dus la avertismente anterioare de presurizare și problema care a provocat explozia ulterioară.

Șefa NTSB a prezentat noi detalii despre situația „foarte haotică” și „terifiantă” de la bordul zborului Alaska Airlines 1282 din 5 ianuarie.

Forța exploziei a făcut ca ușa cabinei de pilotaj să se deschidă, iar o listă de verificare laminată și căștile primului ofițer au zburat în cabină, a spus ea.

Ea a adăugat că nu sunt disponibile informații de pe înregistratorul de voce din cabina de pilotaj, deoarece acesta nu a fost recuperat înainte de o întrerupere de două ore.

Homendy a anunțat ulterior că partea din fuselaj care s-a desprins a fost găsită, după ce un profesor pe nume Bob a localizat secțiunea lipsă în curtea sa.

Autoritățile au căutat fișa ușii – o bucată de fuselaj cu o fereastră care poate fi folosită ca ieșire de urgență în anumite configurații – în Portland, orașul din care avionul plecase cu câteva minute înainte.

Aceasta a fost descrisă de jennifer Homendy ca fiind „componenta cheie lipsă” pentru a afla de ce s-a produs incidentul.

Zborul spre Ontario, California, ajunsese la 4.876 m când a început coborârea de urgență, potrivit datelor de urmărire a zborului.

Unul dintre pasageri, Diego Murillo, a declarat că golul lăsat de componenta lipsă era „la fel de mare ca un frigider”.

Aproximativ 171 de avioane Boeing 737 Max 9 rămân la sol, a decis Administrația Federală a Aviației (FAA), în timp ce continuă verificările de siguranță.

Boeing a precizat într-o declarație: „Siguranța este prioritatea noastră principală și regretăm profund impactul pe care acest eveniment l-a avut asupra clienților noștri și a pasagerilor lor”.

Alaska Airlines a spus în cea mai recentă declarație a sa: „În timp ce așteptăm criteriile de inspecție ale directivei de navigabilitate (AD) de la FAA și Boeing, echipele noastre de întreținere sunt pregătite și gata să efectueze inspecțiile necesare ale dopurilor ușilor de ieșire de la mijloc pe flota noastră de 737-9 MAX”.

„Blocarea la sol a 737-9 MAX a avut un impact semnificativ asupra operațiunilor noastre. Am anulat 170 de zboruri de duminică și 60 de anulări pentru luni, fiind așteptate și mai multe.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...