G4Media.ro

Astra Vagoane şi o companie chineză vor livra 100 de tramvaie în…

Astra Vagoane şi o companie chineză vor livra 100 de tramvaie în Bucureşti

Astra Vagoane Călători şi o companie chineză vor livra 100 de tramvaie pentru Bucureşti, după ce au fost desemnaţi câştigători ai licitaţiei, transmite Adevărul.ro

Primăria Municipiului Bucureşti a trimis marţi către Asocierea Astra Vagoane Călători (România) – CRRC Qingdao Sifang (China) o „Comunicare privind rezultatul procedurii de atribuire «Achiziţionarea a 100 de tramvaie»”.

Prin această adresă, asocierea menţionată este înştiinţată că a fost desemnată câştigătoarea procedurii de achiziţie şi că i se va comunica data şi ora la care va avea loc semnarea contractului. Asocierea româno-chineză a primit din partea Primăriei Capitalei 100 de puncte, respectiv maximul de posibil, la ultima evaluare a ofertelor.

Primăria va plăti 840 de milioane de lei pentru cele 100 de bucăţi de tramvaie de tip Astra. Astra Vagoane mai livrează tramvaie şi în Cluj Napoca, Galaţi, Oradea şi Arad.

Licitaţia pentru cele 100 de tramvaie fusese iniţial câştigată de turcii de la Durmazlar Makine. Însă la începutul lunii decembrie, decizia de atribuire prin care turcii au fost desemnaţi câştigători a fost anulată de Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC).

Oferta turcilor a avut câteva probleme printre care lăţimea tramvaiului, peste cea admisă, de maximum 2,45 metri (modelul Panorama propus are 2,65 metri) şi absenţa activităţilor de omologare la RINA Services Spa, agenţie propusă în cuprinsul ofertei pentru omologarea tramvaiului.

Citește integral pe Adevărul.ro

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Nu vad viitorul
    Nu am puteri supranatirale

    Mu cred in povestea asta
    Desi sunt cayeba indocii don copilarie care ma pun pe handuri

  2. Inainte ce? Troia ?

  3. In ce proportie sunt fabricate la Arad? Cumva aici doar le pun abtipildurile?

    • carosarea si sistemul de rulare plus interiorul(scanune etc) sigur o face la Astra.Ma gandesc ca partea de „power-train” si sistemul computerizat sa vina in tzipla din China.

    • Peste 90%. Chinezii vor monta doar aerul conditionat. Oricum la ce „bune” sunt tramvaiele de la Arad nu o sa le tinem prea mult.

    • In anii ’90 ne-am construit singuri tramvaiele iar acum cumparam de la chinezi.
      Romania are toate resursele pentru a construi tramvaiele 100% in tara. Avem SAERP care a construit „power train” si computerizare pentru troileibuze Citelis si tramvaiele de pe linia 41.
      Acum nu se mai poate, trebuie sa cumparam de la chinezi de parca am fi datori sa facem asta.
      In paralel, ARF ( institutie pesedizata) se pregateste sa dea intre 300 milioane euro si 1 miliard de euro tot catre CRRC Qingdao Sifang pentru 40-80 trenuri inter-regionale.
      Daca mai continuam asa, in cativa ani ajungem sclavi la chinezi. Nu este chiar rocket science sa faci tramvaie sau trenuri cu viteze de pana in 160Km/h

    • @LOL,
      sa inteleg ca tu esti auditorul ASTRA si stii ce si cum se face acolo?
      Daca alte orase romanesti le-au cumparat inseamna ca nu sunt cu nimic mai prejos decat concurenta.
      Si nu-ti fa griji,ca tramvaiele vin cu garantie…ani sau sute mii km deci daca pica ghici cine repara la ele?Romanii care vor lua salariu si platesc taxe aici.Afacerea e buna pt Romania.
      Nu te-ai saturat de mecla luata cu autobuzele turcesti?Iti era dor de tramvaie turcesti si o noua mecla?

  4. Aprox 2 mil. euro / tramvai … E de bine, e de rau ? Care se pricepe …

    • Budapesta a cumparat tramvaiele CAF (fabricate in Spania) la urmatoarele preturi:
      34 m lungime: 1,8 milioane de euro
      54 m lungime: 2,9 milioane de euro

  5. S-o fi certat coana FiRea cu osmalii ?