G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructură: Mitul constructorilor chinezi, spulberat (și) în România / Constructorul…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. De ruși și chinezi trebuie fugit ca dracu de tămâie!

  2. Dacă ar fi numai ăsta necazul. Dar expansiunea chineză în domeniul investițiilor externe de anvergură – de fapt, un cap de pod pentru statul chinez – mai poartă cu ea și pericolul unor angajamente din partea țării beneficiare, care intră în vigoare în cazul în care statul respectiv nu poate plăti conform termenilor contractuali, termeni care nu sunt publice.
    Chiar G4.ro a dat un exemplu în acest sens, cu o autostradă construită de chinezi în Muntenegru. :
    https://www.g4media.ro/muntenegru-la-un-pas-de-faliment-din-cauza-autostrazii-construite-de-chinezi-cei-41-de-km-din-130-au-costat-deja-un-miliard-de-euro.html
    Est notoriu cazul altor state (un exemplu este Grecia care a trebuit să cedeze portul Pireu chinezilor ) pentru neplată. Astfel, chinezii au un port în Europa.
    Nu că noi nu am avea amintiri amare cu Bechtel. Dar ăia măcar nu au luat cu ei altceva decât o groază de bani.