G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructură, despre licitația pentru tronsonul 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti: Există…

Asociația Pro Infrastructură, despre licitația pentru tronsonul 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti: Există premisele ca majoritatea constructorilor serioşi să nu depună oferte, ci doar cei interesaţi să speculeze

Asociaţia Pro Infrastructură afirmă că deja există o contestaţie depusă de Astaldi la licitaţia pentru tronsonul 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, invocându-se încălcări ale legistaţiei la întocmirea documentaţiei. De altfel, susţine organizaţia, documentaţia este un studiu de fezabilitate minimal din 2008, aspru criticat de Comisia Europeană. ”Există premisele ca majoritatea constructorilor serioşi să nu depună oferte, ci doar cei interesaţi să speculeze”, a transmis Asociaţia Pro Infrastrutură, transmite News.ro

”La finalul lunii septembrie CNAIR a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti. Proiectarea va dura între 12 şi 18 luni, iar execuţia lucrărilor între 45şi 59 luni (finalizare în 2026/2027), valoarea estimată a contractului pentru cei 37,4 km de autostradă fiind de 5,3 miliarde lei (cea mai mare valoare licitată vreodată de CNAIR). Această licitaţie va fi una cu precalificare, în sensul că într-o primă etapă ofertanţii îşi vor depune candidaturile până în 10 noiembrie, CNAIR le va evalua în funcţie de cifra de afaceri, experienţa în proiectarea şi construirea tunelurilor sau a structurilor, după care va selecta candidaturile pentru etapa finală de depunere a ofertei tehnice şi financiare în care se va puncta preţul, perioada de garanţie suplimentară, reducerea termenelor de proiectare şi execuţie, experienţa personalului şi înlocuirea unor soluţii tehnice de terasament cu poduri”, a transmis Asociaţia Pro Infrastructură.

Asociaţia afirmă că deja există o primă contestaţie depusă de Astaldi împotriva unor prevederi din documentaţie, motivându-se presupuse încălcări ale legii.

Proiectul include construcţia tunelului Poiana de 1,7 km, aproape 50 de poduri şi viaducte cu o lungime totală de aproximativ 15 km, 2 noduri rutiere la Văleni şi Cornetu, un ecoduct de 220 de metri peste întrega lăţime a Văii Oltului, 4 spaţii de servicii, un centru de întreţinere şi coordonare, numeroase lucrări de consolidare, hidrotehnice sau de protecţie a mediului.

”Documentaţia tehnică ce stă la baza acestei licitaţii este un studiu de fezabilitate minimal realizat în 2008 şi care a fost aspru criticat de experţii Comisiei Europene, de-a lungul timpului. Discutăm despre doar 34 de foraje geotehnice de adâncime (sub un foraj per km), mult sub necesarul de investigaţii de teren necesare pentru un proiect montan de o asemenea anvergură. Spre exemplu, pentru tunelul Poiana de 1,7 km lungime au fost realizate doar 2 foraje, la capetele acestuia. Riscurile generate de această documentaţie lacunară pentru acest proiect extrem de dificil sunt majore, existând premisele ca majoritatea constructorilor serioşi să nu depună oferte, ci doar cei interesaţi să speculeze la maxim prin claim-uri deficienţele din documentaţie”, mai afirmă reprezentanţii Pro Infrastructură.

Sursa: News.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. Asociatia asta e formata din IT-sti. Cu ce drept isi permit ei sa se erijeze in specialisti si sa-si dea cu parerea intr-un domeniu de care nu au habar?

    • Gigi ramai la fotbal ca vorbește gura fără tine.

    • Ciură si Drulea sunt cumva drumari?

    • @Gigi: ce naiba e ala drumar?

    • @All Nu insista – are creierul prajit.

    • Gigi e un cunoscut postac PSD care are o singura replica, indiferent de context:
      „Dar cine sunt astia sa vorbeasca public despre un subiect unde PSD are stapanire totala si fura fara limita?”

    • Iar gunoiul leftard care se baga singur in seama e un găozar împuțit.

    • Ce e mișto e ca vorbesc mai la obiect și corect despre 99% din Drumarii din aceasta țara.
      In afara de atacul la persoana vreun Argument contra la ce spun aveți?

  2. Chiar daca sunt o familie neconventionala, ne iubim ca la inceput Ne uneste dragostea pentru autrostrazi, pe care noi le dorim din inima, dar oameni rai nu le vrea. Se apropie alegerile, asa ca v-am pregatit un manunchi de banalitati. Fiti pe faza! Va fi dificil sa pup in dos PNLul dupa un an de guvernare si o scadere enorma a traficului rutier. Dar, cum a zis si tov Fritzl, nimic nu e imposibil.