G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructură critică dur subfinanțarea marilor proiecte de autostrăzi, șosele de…

Sursa: Pexels

Asociația Pro Infrastructură critică dur subfinanțarea marilor proiecte de autostrăzi, șosele de centură și căi ferate în bugetul guvernului Orban

Asociația Pro Instrastructură (API) critică într-o analiză publicată pe Facebook alocările prea mici pentru proiectele esențiale din domeniile rutier și feroviar. API arată că bugetul pentru 2020 al guvernului Orban prevede sume prea mici pentru autostrada Sebeș-Turda, drumul expres Craiova-Pitești, centura Bacăului ori podul peste Dunăre de la Brăila.

Postarea integrală a Asociației Pro Infrastructură:

Președintele Klaus Iohannis a promulgat ieri legea bugetului de stat pentru anul 2020, după ce Guvernul Orban și-a asumat răspunderea în Parlament la finalul anului trecut pentru această lege. Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa.

Un prim exemplu ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare.

Un alt proiect drastic subfinanțat este Autostrada Sebeș-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane.

Drumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă).

Podul peste Dunăre de la Brăila, o investiție de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020.

Alte proiecte subfinanțate în 2020 în opinia noastră ar fi A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești.

Solicităm premierului și ministrului Transporturilor să demonstreze și cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenți decât predecesorii lor!

Foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Sica in decembrie 2019: „Investiţiile în cursul acestui an cresc de la 44,7 miliarde la peste 50 de miliarde. Banii sunt alocaţi, iar eu am încredere că toate entităţile care sunt implicate în realizarea acestor obiective de investiţii vor accelera procedurile şi vor avea capacitatea să absoarbă aceşti bani, iar dacă au capacitatea de absorbţie suplimentară suntem dispuşi să alocăm resurse financiare suplimentare”, a precizat premierul.”

    Bla, bla, bla, bla, cei de la API tocmai le-au demascat minciunile.

    • Peneleul e tot un pesede mai „light”, iar bugetul ministerul transporturilor pe anul 2020 e o copie fidela a bugetului pe 2019 votat (si nu asumat) de catre pesedisti.

    • ora 6.31 doar 382 de vizualizari

      unde sunteti # kondensatorilor ?

      v-ati bagat direct in priza la 380 V si ati uitat ca trebuie intercalat un transformator ?

      acum, cand dovada clara ca horban e un „papagal” o aveti la un click distanta, dati bir cu fugitii, fara sa deschideti macar pagina articolului ?

    • Bai petrov, tu sigur esti postac, prea te vad peste tot, injurand si liberalii, si usristii. Daca va mirati unde sunt investitiile, sunt in pensii, care se maresc la 1 septembrie cu 40%. Asa ca, multumiti psd-ului!

    • Ce-ai fa, unde am injurat eu USR-ul? Neicusor Dan nu se pune, el e un activist oengist care nu mai are nicio treaba cu USR si cu politica in general.

  2. Ce fac cei de la ȘÎ EU ?Mai fac un metru de autostradă ?Nu cred, că javrele au avut alt scop dar între timp au devenit jigodii(din cauza frigului)

  3. Clasa politica mediocra si needucata. Plina de oameni ratati in vreun domeniu anume. Si plina de diplome/doctorate la „private”.

  4. ora 6.31 doar 382 de vizualizari

    unde sunteti # kondensatorilor ?

    v-ati bagat direct in priza la 380 V si ati uitat ca trebuie intercalat un transformator ?

    acum, cand dovada clara ca horban e un „papagal” o aveti la un click distanta, dati bir cu fugitii, fara sa deschideti macar pagina articolului ?

  5. Este invadat din nou spatiul media de latrai pesedisti necrutatori care omit intentionat ca investitiile facute de liberali sunt limitate de pib-ul actual, de contextul fiscal lasat de PSD si de povara aparatului de stat recompensat generos tot de psd. Este acelasi scenariul pe care l-am vazut acum 4 ani cand sareau in haita la gatul tehnocratilor pentru neajunsurile sfertului de mandat pe care l-au avut. Acum nu este cazul sa ne exprimam nemultumirea fata de buget pentru ca in cateva luni, fara o majoritate clara in parlament, simpla schimbare a perspectivei politice nu are cum sa schimbe mare lucru. Solutia o vor da urmatoarele alegeri, de preferat anticipate, altfel ar fi timp pierdut.

    • Sica a declarat ca nu se va atinge de pomenile votate de pesedisti, pentru a nu antagoniza pensionarii si bugetarii inainte de alegeri, chiar daca va trebui sa se imprumute in draci ca sa finanteze deficitul si sa alimenteze in acest fel inflatia. De ce credeti ca au crescut de la 20% (procentul real al peneleului) la peste 40%? Din pacate pentru ei, depasirea limitei de deficit de 3% trebuie sa fie temporara, pentru a nu forta UE sa declanseze procedura de deficit excesiv. Momentan au primit doar o pasuire, pe criterii de prietenie politica, de maxim un an de zile. Si cum se poate aseza trenul deraiat inapoi pe sine, evident dupa alegeri? Haideti ca e simplu de raspuns, nu e rocket science, e vorba doar de ciclicitate.

  6. E an electoral în România. Normal că nu se construieşte nimic, banii trebuie daţi pe şpăgi electorale.

    Sunteţi un popor de cerşetori.