G4Media.ro

Aproape o sută de angajați ai Depoului de Locomotive Timișoara, acuzați că…

Aproape o sută de angajați ai Depoului de Locomotive Timișoara, acuzați că au furat peste 1.600.000 kg de motorină / Prejudiciul depășește 7,5 milioane lei

Aproape o sută de angajați ai Depoului de Locomotive Timișoara au fost trimiși în judecată sub acuzația că, timp de trei ani, au furat 1.611.334 kilograme de motorină, cauzând un prejudiciu de peste 7,5 milioane de lei.

„Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara au dispus trimiterea în judecată a unui număr de 93 inculpaţi, pentru săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracţional organizat, fals intelectual în formă continuată, uz de fals în formă continuată, delapidare cu consecințe deosebit de grave în formă continuată”, potrivit unui comunicat al DIICOT.

În perioada 2013 – 2016, cei 93 de inculpaţi, angajaţi cu atribuţii de gestiune şi angajaţi din sectorul exploatare, „au constituit şi au acţionat în mod coordonat, în cadrul unui grup infracţional organizat, care prin punerea la punct a unor proceduri tehnice şi scriptice care să creeze aparenţa de legalitate a activităţii de stabilire a normelor de consum, de gestiune şi aprovizionare, au delapidat cantitatea de 1.611.334 kg de motorină, care a fost valorificată prin vânzarea pe piaţa neagră, cauzându-se astfel un prejudiciu de 7.502.371 lei”.

Potrivit DIICOT, primul nivel al grupului infracţional organizat a fost constituit de către gestionarul șef, împreună cu subordonaţii săi, primitorii-predatorii de produse fluide, toţi având atribuţii de gestiune a produselor petroliere. Aceştia ar fi pus la punct proceduri tehnice şi scriptice, prin care, în fiecare zi a perioadei de activitate ilicită, au produs un plus de motorină, care a fost apoi valorificat în afara unităţii de transport feroviar.

Al doilea nivel al grupului infracţional organizat a fost reprezentat de către revizorii şi mecanicii de locomotivă care au fost de acord cu producerea surplusului de combustibil precum şi cu atestările nereale din documentele de consum.

„Trinomul alcătuit din primitorii-predatorii de produse fluide, revizorii şi mecanicii de locomotivă au constituit celula de bază a grupului infracţional organizat, având rolul de producere a surplusului de combustibil şi de disimulare a activităţii infracţionale, prin atestarea în foile de parcurs a unor împrejurări nereale cu privire la cantităţile alimentate, documente care au fost utilizate pentru justificarea consumurilor”, afirmă DIICOT.

Activitatea infracţională „a fost posibilă prin sprijinul acordat de către conducerea unităţii de transport feroviar, reprezentată de şeful de depou, şeful de depou adjunct, contabilul şef, şefii de compartimente, de preşedintele sindicatului mecanicilor de locomotive şi precum şi de către un agent de poliţie”.

DIICOT mai arată că „implicarea în activitatea infracţională a angajaţilor a fost atât de extinsă încât s-a ajuns la suprapunerea grupului infracţional peste o parte din structura de personal a Depoului de Locomotive Timişoara”.

Combustibilul delapidat a fost externalizat către membri din afara unităţii de transport feroviar care au valorificat combustibilul.
Au fost reținute pentru perioada 2013 – 2016 peste 3.300 de acte materiale de delapidare și falsificarea a peste 18.600 foi de parcurs.
Dosarul a fost înaintat Tribunalului Timiș.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Faceți o vizita în fiecare oraș.

    • Acum vreo 4 ani s-a gasit o teava care tragea motorina direct din gara. Faptul ca abia acum se misca „justitia” poate fi un indiciu ca se tinteste fie „tergiversarea” fi atomica favorita a justitiei – „prescriptia”.

  2. Stiri ca astea ar trebui sa fie un strigat de trezire pentru orice angajat roman de la privat. Suntem furati in fiecare zi, daca ajungi la spital risti sa mori, daca ai nevoie de ajutor de la politie nu se uita nimeni la tine. Daca nu iesim si nu ne trezim in strada in cativa ani o sa ajungem iobagi lucrand la noii nostri boieri judecatori, medici, parlamentari, politisti procurori si chiar mecanici de locomotiva..

  3. „1.611.334 kilograme de motorină” … Cand e vorba de fluide unitatea de masura sunt litrii mai baieti. Poate ar trebui sa va povestesc si ce sunt alea „fluide”?

    • e vorba de kg ,nu te baga daca nu esti mecanic !

    • Bubu m-ai terminat cu replica asta :)))

    • Are dreptate Bubu. Motorina se achizitioneaza la tona. Nu e ca la peco.
      1000 litri sunt 875 kg.

    • Kata,fara suparare,
      Lichidele petroliere au alt regim decat apa.
      Achizitiile se fac in tone metrice.
      De ce? Pentru ca sunt foarte sensibile la temperatura.
      Temperatura standard este de 15*C.
      Se fac corectii simple si totul este convertit in tone metrice.
      Mai nasol e in statele nord americane care mai lucreaza si in tone lungi.
      De ce crezi ca ai consum mai mare la masina cand motorul functioneaza in aceiasi parametrii de temperatura? Volumul.

    • ai inteles explicatiile lui bubu si gabriel?

  4. Oare de ce companiile de stat (cum e CFR) inregistreaza pierderi de sute de milioane anual? Poate din cauza acestui gen de capusari.

    • asta nu e capusare , asta e furt in toata regula

  5. Nu există bugetar care să nu fure!!!

    Chiar, nu mai vor pensioinare specială? Și „statutul ceferistului”!?

    • Bă ești pr○st? Ce treabă are statutul cu unii care fură? Fiecare trebuie să răspundă pentru faptele sale.

  6. Toti cei care au atributii ce tin de gestiune ar trebui sa primeasca cu regularitate fotografii din penitenciarele unde sunt doi detinuti la un singur pat. Eventual si clipuri video unde se vad bucatari care scuipa în vasele de pe plita.

  7. Clasa muncitoare…mandra ca un soare…

  8. Motorină s-a furat și în Lipova cu ani în urmă la greu de la locomotivele LDH ce veneau de la Timișoara cu sprijinul poliție Tf Radna și nu numai. Vindeau câte 5000-6000 de litrii la zi. La fiecare tren numitul Abrudean Maxim mergea să mulgă locomotiva cu trenul ce venea de la Timișoara, ziua- noaptea, non-stop ani de zile, toată lumea știe și nimeni nu s-a mai sesizat. Și-a cumpărat pe banii obținuți fraudulos prin hoție, tractoare noi, utilaje, mașini, grajduri, terenuri agricole, vile, animale și nimeni nu s-a mai sesizat, au fost orbi toți pentru că, cu toții au fost complici, de la Poliția Locală până la judecătorul Popescu Emilian, cu care de altfel a împărțit o parte din pradă. Chiar și un tractor nou au cumpărat împreună la acea vreme. Să vină DIICOT sau DNA să -l întrebe pe numitul Maxim cum poate justifica averea că , în Lipova a venit cu o perche de cai de la Bistrița.

  9. 🤣🤣🤣🤣 Dar au furat un pic, nu s-au încurcat 🤣🤣🤣🤣
    Propun să se desființeze DNA, DIICOT că oricum sunt egali cu zero. Măcar să se facă economie la buget cu salariile lor .