G4Media.ro

Analfabetismul științific al României Educate: Probleme metodologice grave semnalate de cercetătorul Dacian…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Totul este ok și conform cu ce poate noua clasă politică, ridicată din rândul omului nou, incompetent și needucat, dar avid de putere. Intelectualii au dispărut din viața publică a acestei țări, rezultatatele se văd (dacă nu ești analfabet).

  2. „Expert in stiintele educatiei”, haoleu, nu zi soro!
    Dar si Ralucutza ca furnicutza, tot incearca sa-l sugrume pe neamt.

  3. De ce o fi schimbat d-nul presh definitia clara a EDUCUTIEI?
    Daca citesti DEF DATA IN DOC IN PRIMELE PAGINI, NU INTELEGI MAI NIMIC.
    DEH, SI BRONZAT, SI INVATZAT, NU SE POATE.
    TRE’ SA ALEGI, ORI dumnealui e Clar CA A ALES, NU- I ASA?

  4. educatia nu se face automat Apesi pe un buton si gata !toti se conformeaza Este un proces intins pe mai multe generatii Civilizarea se face in timp dar numai cind ai modele si programe educationale Un cuvint greu il au si televiziunile prin programele lor si ce vedem aici ? parasute ridicate la dive , semianalfabeti care stiu doar sa-si numere milioanele , politicieni care nu pot formula o fraza coerenta , emisiuni de cea mai joasa speta si ne uitam in jur dupa modele Unde ? asta ati semanat asta culegeti

  5. asa e, taranii astia prosti cred ca nu se poate lua covid din spatiile publice! eu am cerut sa poarte botnita fotbalistii in timpul jocului, dar nu s-a putut rezolva nimic

    nici Fauci nu stie cu stiinta asa cum stiu doar eu

    nu ma meritati

  6. Cred că mai potrivit program,în situația actuală, ar fi ROMÂNIA REEDUCATĂ ȘI să înceapă cu CEI CE AU LANSAT PROGRAMUL ROMÂNIA EDUCATĂ! Știu EI/EL…motivul!

  7. În lumea științifică totul se măsoară, tocmai cu scopul de a deosebi opiniile, presupunerile sau intuițiile personale de adevărul științific, există chiar un domeniu științific (scientometrie) al acestui proces . În acest scop a fost elaborat un întreg sistem care clasifică, evaluează și certifică nivelul și credibilitatea instituțiilor de învățământ superior, a oamenilor de știință din cele mai diferite domenii, lucrărilor lor științifice dar și a publicațiilor în care acestea apar. Astfel că, un ”specialist” dintr-un domeniu are lucrări publicate periodic ( subliniat periodic ) în reviste de specialitate, aceste reviste fiind, la fel clasificate după ”impactul” în domeniu, iar lucrarea va fi analizată și criticată de alți oameni de știință din domeniu ( peer-review ) cu scopul de a menține standardele de calitate a lucrărilor, de a crește performanța științifică și de a asigura credibilitatea persoanei respective. Evident, datorită acestui filtru științific riguros, nu oricine va putea publica în publicațiile științifice specializate care au factor de impact ”de prestigiu”, invers : cel care publică acolo, știe ”ce vorbește” și ca atare, va avea și el un factor de impact, după frecvența cu care lucrarea lui a fost citată de alți colegi din domeniu.
    Acest sistem de metrie, deși cu aplicație generală, are și el un ”prag de incredere” care variază în funcție de domeniul științific și uneori de caracterul prea specific al subiectului studiat, el fiind cel mai sensibil și ”fin” în cazul științelor exacte, dar extrem de relevant totuși și în celelalte domenii.
    Cred că în cazul unui proiect national, de asemena anvergură și cu asemenea impact, moșit atâta timp și ”cu largă consultare” ar fi fost benefic și productiv ( ca să nu zic absolut necesar ) să recurgem la toți specialiștii pe care îi avem în domeniu. Faptul că s-a ratat nu numai definirea riguroasă a obiectului ( educația ) dar și adresanții ”consultației largi” nu este de bun augur ( eufemism )