G4Media.ro

Ana Birchall, fost ministru al Justiției, critici despre schimbarea statutului prefecților prin…

Ana Birchall, fost ministru al Justiției, critici despre schimbarea statutului prefecților prin OUG: ”Care este urgența? Are risc de neconstituționalitate. În 2019, actualul ministru al Justiției spunea că OUG pentru Codul Administrativ este batjocură la adresa Parlamentului”

Ana Birchall, fost ministru al Justiției, critică schimbarea statutului prefecților prin ordonanță de urgență care modifică actualul Cod Administrativ. Ea spune că o astfel de modificare ”are risc de neconstitutionalitate” și citeaxă jurisprudența CCR în acest sens.

Mai mult, ea susține că actualul ministru al Justiției, Stelian Ion, a criticat în 2019 un proiect de OUG al guvernului Dăncilă care ar fi modificat tot Codul Administrativ, despre care ar fi spus că ”e o batjocură” la adresa Parlamentului. ”Oare azi in sedinta de guvern domnul ministru al justitiei isi va relua si sustine afirmatiile din 2019?? Cum va justifica azi „urgenta” modificarii Codului Administrativ prin OUG…ca nu cred ca e asa o „urgenta” in sensul definitiei data de legislatia in vigoare schimbarea statutului prefectilor doar ca sa fie numiti politic, nu?”, a scris Birchall pe Facebook.

Postarea integrală a Anei Birchall:

Nu pot sa nu ma intreb care este oare „urgenta” pentru ca o lege organica sa fie modificata prin OUG si nu prin lege?
Eu sper ca totusi Codul Administrativ sa nu fie modificat prin OUG pentru simplul motiv ca o astfel de modificare prin OUG are risc de
neconstitutionalitate, CCR avand o jurisprudenta in acest sens.

Astfel, Curtea Constituțională a statuat în repetate rânduri că o ordonanță de urgență poate fi adoptată numai prin îndeplinirea a trei condiții cumulative:
1) să existe o urgență, adică o circumstanță excepțională care impune adoptarea de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public (Decizia CCR nr. 65/1995)[2];
2) să existe o situație extraordinară, adică un grad mare de abatere de la obișnuit sau comun, cu caracter obiectiv, în sensul că existența lor nu depinde de voința Guvernului care, în asemenea împrejurări, este constrâns să reacționeze prompt pentru apărarea unui interes public (Decizia CCR nr. 83/1998)[3];
3) reglementarea să nu poată fi amânată (care consacră in terminis imperativul urgenței reglementării – Decizia CCR nr. 389/2005[4]), adică amânarea reglementării ar produce rezultate mai grave decât cele cauzate inițial de urgență și situația extraordinară.

Sunt curioasa ce aviz a dat Ministerul Justitiei (sper ca este semnat si asumat de ministrul si nu de secretarul de stat venit de la „Vara Ispitelor” si Piperea)…in 2019 cand Dancila folosea OUG pentru Codul Administrativ eu am semnat un AVIZ CU OBSERVATII. Asa dupa cum sunt foarte curioasa ce declara si sustine actualul ministru al justitiei care in 2019 declara că „adoptarea unei ordonanţe de urgenţă pe Codul administrativ ar fi o „batjocură” la adresa Parlamentului, susţinând că se urmăreşte ca acest act normativ să nu mai poată fi supus controlului Curţii Constituţionale”.

Oare azi in sedinta de guvern domnul ministru al justitiei isi va relua si sustine afirmatiile din 2019?? Cum va justifica azi „urgenta” modificarii Codului Administrativ prin OUG…ca nu cred ca e asa o „urgenta” in sensul definitiei data de legislatia in vigoare schimbarea statutului prefectilor doar ca sa fie numiti politic, nu?

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

22 comentarii

    • Reduso , e fantastic de greu pentru o funcțională să scrie niște cuvinte? Cu emoticoane este mai ușor, ngng…

  1. Stii care e urgenta? Sa se scape mai repede de hotii si impostorii plantati de PSD peste tot!

    • Urgența e că acum trebuie numiți prefecți și nu mai au chef de măsluit concursuri, așa că legiferează numirile politice.

      Cu regret spun că în afară de Macovei și Birchall, restul miniștrilor de justiție au lucrat tot cu cârpeli, și asta o spun ca votant USR de când s-a înființat USR-ul (cu excepția turului 2 de la prezidențiale, când n-am avut încotro).

    • @Alina M: Nu o acuz pe Birchall de complicitate la plantarea de impostori si hoti peste tot. In conditiile date a fost un bun ministru. A blocat cat de cat asaltul infractorilor. Dar Alina, cu jigodiile comuniste nu poti lucra cu metode democratice. A se vedea esecurile precedente, incepand cu ianuarie 1990. In Romania trebuie extirpata pegra de sorginte comunisto-securista, prin orice mijloace, si de-abia apoi putem vorbi de democratie. In conditiile unui electorat majoritar format din imbecili, e greu de crezut ca va fi usor de starpit cloaca comunista omniprezenta in toate institutiile tarii. Justitia e in mana lor! Majoritatea judecatorilor, procurorilor si avocatilor sunt unelte comuniste, corupti pana-n maduva oaselor.

    • @Demos,
      NEURON STINGHER, COMUNISM NU MAI ESTE DE 30 DE ANI, REDUSULE!!! 30 DE ANI!!!
      NgNg…NgNg… FUNCȚIONALULE!!!!!!!

    • @Demos
      Foarte frumos ai explicat și sunt de acord cu tot ce spui, cu excepția metodelor nedemocratice pentru a scăpa de jigodiile comuniste. Nu pentru că aș fi mai fair-play sau ceva, ci din simplul motiv că demersuri absolut necesare ar deveni ușor de atacat. Orice scurtătură în domeniul justiției s-a întors ca un bumerang împotriva celor care aveau intenții bune. De aceea nici nu mai sper/cred.

  2. Aceeași mărie cu altă pălărie

  3. Aici are dreptate (mai putin la partea cu restrictiile impuse cumulativ, care sunt o gluma proasta: nici 10% din OUG-urile verificate de CCR, in ultimii 30 de ani nu le indeplinesc!).

    Sper ca, daca o sa o mai prind, in viitoarea constitutie, OUG-ul sa fie reglementat astfel incat sa fie o exceptie rarisima!
    Nu karaoke-le din ultimii 30 de ani. 🙁

  4. Foarte bine punctat. Ea merita sa fie ministrul justiției….fiind singura care a făcut lucruri bune pt minister.

  5. Vasluianca lui Buzatu, nu te-am auzit cand Dragnea cu hotii vostri din PSD macelareau legile tarii, asa ca nu vreau sa te aud nici acum. Stai dracului cu englezul ala multimilionar al tau si nu te mai arata, ca n-a uitat nimeni cine esti! Nici de banii pe care i-ai dat ui Geoana ca sa-ti asigure loc pe liste!!

    • Doria,iar mancasi hartia igienica dupa ce ai folosit-o?

    • @putaniera doria… suo marito e un citadino americano-poi,e stato un ministro abastanza onorevole.per quanto ti riguarda…le prime parole…tutte tue.

  6. Asta e cea de prin filmuletele deocheate….

    • Asta. Ce pricepută era.

    • Te inseli, asta e aia cu foaia de parcurs de la mine!

  7. Nu contează riscurile, românii sunt curajoși!!

  8. Macovei si Birchal par a fi fost ceva Ministri.
    Versus Predoi ori Rudotel.
    Intrun fel are dreptate cu Prefecții sau Subprefectii.
    Numiri politice a unor oameni de paie.
    Altii nu au voie!
    Ai lor in joaca lor!
    Păpusi in fiecare judet!
    Marionete în fiecare judet!
    De aceea merg lucrurile Foarte Bine in Romania!
    Oamenii Guvernului in teritoriu încasează sume colosale fara sa faca nimic!
    Nu stiu nimic!
    Habar nu au de problemele județului care li s-a dat la muls!
    Exista o lunga lista de Prefecți si Subprefecti cercetați penal sau au dat tunuri!
    Din prezenta lista DNA trebuie sa selecteze usor persoane pentru începerea urmăririi penale!
    Pentru ca e foame mare!
    Infometatii castiga postul!

  9. Spaga ocoleste legea.

  10. individa asta este intruchiparea centurii in politica.

  11. A fot buna ca ministru.
    Si acum e tot buna.

  12. Prefectul nu poate sa dea examen. Cu examen nu poti sa-l schimbi cand vrei tu. El este pus acolo sa tina in sah primarii din opozitie. De aceea vor sa fie numiti politic.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.