G4Media.ro

Amoniacul ar putea deveni combustibilul nepoluant al viitorului pentru vapoarele de marfă

sursa foto: Pexels

Amoniacul ar putea deveni combustibilul nepoluant al viitorului pentru vapoarele de marfă

În Copenhaga, un test cu o tehnologie revoluţionară are loc zilele acestea, pentru a verifica fiabilitatea unui uriaş motor alimentat cu amoniac, care ar putea fi folosit pe scară largă în comerţul maritim al viitorului, scrie BBC.

Inginerii încearcă să facă motorul, înalt de trei etaje, să funcţioneze pe amoniac lichid, un element periculos dacă nu este gestionat cu grijă şi care miroase foarte urât, dar care are avantajul de a nu polua.

Circa 90% din toate mărfurile comercializate la nivel global sunt transportate pe apă. Dar navele consumă foarte mult carburant şi se estimează că aproximativ 2% din emisiile de gaze de seră sunt provocate de vapoare.

Organizaţia Maritimă Internaţională doreşte ca până în 2050 să înjumătăţească nivelul emisiilor, faţă de cum erau ele în 2008. Pentru asta, este nevoie de o trecere pe energie verde.

Brian Soerensen, un cercetător de la Man Energy Solutions, spune că sunt mai multe variante analizate, dar cea mai de succes pare a fi amoniacul. Amoniacul are avantajul că nu conţine carbon, deci poate arde fără a emite dioxid de carbon.

Până în 2024, compania speră să instaleze un motor pe bază de amoniac pe o navă. Primele modele vor fi probabil hibride.

Amoniacul nu este la fel de bogat din punct de vedere al energiei precum combustibilul clasic, dar este mai dens decât hidrogenul, un alt combustibil cu zero emisii.

Hidrogenul, folosit deja în automobile, trenuri şi avioane, este ieftin de produs, dar e greu de gestionat, pentru că trebuie ţinut la temperaturi de minus 235 de grade Celsius. Amoniacul însă poate fi păstrat în stare lichidă la minus 34 de grade, precum şi la temperaturi mai înalte, dacă este ţinut sub presiune.

Există însă şi probleme: arderea amoniacului produce nitraţi oxizi, care poluează, deci evacuarea trebuie să cureţe acele urme. Este şi toxic, şi de aceea trebuie umblat cu foarte multă grijă.

Pentru multe porturi, această problemă este însă minoră, pentru că sunt deja obişnuite să lucreze cu fertilizanţi, care conţin foarte mult amoniac. „Deja e transportat pe mare, ştiu cum să ne purtăm cu el, dar ca marfă, nu ca un combustibil”.

O altă companie, din Norvegia, plănuieşte să instaleze baterii cu celule pe bază de amoniac până cel târziu în 2023.

sursă: BBC / sursa foto: Pexels

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. „Există însă şi probleme: arderea amoniacului produce nitraţi oxizi, care poluează, deci evacuarea trebuie să cureţe acele urme. Este şi toxic, şi de aceea trebuie umblat cu foarte multă grijă.”
    Curat eco.

    • Pai daca le elimina cun scrie, de ce sa nu fie eco??? Imi place maxim de astia care doar critica dar idei constructive canci.

  2. Dar de ce n-ar folosi mai bine cianuri ? Orice absolvent de scoala generala stie ca NH3 polueaza, este toxic si, mai ales nu este bio, eco, etc, . Problema globala la ora actuală este petrolul si ruinarea companiilor de petrol. Este politica si nimic mai mult. De ce? Nu se știe.

  3. Pun pariu ca Greta nu stie formula chimică a Amoniacului, împreună cu liota de progresisto-marxisti de la Bruxelles. Adunătură de lichele fara pic de viziune. Toti rahatii de lideri europeni care acum sunt in orgasm ca a castigat Bideu. Sa va fie clar: Biden nu este decât un maimutoi manevrat de altii care au grija sa nu -si uite numele.

  4. Ce panica se va instala in media cand se va afla ca aerul pe care il respiram este deja infestat cam in proportie de 80% cu azot.!! Adrian Severin cu hasdoio intoxicat cu hidrogen va fi mic copil.
    Iar aia cu … trebuie sa se pastreze la minus 235 de grade e de cascadorii rasului.
    Maai baieti si fete … daca at chiulit de la orele de chimie scrieti si voi despre monden, despre silicoane… Sunt subiecte garla.
    Ce dracu’ asa niste texte putem sa citim prin wiki si traducem co google.

  5. 90% marfuri transportate vs 2% poluare .
    Curat murdar .
    Sa se reduca cantitatea de marfuri cu 50% . )))))

  6. Dar LNG-ul nu e bun? Nu e eco?