G4Media.ro

Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA vrea să amendeze Boeing cu 5,4…

Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA vrea să amendeze Boeing cu 5,4 milioane de dolari pentru piese defecte ale 737 MAX

Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) din Statele Unite vrea să amendeze Boeing cu 5,4 milioane de dolari pentru că nu a prevenit instalarea unor piese defecte pe avioanele 737 MAX, transmite Reuters, preluată de News.ro.

FAA a acuzat vineri, într-un comunicat, că Boeing ”nu a reuşit să îşi supravegheze furnizorii pentru a se asigura că aceştia respectă sistemul de asigurare a calităţii din cadrul companiei,…Boeing cu bună ştiinţă a solicitat FAA autorizarea avioanelor după ce a stabilit că acele componente nu pot fi utilizate pentru că nu au trecut testele referitoare la soliditate.

În luna decembrie, administraţia a  propus aplicarea unei amenzi civile de 3,9 milioane de dolari împotriva Boeing, în legătură cu 133 de avioane 737 NG, care sunt dintre-o generaţie anterioară 737.

Aeronavele 737 MAX sunt consemnate la sol din martie 2019, în urma a doua prăbuşiri fatale care au provocat moartea a 346 de oameni. Siguranţa avioanelor Boeing a ajuns în atenţia parlamentarilor şi a FAA din cauza mai multor probleme.

FAA a dezvăluit în luna iunie că circa 300 de avioane NG şi 737 MAX ar putea conţine piese fabricate incorect şi a anunţat că va cere ca piesele respective să fie înlocuite rapid.

Piesele respective ghidează elemente aerodinamice ale aripilor care contribuie la decolare şi la aterizare. Defecţiunea poate face ca elementele aerodinamice să lovească avionul şi să rănească pasagerii sau să împiedice o aterizare în condiţii de siguranţă.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. În America cine greseste plateste.
    A platit GM pentru mizeria lor de antigel DEX Cool doar ca in Europa OPEL l-a vândut linistit, la un standard necunoscut, cu si fara sigla GM.
    Ăia cu avioanele, noi cu căruțele. Ce conteaza daca se mai sparge radiatorul în mers? Se repara.

  2. Ce amenda mare!! Pentru o companie care a avut venituri de 101 miliarde anul trecut…

  3. 5.9 MILIOANE? is this a poor joke that Boeing is to rich to understand?

  4. 5,4 milioane de peanuts

  5. bani de biscuiti. dar macar de acum ii supravegheaza. desi eu tot nu am inteles daca alea 2 care au picat au fost din vina pieselor sau a pilotilor. ca daca ai piese sub standard si totul e in regula…

    • N-a fost nici vina pieselor nici a pilotilor. A fost vina lui Boeing pentru ca si-a batut joc la proiectarea avionului, a pus pe primul loc sa reduca costurile, nu sa-l faca sigur.

      Asa au ajuns sa aiba un singur senzor care controla un sistem critic, sistem care a indreptat fortat botul avionului spre pamant cand s-a defectat senzorul. Mai grav e ca avionul avea doi senzori de acel tip, dar la proiectare au decis sa foloseasca doar unul pentru noua functionalitate.

      Motivul a fost ca, daca foloseau doi senzori, ar fi trebuit sa puna o alarma in cockpit cand senzorii indica valori diferite si sistemul nu e functional. Si daca puneau alarma, era posibil ca autoritatile aeronautice sa decida ca e nevoie de pregatire suplimentara in simulator pentru noua functionalitate, ceea ce ar fi crescut costurile de pregatire a pilotilor.

      Ani de zile au insistat ca pilotii nu trebuie sa faca pregatire in simulator, sau sa faca cat mai putina. Si pe urma au avut tupeul sa zica ca accidentele au fost din cauza ca pilotii n-au fost pregatiti bine.

      Dar cea mai mare vina din punctul meu de vedere a avut-o autoritatea aeronautica din SUA, care si-a batut joc de certificare si nu gasit problemele de proiectare, si in plus a acceptat argumentele Boeing ca pilotii trebuie sa fie pregatiti cat mai putin, si fara simulator.

      Bonus, autoritatea aeronautica a acceptat sa nu fie descrise in manualul avionului sistemele nou introduse, ca sa pacaleasca operatorii si alte autoritati ca nu sunt diferente mari fata de modelul anterior, si deci nu e nevoie de pregatirea suplimentara a pilotilor.

      Din punctul meu de vedere ar cam trebui sa se lase cu ceva puscarie. Mai ales ca in email-uri intre angajatii Boeing publicate recent se vorbeste de „plicuri maro” care ar fi fost date autoritatilor ca sa nu fie exigente la certificarea avionului.

  6. Toyota si VW au platit miliarde $ si o companie autohtona din SUA 5,4milioane $ iar unii nu recunosc al 3 lea razboi mondial: cel economic.

  7. Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA de zeci de ani inchide ochii , in ceea ce priveste compania Boeing .