G4Media.ro

Adina Roșca, expert în educație digitală, despre școala exclusiv online: O să…

Adina Roșca, expert în educație digitală, despre școala exclusiv online: O să fie un dezastru în scurt timp. Ce fac mulți acum este dictare în online. Au început testele, dar abia acum încep formările ca profesorii să susțină testări online

Școala exclusiv online s-a transformat în cazul multor elevi într-o “goană de-a obține informația scrisă, din cauza incapacității unor cadre didactice și a unor școli de a le pune la dipoziție resursele în format digital”. “O să fie un dezastru în scurt timp”, spune pentru Edupedu.ro expertul în educație digitală Adina Roșca, la bază profesor psihopedagog absolvent al Universității Babeș-Bolyai. Astăzi se încheie prima săptămână din anul școlar 2020-2021 în care școlile din România s-au închis pentru toți cei 2,9 milioane de elevi. Ce înseamnă, pentru copii și pentru școala românească, educația online repetată după închiderea din 11 martie 2020?

“O să fie foarte afectate liceele vocaționale, unde la muzică, de exemplu, nu se poate face predarea unui instrument prin internet. O să fie afectați elevii din anii terminali, dar nici măcar atât de mult ca cei care acumulează lacunele care îi împiedică să înțeleagă mai departe noi noțiuni. Vorbim despre lacunele adunate deja de un an de zile, de competențele pe care le dobândește copilul într-un an școlar, nu de cunoștințele teoretice. Motricitatea lor, abilitățile lor sunt afectate“, a declarat pentru Edupedu.ro expertul educațional.

Adina Roșca este expert în educație digitală, la bază profesor psihopedagog absolvent al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca – psihopedagogie specială, cu experiență de predare în SUA timp de 8 ani de zile, în preuniversitar. Acum mai bine de 6 ani s-a întors în România, unde se ocupă de educația digitală.

Contactată de Edupedu.ro, Adina Roșca a explicat că “școala online s-a înțeles în sens foarte academic: stați în fața calculatoarelor, scoateți caietele și să notăm! Eu vă predau și apoi va dau test. Nu v-am învățat și pe voi pe ce platformă vă predau, cum funcționează, ce probleme o să întâlnim tehnic, nu vă spun nici cum vă dau test ora viitoare, pentru că probabil nici eu nu știu. La toate întrebările de tipul: unde, cum, cât? Răspunsul este: Vedem. Voi sunteți nativi digitali, trebuie să știți“.

Nu avem o platformă educațională a ministerului care să conțină tot, de la lecții-model, la bibliotecă de resurse țintite spre cadrul didactic începând de la preșcolar. Eu, la clasa I, încarc și descarc teme. De unde să știe copilul la clasa I să facă asta? Și nu sunt de neglijat frustrările pe care le acumulează copiii: se resetează calculatorul, pică internetul, se fragmentează lecția și el vede doar cum ora continuă pentru ceilalți, dar el tot intră și iese și nu știe cum să nu mai aibă toate problemele astea tehnice. Toate frustrările de tipul ăsta se acumulează“, avertizează expertul educațional.

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. „Ce fac mulți acum este dictare în online. ”
    Iese la lumina doar ceea ce marea majoritate faceau si-n realitate
    Dictarea este coloana vertebrala a invatamantului romanesc

  2. Majoritatea a ceea ce profesorii numesc „predare” este de fapt a scrie dupa dictare. Scoala ar trebui sa fie altceva. Scrisul dupa dictare se face in clasele primare. Candva, elev fiind am, reprosat unui profesor ca nu e in regula sa scriem dupa dictare ca aia mici. Profesorul m-a intrebat cum anume vad eu rezolvarea. Am spus ca elevii ar trebui sa citeasca acasa textele si in clasa ar trebui sa discutam continutul textului si sa lamurim ce nu e clar. Ma voi gandi la ce ai spus a mormait dumnealui. Urmarea a fost ca nimic nu s-a schimbat si drept bonus s-a razbunat pe mine. Peste ani ne-am intersectat pe undeva si eu l-am ignorat. Nu-ti mai cunosti profesorii mi-a reprosat. M-am oprit si i-am spus ca el poate e profesor cand se uita in oglinda dar dupa parerea mea nu va fi profesor decat atunci cand voi fi eu Papa de la Roma…

    • Ce ora era? Metoda „citeste si discutam la ora” nu se potriveste la orice.
      Am avut în liceu profesori foarte buni la lb. româna, istorie (doar 1 an din pacate), lb. engleza, care depaseau cu mult manualele. Ce sa fi citit? Si cel mai modest profesor de chimie depasea manualul.

  3. unii inca asculta diapazonul .

  4. Greu cu informatica, d-na profesoara.
    Daca la universitatea unde am lucrat Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic nu a emis nici o idee (nici macar mai putin fericita) de la 11 martie pâna azi, la ce va asteptati în preuniversitar?
    N-am cunostinta sa fi initiat cineva o instruire serioasa a elevilor (sa zicem clasa a 2-a, mai jos jalea mai mare). Vreti sa le explice profesorul de biologie cum e cu platforma? Ati încercat o ora „interactiva” cu 20 de elevi? Daca da, cum v-ati dat seama care ridica mâna si care doarme?
    Cine are ca preocupare rezolvarea problemelor tehnice? Ca exemplu, eu am avut doua softuri, unul nu „vedea” camera, altul zicea ca n-am microfon. O studenta se conecta cu laptopul (sa auda si sa vada cursul) si simultan cu telefonul (sa aud eu ce spune). Astea în Bucuresti!
    Ar trebui sa recunoasteti ca scoala on-line integral e o cârpeala, cu urmari grave. Sa va trimit filme cu nepotul meu (clasa 0) facând sport on-line? Vai noua…

  5. pisipedagoaga lu pește …parcă până acum numa profesorii erau nepregătiți digital si elevii zburdau , acu concluzia e că de fapt la fel de habarnisti sunt toți că nu stiu să folosească platforme … păi noroc cu platformele de la google, microsoft, etc că altfel ministerul nu a pus la dispoziție nimic…cat privește testarea e clar că aceste platforme nu permit construirea de banci de teste cu itemi diferiți pentru fiecare elev…ca să dai un test ca la carte ar trebui să apelezi la platforme care sunt ori contracost ori sa iti instalezi tu vreun moodle…cretinismul absolut este al ministerului care are impresia că dacă cumpără tablete a rezolvat problema …dar de ce ar fi toți profesorii obligați să fie specialiști in tot felul de platforme așa peste noapte ….sau de ce nu au profesorii la dispoziție un sistem de evaluare standard ????

  6. Doamna experta in educatie digitala este si creatoare de continututi digitale. Unde le putem accesa?

  7. sunt multe de spus despre educatia din Romania, nu sunt expert si nici nu lucrez in domeniu, sunt parinte de elev… adevarul e undeva la mijloc, nu as arunca toate pisica in curtea dascalilor.

    pentru cei ce vor sa studieze, sper sa nu stearga adminii linkul, e o organizatie non profit:
    https://academixproject.com/
    „AcademiX GNU/ Linux este o distribuție Linux bazată pe Debian, dezvoltată special pentru educație. Distribuția a fost construită pe baza distribuției Debian Linux (Stretch/ Buster) și conține software liber pentru educație. Programele incluse în distribuție sunt pentru toate nivelurile de învățământ – de la școala primară la niveluri superioare și /sau universitare.

    Distribuția Academix Linux include un utilitar de instalare care poate fi folosit pentru a instala o varietate de aplicații din diferite domenii – matematică, fizică, chimie, geografie, biologie, statistici, electronică, radio amator, grafică, birou, programare – care sunt însoțite de laboratoare virtuale interactive, precum și un microscop virtual dezvoltat în colaborare cu NASA. Laboratoarele de Robotică completează cu succes lista programelor educaționale furnizate de distribuție.”

    solutii exista, mai trebe pus osu’ la treaba.

    multa sanatate!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.