Home » Analize » Actorul de comedie Sacha Cohen, în război cu rețelele de socializare: Dacă ar fi existat Facebook în anii ’30, i-ar fi permis lui Hitler să cumpere reclame antisemite

Actorul de comedie Sacha Cohen, în război cu rețelele de socializare: Dacă ar fi existat Facebook în anii ’30, i-ar fi permis lui Hitler să cumpere reclame antisemite

23 nov. 2019
Actorul de comedie Sacha Cohen, în război cu rețelele de socializare: Dacă ar fi existat Facebook în anii '30, i-ar fi permis lui Hitler să cumpere reclame antisemite
Ascultă articolul

Actorul britanic de comedie Sacha Baron Cohen a spus că dacă Facebook ar fi existat în anii ’30 i-ar fi permis lui Hitler să aibă o platformă pentru ideologiile lui antisemite, scrie BBC.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Vedeta a criticat platforma socială în cadrul unui discurs susţinut la New York. El a criticat şi Google, Twitter şi YouTube pentru că „ar distribui absurdităţi către miliarde de oameni”.

„Dacă-i plăteşti, Facebook va difuza orice fel de reclamă „politică” vrei, chiar dacă este o minciună. Şi chiar te vor ajuta să ajungă aceste minciuni către utilizatorii lor cu maximum efect”, a spus actorul. „Ca urmare a acestei logici întortocheate, dacă Facebook ar fi exista în anii 1930, i-ar fi permis lui Hitler să posteze 30 de secunde de reclame la „soluţia” sa pentru „problema evreiască”.

Baron Cohen a afirmat că a venit vremea „pentru o regândire fundamentală a social media şi cum răspândeşte ura, conspiraţii şi minciuni”. De asemenea, el a pus la îndoială caracterizarea lui Zuckerberg pentru Facebook drept bastion al „libertăţii de exprimare”.

„Cred că putem fi cu toţii de acord că nu ar trebui să acordăm bigoţilor şi pedofililor platforme gratis pentru a-şi amplifica opiniile şi a-şi viza victimele”, a mai spus Cohen.

Giganţii social media şi companiile online se află sub presiune ca să reducă răspândirea dezinformării în jurul campaniilor politice.

Twitter a anunţat la sfârşitul lui octombrie că va interzice toate reclamele politice la nivel global din 22 noiembrie.

La începutul săptămânii, Google a anunţat că nu va mai permite companiilor de publicitate să influenţeze votanţii folosind „microtargeting”, bazată pe colectarea de date sau alţi factori.

Comentarii
  • Alex Leibovici

    Este mai mult decât jenant pentru reputaţia lui Sacha Cohen să facă presupuneri despre ce poziţie ar fi avut Facebook/Zuckerberg faţă de nazism !

    • Aveţi ce votaţi.

      Nu. Zuckerberg e lacom şi lipsit de conştiinţă.

    • Are sens ce zice și e ușor de înțeles dacă urmăriți firul logic.

    • silviu_dumitrescu

      Este „absurd de contrafactual” comentariul lui, si fals pdv istoric, dar intrand in aceasta logică, dacă ar fi existat FB si Twitter, zeci de milioane de oameni din USA, UK, Franța etc, ar fi fost foarte bine informați despre ce dracu’ se întâmpla în Germania încă din 1933, și foarte probabil nu s-ar fi ajuns unde s-a ajuns; poate că Hitler ar fi fost blocat rapid.
      Reamintesc faptul că atunci când a început războiul, Franta si Europa erau deja condamnate la ocupare nazistă, datorită fabuloasei dezvoltări a capacității militare a Germaniei în anii ’30. Despre „Soluția Finală” s-a discutat din 1941, exterminarea sistematică a început în 1941 în teritoriile ocupate ale URSS (de către Einsatzgruppen), și „decizia finala” s-a luat in ianuarie 1942 – în nici un caz în anii ’30. Dupa ocuparea Franței naziștii voiau să mute evreii in Madagascar, în Palestina sau Siberia, deci încă nu se luase decizia de exterminare totală. A nu se intelege ca sunt de acord cu politica Fb, Google, Youtube etc.

  • Alex Leibovici

    Aveţi ce votaţi: „Nu. Zuckerberg e lacom şi lipsit de conştiinţă.”

    Îl cunoști personal, sau repeți ce spun alții? Alții care nici ei nu numai că nu-l cunosc, dar nici habar nu au ce face, adică care este de fapt politica firmei?

    • vasile ion constantin

      sa intelegem ca tu il cunosti personal sau are legatura ca toti sunteti la fel?!

  • Ciobanul Bucur

    Cel mai mare pericol pentru Romania nu e Facebook, ci haita de manipulatori mercenari de la A3, care are patrundere directa spre sarmanii votanti pesedisti, care la randul lor nici nu stiu ce e Facebook.

  • E trist când vreo celebritate se bagă în chestii care nu le înțelege. Si prin ce și-a făcut propagandă Hitler in ’30? Prin radio si presa scrisă. Trebuiau desființate sau cenzurate?

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.