G4Media.ro

Acord între OpenAI şi Axel Springer, important jucător pe piața media globală,…

Sursa foto: Unsplash / Jonathan Kemper

Acord între OpenAI şi Axel Springer, important jucător pe piața media globală, pentru a oferi ştiri în ChatGPT

OpenAI şi Axel Springer, editorul global de ştiri, au încheiat un acord fără precedent care permite ChatGPT să sintetizeze ştirile de la posturi precum Politico şi Business Insider, au anunţat companiile miercuri, transmite CNBC, citată de News.ro.

Vestea vine în timp ce editorii, artiştii, scriitorii şi tehnologii cântăresc din ce în ce mai mult sau urmăresc acţiuni legale împotriva companiilor din spatele instrumentelor populare de inteligenţă artificială generativă, inclusiv chatboturi şi modele de generare de imagini, pentru că se presupune că le-au folosit conţinutul sau creaţiile ca date de instruire.

De exemplu, John Grisham, George R.R. Martin şi alţi autori importanţi au dat în judecată OpenAI în septembrie, pentru presupusa încălcare a drepturilor de autor.

Odată ce acordul OpenAI-Axel Springer intră în vigoare, atunci când un utilizator pune o întrebare ChatGPT, acesta va răspunde cu rezumate ale articolelor de ştiri de la instituţii media precum Politico, Business Insider, Bild şi Welt.

Chatbotul va include, de asemenea, articole care altfel ar fi limitate la abonaţii acelor puncte de vânzare, potrivit unui comunicat, iar răspunsurile vor include ”atribuire şi link-uri către articolele complete pentru transparenţă”.

Parteneriatul urmează unui acord încheiat de OpenAI cu Associated Press în iulie, permiţându-i să licenţieze arhiva de ştiri a AP pentru date de antrenament.

Ca parte a acordului, Axel Springer va furniza conţinut de la mărcile sale media ca date de instruire pentru modelele de limbaj mare ale OpenAI, cum ar fi GPT-4, modelul AI care ajută la alimentarea ChatGPT.

News Media Alliance, un grup comercial care reprezintă peste 2.200 de editori, a lansat în octombrie o cercetare care sugerează că seturile de date folosite pentru a antrena modele populare de AI se bazează ”în mod semnificativ” mai mult pe conţinutul editorilor, depăşindu-l cu un factor care variază de la peste cinci la aproape 100 comparativ cu conţinutul web generic.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...