G4Media.ro

Cele mai mici companii aeriene de pavilion din lume

Sursa foto: Twitter / Fly Arna

Cele mai mici companii aeriene de pavilion din lume

Ce este un transportator de pavilion? Deși nu există o definiție oficială a acestui termen, în aviație, un transportator aerian de pavilion este, de obicei, cea mai reprezentativă companie aeriană a unei țări, care operează cel mai mare număr de rute internaționale, relatează CNN.

Majoritatea țărilor au un transportator de pavilion, iar unele au chiar mai mult de unul, cum ar fi Emiratele Arabe Unite, deservite atât de Etihad, cât și de Emirates. Altele nu au niciun transportator aerian oficial, cum ar fi Statele Unite – Pan Am a fost ultima companie aeriană americană pe care mulți o considerau transportator aerian de pavilion, până când și-a încetat activitatea în 1991.

„Nu există un „test” standard care să definească un transportator de pavilion, dar elementele destul de comune includ proprietatea actuală sau istorică a statului sau sprijinul guvernamental, o referire la numele țării în brandul companiei aeriene și, de obicei, un monopol sau o poziție dominantă pe piețele internaționale de transport aerian ale țării respective”, spune Gary Crichlow, analist în domeniul aviației la firma de consultanță AviationValues.

„În multe privințe, cele mai mari și mai dezvoltate companii aeriene au înlocuit termenul, devenind mărci globale. Dar, la celălalt capăt al spectrului, transportatorii de pavilion sunt încă o caracteristică foarte importantă. Componența flotei lor și concentrarea pe rutele internaționale tind să reflecte o combinație a poziției lor geografice, precum și locul unde legăturile culturale și economice sunt cele mai puternice.”

De exemplu, spune Crichlow, operațiunile internaționale ale transportatorilor mici din Caraibe, cum ar fi Aruba Airlines, Cayman Airways, Bahamasair și Surinam Airways, se concentrează aproape în totalitate pe deservirea turiștilor și a diasporei din Statele Unite, iar apropierea lor geografică înseamnă că pot opera aceste rute cu aeronave nu mai mari decât 737 sau A320.

În mod similar, în Pacific, singurul 737 al Air Vanuatu și A320 al Solomon Airlines se concentrează în mare măsură pe zborurile către Australia.

Dar, odată cu națiunile mai mici, apar și transportatorii de pavilion mai mici, nu toți fiind echipați pentru rutele pe distanțe lungi. Să aruncăm o privire asupra unora dintre cei mai mici transportatori de pavilion din lume în funcție de mărimea flotei.

Air Albania (Albania)

Dimensiunea flotei: 3

În prezent, Air Albania deservește cinci destinații de la hub-ul său din capitala Albaniei, Tirana, și operează o flotă formată exclusiv din Airbus, compusă dintr-un A319 și două A320, care au servit anterior la alte companii aeriene și care se apropie de 15 ani de serviciu.

A fost înființată în 2018, după o perioadă de mai mulți ani în care țara balcanică nu a avut un transportator aerian de pavilion. Turkish Airlines – transportatorul de pavilion al Turciei – deține 49% din companie.

Air Burkina (Burkina Faso)

Dimensiunea flotei: 3

Înființată în 1967, Air Burkina operează o flotă formată din două E-195 și un E-175 – avioane regionale elegante produse de producătorul brazilian Embraer, cu patru locuri față în față și care transportă doar o sută și ceva de pasageri.

Sub pavilion Burkina Faso, o țară fără ieșire la mare de aproximativ 20 de milioane de locuitori din Africa de Vest, compania aeriană oferă destinații către capitale din apropiere, precum Lomé din Togo, Dakar din Senegal și Accra din Ghana.

Air Marshall Islands (Insulele Marshall)

Dimensiunea flotei: 3

Republica Insulelor Marshall este situată aproximativ la jumătatea distanței dintre Hawaii și Australia, în Oceanul Pacific, și este formată din cinci insule și 29 de atoli, dintre care cel mai faimos – Bikini – a fost locul în care au avut loc mai multe teste nucleare americane între 1946 și 1958.

Compania aeriană a fost înființată în 1980, la un an după independența țării, și operează un avion Bombardier Dash-8 (34 de pasageri) de fabricație canadiană și două avioane Dornier 228 (18 pasageri fiecare) de fabricație germană. Aceasta oferă servicii zilnice între Majuro, capitala, și atolii și insulele exterioare ale națiunii.

Aruba Airlines (Aruba)

Dimensiunea flotei: 2

Aruba, un mic paradis tropical în largul coastelor Venezuelei, este o parte autonomă a Regatului Țărilor de Jos. Este deservit de o singură companie aeriană, care este și transportatorul său de pavilion, care operează un Airbus A320 și un A321.

Înființată în 2006, Aruba Airlines zboară către o mână de destinații, printre care Medellin din Columbia, Georgetown din Guyana și Miami din Florida.

BermudAir (Bermuda)

Dimensiunea flotei: 2

Lansată în 2023, BermudAir este prima companie aeriană înființată la nivel local în Bermuda, un teritoriu britanic autonom de peste mări și un arhipelag format din peste 170 de insule și insulițe în Oceanul Atlantic de Nord. Operând două aeronave Embraer E-175, anterior la transportatorul regional britanic Flybe, BermudAir oferă conexiuni către un număr mic de destinații din SUA, inclusiv Boston și Fort Lauderdale.

Cabo Verde Airlines (Capul Verde)

Dimensiunea flotei: 2

Poate că operează doar două aeronave – un Boeing 737 MAX 8 nou-nouț și un 737-700 puțin mai vechi – dar Cabo Verde Airlines există din 1958, când se numea TACV, pentru Transportes Aereos de Cabo Verde.

Redenumită Cabo Verde Airlines în 2018, aceasta deservește destinații din America, Europa și Africa pentru această națiune insulară de doar 500.000 de locuitori care se află la 385 de mile de coasta Africii de Vest.

Czech Airlines (Republica Cehă)

Dimensiunea flotei: 2

Printre cele mai vechi companii aeriene din lume, Czech Airlines a fost fondată în 1923 și în prezent operează doar două aeronave – o pereche de Airbus A320 – după ce a depus o cerere de faliment în 2021 și a trecut printr-o restructurare grea.

În prezent, oferă doar zboruri spre Madrid și Paris din Praga, dar mai multe destinații sunt disponibile prin intermediul companiilor aeriene partenere. Doar alte patru companii aeriene active sunt mai vechi decât Czech: KLM, Avianca, Qantas și Aeroflot.

Fly Arna (Armenia)

Dimensiunea flotei: 1

Deși în prezent nu mai zboară din cauza unor „revizuiri operaționale”, Fly Arna a fost din 2021 transportatorul național al Republicii Armenia, o țară fără ieșire la mare de 3 milioane de locuitori, înconjurată de Turcia, Georgia, Azerbaidjan și Iran.

Flota sa dispune de un singur Airbus A320-214, care a fost anterior în serviciu timp de peste un deceniu la Air Arabia, o companie aeriană din Emiratele Arabe Unite care deține o mare parte din Fly Arna. Printre destinațiile sale se numără Bagdad, Teheran și Moscova.

Sudan Airways (Sudan)

Dimensiunea flotei: 2

Transportatorul național al Sudanului, țară din nord-estul Africii, este un alt transportator cu o istorie îndelungată, deoarece a fost înființat în 1946. În urma a două accidente – unul în 2003, soldat cu 116 morți, și unul în 2008, soldat cu 30 de morți -, compania aeriană a fost consemnată la sol de propriul guvern și apoi i s-a interzis să zboare în Uniunea Europeană în 2010. În prezent, flota sa este formată dintr-un Boeing 737 și un Airbus A320.

Surinam Airways (Surinam)

Dimensiunea flotei: 3

Înființată în 1953, Surinam Airways deservește Surinam, o țară de 630.000 de locuitori din nordul Americii de Sud. Aceasta operează două Boeing 737-800 și un A340, făcând legătura între capitala țării, Paramaribo, și Amsterdam, Miami și Aruba, printre altele.

Înainte de pandemie, a operat și un 777, în leasing de la Boeing, dar acesta a fost returnat în 2021, iar de atunci a devenit ecoDemonstrator al Boeing, o aeronavă care prezintă noile tehnologii de aviație sustenabilă.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...