G4Media.ro

Un senator USR vrea limitarea numărului de ore pe care studenții îl…

Sursa Foto: Pexels / Ron Lach

Un senator USR vrea limitarea numărului de ore pe care studenții îl pot petrece la facultate: „Nu trebuie mai mult de 8 ore zilnic”

Senatorul USR Silvia Dinică a depus o iniţiativă legislativă prin care se limitează numărul de ore pe care studenţii îl pot petrece zilnic la facultate, în condiţiile în care s-au primit reclamaţii că programul de cursuri într-o zi la unele facultăţi ajunge chiar şi la 12 ore, informează un comunicat de presă transmis duminică de USR, transmite Agerpres.

Proiectul legislativ menţionat a pornit de la un caz real, al studenţilor de la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi, unde sute de studenţi au reclamat, pe lângă creşterea taxei pentru programul de licenţă, faptul că au cursuri şi până la 12 ore pe zi, precizează sursa citată.

„Acest exemplu de eşec al legislaţiei existente de a proteja drepturile studenţilor, dar şi de a permite un acces facil la studii universitare nu este unic. De aceea, consider necesar ca studenţii să nu poată fi obligaţi să petreacă mai mult de 8 ore în facultate zilnic, astfel încât să se poată face activităţi suplimentare, fie că vorbim de un loc de muncă, fie de un hobby sau altă activitate extracurriculară”, a declarat senatorul Silvia Dinică, citată în comunicatul menţionat.

Totodată, Silvia Dinică, membră a Comisiei de învăţământ din Senat, a susţinut că majorarea taxelor de şcolarizare nu le permite studenţilor fără posibilităţi materiale să termine facultatea.

„Când alăturăm creşterilor de taxe şi programul încărcat, punem studenţii în imposibilitatea de a munci în paralel cu facultatea şi, deci, în imposibilitatea de a-şi plăti studiile. Consecinţa o ştim cu toţii: abandonul universitar”, a subliniat senatorul USR.

Conform comunicatului USR, un raport al UEFISCDI redactat în anul 2022 arată că abandonul universitar a atins un procent de aproximativ 48%. Din totalul de 120.309 studenţi înscrişi la studii de licenţă în anul 2015 la programe de studii de trei şi patru ani, doar 57.705 au reuşit să obţină o diplomă de licenţă până în anul 2021.

„Având în vedere că numărul necesar de credite pentru promovarea anului universitar este de 30, iar studenţii pot atinge aceste credite cu 6 ore de cursuri pe zi, propunerea legislativă nu afectează procesul educaţional în mod negativ, ci doar determină conducerea instituţiilor de învăţământ să realizeze un orar de cursuri incluziv, care să asigure respectarea drepturilor sociale ale studenţilor”, se mai determină în comunicatul de presă transmis de USR.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. E o poveste inceputa dupa 90 pentru a angaja cat mai multi profesori, au fost reduse normele si ulterior s-a marit numarul de ore predate.

  2. Priviti si la cei ceilalti scolari si nu permiteti sa stea mai mult de cinci ore in scoala ! A fost o tragedie din acest punct de vedere din clasa VII-a si pana la terminarea liceului , cu copiii mei , acum 10-15 ani ! Ma tem ca ma intanesc cu aceleasi atrocitati in scoala cu nepoata …… Dupa jdemii de ”reforme” si Romanii ”educate”…..

    • facultatea nu e V-XII. Se presupune ca daca ai avea laboratoare, biblioteci ai petrece mai mult timp acolo. Si daca ai avea profesori, nu ai astepta sa se „sune” sa scapi de acolo. DAr nu e problema.. orice mediocru care copiaza poate ajunge prim ministru, dar nu profesionist.

    • De acord cu RaduB

  3. doamna senator cu doctorat in matematica APLICATA, cred ca se refera la orele de curs, nu la timpul petrecut in laboratoarele sau bibliotecile facultatii. Dar probabil ca a uitat cat a muncit pentru doctorat (8ore/zi in trei ani? ma indoiesc).Sau poate instate timpul treece mai repede, si nu a realizat. sunt foarte curios cati din cei care abandoneaza facultatea isi reiau cursurile la un alt profil sau in afara. Abandonul acum nu este generat de lipsa banilor, ci de lipsa informatiei pe care o primesti, sau a domeniului ales prost (sau nu, dar profesorii iti demonstreaza ca ai ale prost), Oare de ce tot timpul cei ajunsi in politica vor sa trateze efectul fara sa umble la cauze?