G4Media.ro

Tesla, vizată de o anchetă în SUA, după ce aproape 300.000 de…

Sursa foto: Twitter/Prerak & Neha Patel

Tesla, vizată de o anchetă în SUA, după ce aproape 300.000 de mașini ar avea probleme cu direcția

Un număr de 280.000 de mașini electrice produse de Tesla sunt vizate de o anchetă demarată de autoritatea de reglementare în domeniul siguranței auto din SUA. Proprietarii de vehicule Model 3 și Model Y acuză că au pierdut controlul asupra direcției și că au avut probleme cu servodirecția, transmite Reuters conform digi24.ro

Un număr de 280.000 de mașini electrice produse de Tesla sunt vizate de o anchetă demarată de autoritatea de reglementare în domeniul siguranței auto din SUA. Proprietarii de vehicule Model 3 și Model Y acuză că au pierdut controlul asupra direcției și că au avut probleme cu servodirecția, transmite Reuters. Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA (NHTSA) a inițiat verificări preliminare după ce a înregistrat 12 plângeri din partea proprietarilor de Testa Model 3 și Model Y din 2023. În luna mai, proprietarul unui vehicul Tesla Model 3 a semnalat că „sistemul de direcție al mașinii s-a blocat, aceasta a ieșit de pe șosea și a intrat într-un copac”.

Un șofer din orașul Alpharetta, statul american Georgia, a reclamat că în luna iunie a avut probleme cu mașina Tesla Model Y, achiziționată de doar două săptămâni, după ce volanul autovehiculului nu a mai răspuns la comenzi: „Volanul nu a mai virat. A fost greu și am văzut alerta. M-am îndreptat către latura opusă a drumului și cumva am reușit să ajung în interiorul centrului comercial”, a mărturisit proprietarul mașinii. Reprezentanții companiei Tesla nu au răspuns solicitării de a oferi un punct de vedere, mai transmite sursa citată.

Aceasta este prima etapă a unei investigații menite să determine dacă problema reprezintă un risc de siguranță nejustificat. NHTSA ar trebui să recurgă la o verificare tehnică înainte de a solicita o rechemare în service. Într-o altă plângere recentă, proprietarul unei Tesla Model Y a semnalat că în luna aprilie a avut probleme cu mașina pe care o deținea de mai puțin de 30 de zile. Acesta a reclamat că roata a virat puternic spre dreapta, a făcut un zgomot surd, iar pe ecran a apărut apoi «Steering Assist Reduced» și un cod de eroare. Șoferul a relatat că sistemul de servodirecție s-a oprit. El le-a spus oficialilor NHTSA că nu a putut vira în siguranță.

„Tesla a schimbat programarea mea în service din data de 2 mai pe 25 mai din cauza întârzierii unei piese. Au confirmat că sunt la curent cu problema și au spus că ar putea fi înlocuită în întregime caseta de direcție”. De asemenea, un șofer din Honolulu a spus că, la o săptămână de la cumpărarea mașinii electrice Tesla, volanul a început să se blocheze din senin. Acesta a precizat că i „s-a întâmplat de șase ori, în date diferite”, apoi a dus-o la service. El a mai menționat că pentru următoarele trei săptămâni mașina va rămâne în service-ul Tesla, pentru a-i fi înlocuită o piesă pentru direcție, relatează digi24.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...