G4Media.ro

Corriere della Sera: Un român, șeful echipajului SOS Humanity, navă care salvează…

Sursa foto: SOS Humanity

Corriere della Sera: Un român, șeful echipajului SOS Humanity, navă care salvează refugiați în Mediterana / „Nu m-am resemnat cu faptul că se poate muri în continuare prin înec” / ”Sincer, nu știu cât mai putem rezista”

Dragoș Nicolae, coordonatorul operațiunilor de salvare de pe nava Humanity 1 a SOS Humanity. o organizație de căutare și salvare a refugiaților care vor să intre în Europa prin Marea Mediterană, se luptă cu furia și epuizarea, relatează Corriere della Sera, despre povestea unui fost jurnalist care s-a dedicat voluntar ajutorării refugiaților.

„Am salvat 179 de migranți, majoritatea sunt minori neînsoțiți. I-am scos din apă, după ce unii dintre ei au fost nevoiți să-și vadă prietenii și apropiații înecându-se. Și acum nu știu cum să le explic că au stat în frig și în ploaie, așteptând un port care le aparține de drept”, spune el. „Dar chiar și în cazul adulților, cum este posibil să înțeleagă logica politică europeană complicată și întortocheată care îi face să se simtă nedoriți, respinși? Mai ales după ce au trecut prin ce au trecut”.

Cu pașaport românesc, „m-am născut la Constanța, România”, după cum spune el mândru, fost jurnalist timp de 14 ani, s-a angajat la Sos Méditerranée, pentru care a lucrat timp de cinci ani. „Fratele meu Ștefan este încă la ei”, spune el.

„Am început să fac asta pentru că nu mă resemnez la gândul că se mai poate muri înecat, căzând de pe o plută. Ar trebui să fie ceva ce aparține trecutului, precum războaiele. Dar nu este așa. Ajunge pe Aquarius și Ocean Viking și Dragos salvează zeci de vieți. Apoi trece la Sos Humanity, varianta germană a lui SOS Méditerranée.

„Echipajul de pe Humanity 1 este foarte bun. Echipa este formată din jumătate din voluntari, dintre care o treime sunt femei. Sunt fericită și mândru să lucrez cu ei toți”, spune fostul jurnalist reporterilor italieni.

Cu toate acestea, pe măsură ce trec zilele, gestionarea atât a echipei, cât și a migranților devine din ce în ce mai dificilă. Iar oboseala începe să se instaleze.

„Suntem pe mare de mult timp (mai mult de zece zile de la ultima salvare, n.r.), lucrăm 24 de ore pe zi, mâncăm cu toții, atât echipajul cât și naufragiații, aceeași mâncare, dar aceasta începe să se scadă, la fel ca și apa. Suntem o navă de salvare, nu un punct fierbinte plutitor. Sincer, nu știu cât mai putem rezista”, explică Dragoș.

Ultimele câteva ore au fost deosebit de dificile. „Noaptea a fost lungă, cu valuri înalte. Mulți au dormit pe punte, în ploaie. Unii au făcut febră și au devenit foarte neliniștiți. Au infecții ale pielii și poartă urmele torturii suferite în lagărele din Libia”.

Înainte de a fi redenumită Humanity 1, nava lui Dragoș și a tovarășilor săi a fost SeaWatch4, soră a aceleiași ambarcațiuni pe care Carola Rackete a condus-o în portul din Lampedusa în iunie 2019, forțând o blocadă impusă de ministrul de interne de atunci, Matteo Salvini.

Ar fi făcut cum a făcut Carola Rackete? Ar fi mers și el împotriva ordinelor autorităților italiene dacă acestea nu ar fi dat undă verde de la Roma pentru debarcarea tuturor migranților?

„Eu nu mă ocup de operațiunile de îmbarcare. Așadar, nu ar fi de competența mea să iau o astfel de decizie. În orice caz, trebuie reamintit faptul că, în conformitate cu legea mării, avem datoria de a salva o persoană naufragiată. Iar acest lucru presupune să îl ducem într-un loc sigur, să andocăm”, explică el.

În plus, spune el, aceste persoane, atât minori cât și adulți, „au fugit din Libia, unde au fost expuși la încălcări ale drepturilor omului. În calitate de refugiați, ei sunt în mod clar într-o stare vulnerabilă, unii sunt vizibil traumatizați”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Sa nu uitam ca Isus a fost si el insusi un refugiat. Omul asta face munca domnului

    • Asta e trafic de persoane. Sunt preluati de pe coasta africana si adusi in europa.

    • Oare cati copii vor mai face oamenii din Africa si Asia desi majoritatea nu au hrana, bautura, utilitati suficiente?
      Vin in Europa si se combina cu europenii. Nu au metode de contraceptie acolo? Avort ei nu vor sa faca?

  2. Sa-i salveze si sa-i duca inapoi la ei acasa. Cine l-a rugat sa-i aduca in Europa?

  3. Hai sa ne prefacem ca asta e un lucru bun si nu import de imigranti economici ilegali.
    Daca esti refuguat, Egipt si Algeria sunt tari mai apropiate, tu vrei sa ajungi in Europa din motive economice, nu ca iti este pusa viata in pericol. Daca esti migrant economic, nu esti refugiat.
    Refugiatii care trebuie sa ajunga in Europa vin strict din Ucraina, restul sa astepte la usa.

  4. „cum este posibil să înțeleagă logica politică europeană complicată și întortocheată care îi face să se simtă nedoriți, respinși?”
    Nu îi face să se simtă nedoriți, sunt nedoriți. Din motive solide : sunt leneși, hoți, violenți, nespălați, etc. și nu vor să se schimbe.

  5. Sunt aprox. 1 miliard de oameni in Africa, care este solutia? Europa trebuie sa ii primeasca pe toti? Care este limita? Cand spunem ca este plina Europa si ca nu mai primim? Altfel, nenea face un serviciu taxi pe apa…sunt retele de trafic de persoane care castiga sume fabuloase din aceasta activitate. Intre timp in Europa cresc zonele no go in marile orase. Diversity is our strenght…yeah right. Spune asa politiei Franceze care nu mai intra nici cu trupele speciale in anumite cartiere din Marsilia, politiei Suedeze care lucreaza in conditii de razboi…cu bande care se razboiesc in plina strada cu bombe si arme automate. Sa ii multumeasca lui nenea asta si altora ca el pt. serviciul adus.

  6. Singura mea obiecție este că procesul de migrație ar trebui sa fie selectiv. Altfel…numai în Romania as aduce 100.000. (una sută mii) pe an. Avem nevoie pentru economie și pentru a dilua naționaliștii români și unguri. In Transilvania as aduce migranți cu prioritate pentru că și cererea de forță de muncă e mai mare precum iar fascistul Janos are nevoie de nepoți de culoare!

  7. E simplu, sa-i ia Jermanistan pe toti.

  8. Tu nu stiii ce vorbesti. Salvarea vietii pe mare presupune livrarea in portul de destinatie al navei salvatoare ori in caz de urgenta in cel ma apropiat port, deci port african. Nicidecum caratul spre europa.

  9. Tare faza cu ,, portul european li se cuvine imigrantilor,,Nu li se cuvine nimic iar tu ca capitan de nava faci trafic de persoane.Nu aveti mancare?Cine va plateste deplasarea pe mare ,motorina si salariile?Mergi cu ei in Africa ca e mai aproape sau nu sti ca mediterana are mai multe maluri?

  10. Europa are nevoie de mana de lucru,fiind un continent foarte îmbătrânit asta e o realitate dar diferența dintre imigranții europeni care plecau de acasă și își lăsau familiile în urma pentru un loc de muncă mai bine plătit și își făceau treabă f.bine acolo unde lucrau și acești așa-ziși refugiați care vin majoritatea cu acte false, declară la debarcare multe neadevăruri iar odată ajunși și aruncați de autorități sa își caute loc de muncă sunt f nepregătiți,au in cap că au doar drepturi nu și obligații,cu munca cat mai puțin… odată ce își iau permisul de ședere la revedere munca.. EUROPA NU E PREGĂTITĂ PENTRU A LE FACE FAȚĂ.